Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Verwijderd
disclaimer: wil natuurlijk niet zeggen dat dat altijd zo is.
maar wat altijd wel helpt: tik het typenummer in in google met de zoekterm "pin layout". welk type is het eigenlijk?
edit: het printplaatje van zo'n verloopstukje is vaak groter dan de hd dik is. ga er maar vanuit dat de harde schijf nog gewoon plat op tafel kan liggen met dat ding erop, en het printplaatje dus naar boven uitsteekt.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 16:49 ]
Ik zie geeneens jumpersVerwijderd schreef op 05 June 2003 @ 16:45:
bij alle toshiba laptop hd's die ik gezien heb zat pin 1 altijd aan de kant waar ook de jumperpennetjes zitten. links dus. dat is rechts als je er van achter op kijkt.
disclaimer: wil natuurlijk niet zeggen dat dat altijd zo is.
maar wat altijd wel helpt: tik het typenummer in in google met de zoekterm "pin layout". welk type is het eigenlijk?
Layout ziet er zo uit:
..................... ..
.......... .......... ..
Ik denk dat linksboven pin1 is, maar ben hier niet geheel zeker van
Type nummer is geloof ik HDD2512 B
En googel vond hier niets van
[ Voor 5% gewijzigd door Atlas op 05-06-2003 16:48 ]
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Canon Digital Ixus V3
..................... ..
.......... .......... ..
Ooit naar een normale IDE-aansluiting gekeken? Dan zul je zien dat daar ook het middelste pinnetje niet gebruikt wordt. Die grote ritsen links zijn dus de IDE-aansluiting (komen overeen met normalde IDE-aansluiting, alleen wat kleiner), de andere 4 zijn voor de voeding. Dus ik zou zeggen: pak er ff de bracket bij waar je de normale IDE op aansluit en vergelijk die even, dan kun je het zo zien.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
niet waar. die 4 rechtse zijn voor jumpers. de voeding zit in de 44 pins ide. zo'n printplaatje zet dat om in 40 pins ide en voeding. pak jij er maar eens zo'n bracket bij. die past precies over het rechter(of linker, ligt eraan vanaf welke kant je kijkt. iig niet over die 4 losse pinnen) gedeelte en de molex hangt toch aan die adapterThe_Eagle schreef op 05 June 2003 @ 16:54:
Jij zegt:
..................... ..
.......... .......... ..
Ooit naar een normale IDE-aansluiting gekeken? Dan zul je zien dat daar ook het middelste pinnetje niet gebruikt wordt. Die grote ritsen links zijn dus de IDE-aansluiting (komen overeen met normalde IDE-aansluiting, alleen wat kleiner), de andere 4 zijn voor de voeding. Dus ik zou zeggen: pak er ff de bracket bij waar je de normale IDE op aansluit en vergelijk die even, dan kun je het zo zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 17:00 ]
Ik heb deze gevonden: http://margo.student.utwe...hwb/co_Ata44Internal.html
Maar ik wordt er niet veel wijzer uit
Verwijderd
juistem. de voeding zit dus gewoon in die brede connector en niet in die 4 losse pinnen. dat is echt voor jumpers. ik heb al ik weet niet hoeveel van die hd's gezien en het is iedere keer hetzelfdealexandervisser schreef op 05 juni 2003 @ 17:03:
En ik dacht dat iedereen dit wist
Ik heb deze gevonden: http://margo.student.utwe...hwb/co_Ata44Internal.html
Maar ik wordt er niet veel wijzer uit
Volgens dit schema:
..................... ..
.......... .......... ..
Zit pin 50 rechtsonder, en dus pin 1 linksboven.
Maar gunhead zegt het omgekeerde
Wat is het nu
Maar waarom staat er dan bij de pin 1 die jij bedoeld, dan pin 50BalusC schreef op 05 June 2003 @ 17:18:
De pin die ontbreekt is pin 20De rest kun je wel op de bewuste site uitvinden
Naja, ik ga op jouw expertise af
In the name of science
Samenvatting voor de search:
Pin layout:
..................... ..
.......... .......... ..
Linksboven is pin 43
De ontbrekende pin is pin 20
Zie ook: http://margo.student.utwe...hwb/co_Ata44Internal.html
Misschien leuk voer voor de FAQ
Verwijderd
alexandervisser schreef op 05 June 2003 @ 17:45:
Test geslaagd
Samenvatting voor de search:
Pin layout:
..................... ..
.......... .......... ..
Linksboven is pin 43
De ontbrekende pin is pin 20
Zie ook: http://margo.student.utwe...hwb/co_Ata44Internal.html
Misschien leuk voer voor de FAQ
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 16:50:
die 4 rechtse pinnetjes zijn voor de jumpers. helemaal links zitten pin 43 en 44.
flauw he?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 18:05 ]
Even je ego strelen he
Goed gedaan hoor
Sja, dit is iets meer EL-related dan OM-related. In de FAQ van [FORUM=0]forum 0[/FORUM] staat reeds een linkje naar www.technick.net (mijn favo site op dat gebied). CTRL+F op "pinout"
Die hebben ze gejat van het HardwarebookBalusC schreef op 05 juni 2003 @ 19:56:
[...]
Sja, dit is iets meer EL-related dan OM-related. In de FAQ van [FORUM=0]forum 0[/FORUM] staat reeds een linkje naar www.technick.net (mijn favo site op dat gebied). CTRL+F op "pinout"
Of andersom natuurlijk
Ik vind dat het vrij geod in de Faq kan, maar wie ben ik.
Jij bent de baas hiero