Toon posts:

router/firewall veranderen in proxy/firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een pctje staan
hij draait onder debian en werkt als mijn router/firewall
nou moet ik voor school bezig met win2k server en nou wou ik de win2k server als dhcp ad etc server laten gaan draaien.
maar omdat ik windows niet echt vertrouw kwa veiligheid enzo wil ik graag toch nog de linux bak als firewall gebruiken
volgens mij heb ik hier een proxy server voor nodig of niet ?
en hoe moet ik zo'n proxy server instellen?
ik gebruik nu een iptables script voor firewall en routing moet ik daar nog veranderingen in aanbregen als ik een proxy server ga gebruiken?
en zou mijn internet etc trager worden als ik het verkeer eerst vanaf de firewall doorsleep naar de win2k bak en dat die het vervolgens verdeeld aan de clients?

alvast bedankt

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
waarom zou hij trager worden? en waarom heb je een proxy nodig, en kun je niet gewoon de linux bak als gateway houden, en de win2k bak als AD en DHCP server inzetten?
Of de win2k bak de linux firewall als gateway geven en de overige clients de win2k bak als gateway laten gebruiken indien je perse wil dat al je verkeer 3 keer over je netwerkswitch gaat ;)
En natuurlijk wordt het trager in theorie, maar of je dat merkt betwijfel ik (overigens wel als je een hub gebruikt waar alk packetje dan 3x overheen moet ;))

Volgens mij hoef je niets te veranderen hoor :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
ow dat is mooi nieuws :D
weet je toevallig hoe ik de win2k server dan moet configureren?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 16:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 16:36:
ow dat is mooi nieuws :D
weet je toevallig hoe ik de win2k server dan moet configureren?
Da's meer iets voor WOS. Lijkt mij sowieso beter dat je eerst probeert, en als het niet lukt (en je hebt de helpfiles doorgespit ;) ), dan een meer specifieke vraag stelt.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Ik denk dat zelfs in WOS dit topic direct afgeschoten word. Daarom move ik het topic niet, maar zet ik het op slot. Succes :)

Dit topic is gesloten.