Html Over Flash

Pagina: 1
Acties:

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Ik leefde eigenlijk in de overtuiging dat je geen html Over flash heen kon leggen, omdat zeg maar een ander stuk applicatie is binnen je browser en het ueberhaupt ook nooit werkte, maar nou blijkt het dus wel te kunnen.

met de wmode op transparent, zowel als param voor de object tag en als attribuut in de embed tag kan divjes over flash heen leggen in IE en mozilla.

Maar op zich slaat dat nergens op, want de wmode "hoort" alleen maar de achtergrond door te laten schijnen, en toch komt een div zo bovenop de flash, tekst is selecteerbaar, events werken etc.

???

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Ben je daar nu ook achter? :)

Wat is je vraag?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
en je vraag is?

Mijn rig

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Tsk.. hallo ik wist het ook niet hoor. Denk dat Clay wil weten hoe dit komt (is het een bug of feature), en indien feature, waarom hij daar nog niet vanaf wist. :P

Verwijderd

Volgorde van de lagen is blijkbaar anders (div boven de flashmovie in plaats van andersom). Beetje vaag bericht wel :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 16:16 ]

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
wat is de vraag. tja.

het standaard andwoord als iemand hier in W&G vraagt of je html op flash kan leggen is een volmondig en resoluut nee, en je wordt alleen al om de vraag bijna gefileerd :) hoe moet je het dan weten?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op verzoek van Clay even online gezet:

http://crew.tweakers.net/...lt14zuigt/flashbelow.html

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tekst over flash
Layer (DIV) over een flash movie kan WEL
Layer over Flash

voila ;)

Overal wordt dit antwoord gegeven.

(maar waarom... blijkbaar doet transparent meer dan alleen transparant maken en zorgt er dus voor het object zelf als soort layer gaat fungeren)

OVerigens is het dus IE5+ en heb je ook Flash 5+ nodig.

En mozilla doet het dus ook tegenwoordig (ten tijde vna die andere topics nog niet, maar dat zal wel aan de brakke flash plugin gelegen hebben toentertijd)

[ Voor 54% gewijzigd door Bosmonster op 05-06-2003 16:37 ]

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Daar wordt ook flink fanatiek geroepen dat het vooral NIET kan, en het werkt niet alleen maar in IE, en dat beweer je daar wel ;) maarja :P

Verder vind ik het maar onzin om te doen of het de normaalste zaak ter wereld is, want dat is het niet :P Het is ook niet html die "erachter ligt", het zit er OP, ook in moz.

Ik vind dat best bijzonder eigenlijk. Alleen Opera en Safari doen het niet.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ja.. zie edit ;) oude posts..

denk dat het ook aan de flash plugin ligt voor de specifieke browsers en hoe ze met objects omgaan enzo...

Verwijderd

/me knuffelt Clay even. Ik had het al eerder gehoord, maar nooit met wmode transparent, alleen opaque. :) Koel man!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 16:59 ]

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Het nu is alleen wel nog even ver te zoeken :P waarom zou je in vredesnaam iets over flash heen willen leggen? het enige is misschien als je dhtml dropdown menu's hebt, waar toevallig flash onder zit.

Verwijderd

Waarom denk je dat de hele planet homepage in flash is, inc navigatie, terwijl op de subpagina's het een dhtml nav is :

http://www.planet.nl // Totaal flash
http://www.planet.nl/news/ //DHTML Nav"

Playing on the safeside. Overigens werkt dit alleen goed met de MX plugin.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 17:10 . Reden: antwoord ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Clay schreef op 05 June 2003 @ 17:00:
Het nu is alleen wel nog even ver te zoeken :P waarom zou je in vredesnaam iets over flash heen willen leggen? het enige is misschien als je dhtml dropdown menu's hebt, waar toevallig flash onder zit.
Mwah.. doel lijkt me toch overal in je pagina controle over te hebben.. dus als je flash of formuliervelden bijvoorbeeld altijd op de voorgrond zitten is dat vervelend en beperkt dat je mogelijkheden soms.

Dus dat het nut ver te zoeken is vind ik voor een DHTML-guru een beetje vreemde uitspraak :)
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 17:01:
Playing on the safeside. Overigens werkt dit alleen goed met de MX plugin.
Zie ook de oudere topics erover.. tis Flash 5 plugin en hoger, voor IE in ieder geval. Misschien voor de Netscape plugin dat het 6+ is.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
ok. de controle is altijd goed :) maar ik zou er niet een hele site op baseren zeg maar, dus ala flash als achtergrondvuller.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Clay schreef op 05 juni 2003 @ 17:31:
ok. de controle is altijd goed :) maar ik zou er niet een hele site op baseren zeg maar, dus ala flash als achtergrondvuller.
Nee nu nog niet.. maar over een jaar of wat, als iedereen (95%+) een browser/flashplugin heeft die het ondersteunt, kan het leuke mogelijkheden opleveren.

Verwijderd

werkt niet op de mac helaas..
of iemand moet hier een truc voor hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 19:07:
mac? gaat om browser niet om computer

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
op macIE5.2 schijnt het wel te werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 20:22:
[...]
mac? gaat om browser niet om computer
Blijkbaar werkt het op geen enkele mac-browser behalve IE5.5 dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 20:29 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 19:07:
Ik heb er wel een truc voor... met een grote voorhamer die Mac in elkaar timmeren en een PC kopen ;)

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Ik heb net een site opgeleverd gheel in flash maar ze hadden een eigen app. die alleen HTML uit spuugde. En MOEST in de flash site. DUs geen apparte window of zo.
Dus <div ....><iframe ....></iframe></div> gedaan. Zonder de window="opaque"
Kan bevestigen dat het werkt Op IE5up op de PC maar niet op De mac classic. met 5.0 zal hem updaten en Mozilla. Alleen om de mac. doet die een beetje vreemd. Mozilla weet bij bv. scrollen van de iframe niet wat die moet laten zien. De iframe of flash.

Verder zijn er nog een paar nadelen. Om 1 of andere rede onderbreekt die het laden van de iframe als flash geheel geladen is. Er is wel een work around voor te maken. Maar toch zo handiger zijn als het anders kon.

Ik heb eigelijk dat de volgende flash player HTML pagina in flash kan laten zien.
Lieft door middel van de core van IE/Mozilla te gebruiken.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Ik gebruik het ook ( ik had die post gemaakt van "Layer (DIV) over een flash movie kan WEL" ;-) ).

Gebruik het voor een rollover menu die over de flash object gaat. Sjah ... helaas alleen voor IE. Heb ik geluk dat onze klanten 90 % IE zijn ;-) ..... Voorbeeld : http://www.mardoek.net

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

gaap...worden ook een paar WG fossielen wakker...bewijst maar weer eens dat men nooit de docs of supportcenters leest

:z :Y) (8> 8) :+ ;)

"You're only as good, as what you did last week."

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Euh... bij mij werkt hij niet in Mozilla 1.4b met Flash 6 op Windows 2000 hoor? In Internet Explorer doet hij het inderdaad wel.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

tomato schreef op 06 June 2003 @ 13:50:
Euh... bij mij werkt hij niet in Mozilla 1.4b met Flash 6 op Windows 2000 hoor? In Internet Explorer doet hij het inderdaad wel.
klopt, heeft te maken met de plugin-architectuur van IE, de Flash MX plugin is daar namelijk een ActiveX control en wat ik heb begrepen is de 'plugin' daar onbedoeld een deel van de pagina geworden, iig dat is wat de engineers verteld hebben. cjs weet er wel meer over. Het verschil tussen opaque en tranparent is dat opaque minder CPU intensief is. :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het voorbeeld van Pelle: http://crew.tweakers.net/...lt14zuigt/flashbelow.html

werkt bij mij prima op Mozilla 1.3.1 onder Windows 2000 met Flash 6 plugin.

Onder IE (5+) werkt het ook met de Flash 5 plugin, zoals in een van de oudere topics al vermeld :)

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 06-06-2003 15:03 ]

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bosmonster schreef op 06 June 2003 @ 14:59:
Het voorbeeld van Pelle: http://crew.tweakers.net/...lt14zuigt/flashbelow.html

werkt bij mij prima op Mozilla 1.3.1 onder Windows 2000 met Flash 6 plugin.
Bij mij met exact dezelfde plugin op het zelfde OS in Mozilla 1.4b dus niet ;)

En op hetzelfde systeem in IE6 wel.

Is dus misschien wel iets om even uit te zoeken voor je hier je interface op gaat baseren :P

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

ff opletten, aangezien 'de Flash 6 plugin' ook nog uit verschillende revisies bestaat, waarbij r79 de laatste is.

http://www.macromedia.com...asenotes/player/rn_6.html
New Features and Issues Addressed in Macromedia Flash Player 6, version 6.0r65 (Windows and Macintosh Classic), 6.0r67 (Macintosh OS X), and 6.0r69 (Linux)

Windowless Mode now also implemented for Netscape Windows & Mac OS X
Windowless mode, previously only supported on Windows Internet Explorer, allows you to take advantage of the transparent movie, absolute positioning, and layering capabilities available in the browser. Windowless mode is controlled with the wmode parameter in the object tag. The Flash Player supports three windowless mode options in certain browsers:

Window: Use the Window property to play a Flash Player movie in its own rectangular window on a web page. This is the default property for WMode and the works the way the classic Flash Player works. This normally provides the fastest animation performance.
Opaque: By using the Opaque property you can use JavaScript to move or resize movies that don't need a transparent background. Opaque mode makes the movie hide everything behind it on the page. Additionally, opaque mode moves elements behind Flash movies (for example, with dynamic HTML) to prevent them from showing through.
Transparent: Transparent mode allows the background of the HTML page, or the DHTML layer underneath the Flash movie or layer, to show through all the transparent portions of the movie. This allows you to overlap the movie with other elements of the HTML page. Animation performance might be slower when you use this property.
The windowless mode feature can be invoked or affected by a Flash or HTML developer in the following ways:
- setting the wmode parameter in the object or embed tag
- setting the HTML Window Mode option in the Publish Settings HTML tab in the Flash Authoring tool
- setting the z-index or the style settings to layer a DIV on top of the plug-in using Cascading Style Sheets
This feature is supported in the following browsers:
Windows Internet Explorer
Windows Netscape 7.0
Windows AOL
Windows Mozilla 1.0
Mac OS X IE 5.1
Mac OS X IE 5.2
Mac OS X Netscape 7.0
Mac OS X AOL
Mac OS X Mozilla 1.0
Mac OS X CompuServe
This feature is not supported on Mac Classic.
Please see the following for more information on this feature:

How to make a Flash movie with a transparent background http://www.macromedia.com...sh/ts/documents/wmode.htm

Flash content displays on top of all DHTML layers http://www.macromedia.com...ments/flash_top_layer.htm

Additionally, you can search for "WMODE" in the Flash MX ActionScript
Help Pages for more information.
says it all :)

Pagina: 1