[database] zoeken in base64 gecodeerde data

Pagina: 1
Acties:

• flexter430
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb een hoop tekst-bestanden base64-gecodeerd in een database gegooid. Vraag me niet waarom, want het is vast niet handig :P

Maar nu wil ik in die tekst bestanden zoeken.....
-De zoekquery ook base64 encoden werkt dus niet, heb ik al ontdekt.
-Alle tekst decoderen en dan pas zoeken kost te veel tijd.

Heeft iemand anders een slim idee, of moet ik gewoon mijn hele programma omgooien en de tekst anders opslaan?

(In dit geval gaat het trouwens om PHP & mysql)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Je kunt toch de argumenten waarop je zoekt ook base64 coderen. Je moet natuurlijk niet je hele query coderen.

https://fgheysels.github.io/

• flexter430
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-02-2024
whoami schreef op 05 juni 2003 @ 15:59:
Je kunt toch de argumenten waarop je zoekt ook base64 coderen. Je moet natuurlijk niet je hele query coderen.
Dat bedoel ik ook, maar dat werkt dus niet. Kijk maar eens wat die codering er van maakt:
code:
1
2
3
4
5
s     -> base64 -> cw==
se    -> base64 -> c2U=
ser   -> base64 -> c2Vy
serg  -> base64 -> c2VyZw==
serge -> base64 -> c2VyZ2U=

Er zit zo te zien wel enige logica in. Wanneer je deze begrijpt is het zoeken misschien wel mogelijk

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

whoami schreef op 05 June 2003 @ 15:59:
nee dat werkt niet. De database zoekt op bytes (characters), en niet naar losse bits. Je kunt dus niet op zoek gaan naar een groepje van 6 bits wat een bepaalde waarde moet zijn

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.