USB DV cam icm Pinnacle 8/Ulead 6

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Zie ook mijn andere topic, is hieraan verwant, toch leek het mij een goed idee een nieuwe te openen omdat dit een ander onderwerp is.

Als ik mijn DV cam (JVC GR-DV700) middels USB (volgens mij 2.0, niet zeker hoe kan ik dat uitzoeken?) verbind met mijn pc kan ik alleen via het meegeleverde programma ImageMixer grabben "zoals het bedoeld is". Dwz, daarmee kan ik de camera aansturen via mijn pc, spoelen enzo dus. De kwaliteit is echter om te :'(
dus heb ik mijn andere pakketten geinstalleerd: Pinnacle Studio 8 en Ulead Video Studio 6. In Pinnacle zit ik met het probleem dat ie iedere keer de melding geeft dat mijn "1943 device" not connected is. Kan ik daaruit opmaken dat ie per se een FireWire verbinding wil, om de camcorder functies van bedienen enzo te gebruiken. Als ik als source daar ipv DV-Cam kies voor "JVC PIX-MCV Video" (daar staat ie op bij het meegeleverde prog) Loopt ie steeds vast. In Ulead video studio kan ik alleen capturen door de camera te bedienen met de knopjes op de camera (oh wat ben ik lui) en dan nog is de kwaliteit niet goed.

Iemand een idee?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Het is jammer dat men wel camera's verkoopt zonder er duidelijk erbij te vermelding dat FireWire een must have is. Zonder FireWire kan je GEEN filmmaterialen overhalen naar de PC, USB is alleen bedoeld om foto's over te zetten naar de pc.

Deze vraag wordt wel heel vaak gesteld, is dit niet iets voor de FAQ??

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

Een firewirekaartje kost vrijwel niets meer tegenwoordig.

ja, graag!

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
ok guys, ik snap waar jullie heen willen, maar even voor de duidelijkheid: capturen betekend toch puur en alleen om de filmbeelden van je camera over te zetten naar je pc? Nou dat kan dus WEL (alleen is de kwaliteit niet zo best). Maar idd, ze mogen wel wat duidelijker vermelden, dat het met USB niet trager gaat, maar gewoon slechter. Dat wist ik dus niet.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Niet echt handig om een cross-post te maken. De usb verbinding is alleen voor webcam / foto gebruik. Voor dv heb je echt een firewire kaartje en kabeltje nodig. Gebruik de search eens, dit is al zo vaak langsgekomen.
Deze vraag wordt wel heel vaak gesteld, is dit niet iets voor de FAQ??
Als men netjes de search gebruikt zijn dit soort topics niet nodig lijkt me...

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 14-06-2003 12:17 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, is nu wel duidelijk he?

Je hebt ook een ander topic, dat is wel voldoende
capture van dv tape niet mogelijk

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1