Toon posts:

[XP] (Sub)window van het scherm af geschoven?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, en het is een beetje lastig uit te leggen.

Ik draai WinCVS, en binnen WinCVS is weer een soort van subwindowtje. Nu ging Rick vanmiddag z'n muis schoonpeuteren met een schroevendraaier, en toen ik weer naar m'n scherm keek was dit subwindootje op miraculeuze wijze half van het scherm af geschoven (aan de bovenkant). Nu krijg ik dit windowtje met geen enkele mogelijkheid meer terug op z'n plaats omdat de bovenkant van het windowtje niet bereikbaar is voor mij. Het lukt ook niet om via taakbalk --> Rechtermuisknoop --> Move te verplaatsen, want het betreft een window binnen het window. Hieronder een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rickman/desktop/desktop.jpg

Het draait dus om het witte vlak aan de bovenkant! Dit was een log window van de WinCVS applicatie.

Afsluiten en opnieuw opstarten van de applicatie werkt niet. Windows XP lijkt de positie van deze windows te onthouden. Weet iemand waar dit wordt opgeslagen zodat ik het kan resetten en de windows weer volgens 'fabriekstandaard' zullen verschijnen?

Of misschien is er zelfs wel een makkelijkere oplossing?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

In je hoofd programma:
- window -> tile

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het venster in de taakbalk staat: rechtermuisknop -> verplaatsen -> met het toetsenbord omlaag halen.
Alternatief1: Rechtermuisknop taakbalk -> vensters schikken
Alternatief2: even de resolutie erg verhogen.

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 05-06-2003 15:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:49

neevedr

Dat was ik niet!

In je taakbalk op de knop van het log window -> rechtermuisknop -> maximaliseren of verplaatsen

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande oplossingen werken niet. Dit is waarschijnlijk omdat het geen normaal window betreft. Het window is bijv. ook niet te zien in de taakbalk!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden. De software die meegeleverd werd bij m'n NVIDIA kaartje had wat extra functionaliteiten, waaronder ook windows slepen door er gewoon op te klikken. En hiermee kon ik ook het spookwindowtje verplaatsen. Bedankt voor jullie hulp allemaal! :)
Pagina: 1