Toon posts:

[Versterker] Volume bij verschillende sources verschilt

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De volumeknop van mijn versterker staat standaard op 2, als ik een cd afspeel is dit al zeker heel erg hard, als ik hem op 4 zet krijg je al pijn in je oren.
Maar als ik het geluid van mn pc op mn versterker aansluit moet ik hem op 4 zetten om hetzdelfde volume als bij de cd-speler te bereiken.
Speel ik iets af vanaf mijn platenspeler en moet ik hem zelfs op 6 zetten.
Als ik de platenspeler op de poort waar de cd-speler nu zit zet, dan verandert er niets, dus daar kan het niet aan liggen, maar waar wel?
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Het uitgangsvolume van de verschillende apparatuur verschilt gewoon.

Als je hetzelfde geluid krijgt als je je platenspeler op de cd-speler aansluiting hebt aangesloten als wanneer je hem op de phono ingang hebt aangesloten, dan zou ik als ik jou was eens heel snel een phono-voorversterker halen. Platenspelers kan je niet direct op een versterker aansluiten (het uitgangsniveau is te laag en er is een riaa correctie nodig)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met zo'n phono-voorversterker meerdere sources versterken, dus het pc-geluid en mn platenspeler?

Het ging me er dus om dat het verschil tussen alle sources zo heel erg verschilden.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 15:48:
Kan ik met zo'n phono-voorversterker meerdere sources versterken, dus het pc-geluid en mn platenspeler?

Het ging me er dus om dat het verschil tussen alle sources zo heel erg verschilden.
Nee, een phono pre amp is alleen maar bruikbaar voor een platenspeler. Er wordt namelijk ook ge-EQ-ed in die preamp (die riaa correctie waar Lampje het over had).

En wat betreft je pc: iig ff alle schuiven helemaal open in de volumeregeling. Dat kan geen kwaad. De bovenste stand van de fader correnspendeert namelijk met unity gain, geen verzwakking geen versterking. Dus als de fader van wave en de master helemaal open staat, dan gaat het signaal van dat mp3tje onveranderd naar de DAC van de geluidskaart, zonder eerst verzwakt te zijn.