Toon posts:

Dual VPN connectie mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Wij ( Bedrijf X) ondersteunen 2 klanten remote. Alleen hiervoor moeten wij gebruik maken van VPN om connectie te maken. Dus iedere keer als wij naar een klant moeten connecten, moeten we de oude vpn connectie verbreken en een nieuwe opzetten. Het zou dus gemakkelijker zijn als we 2 connecties gelijktijdig zouden hebben. Wij maken gebruik van Cisco VPN Client 3.6.2.

Vraag:
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, heeft diegene dan een oplossing? Ik heb google en tweakers.net al afgezocht, en heb al contact gehad met Cisco hierover. (Cisco weet mij niet veel zinnigs te vertellen, heb ik dus niets aan).

Hilfe bitte.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Als ik het goed begrijp maken jullie een vpn verbinding vanaf een client in jullie netwerk naar een server bij een klant. In dit geval moet de router waar jullie achter zitten ondersteuning bieden voor meerdere tunnels
- van meerdere adressen in jullie netwerk
- naar meerdere adressen buiten jullie netwerk

Het probleem is dat veel routers niet goed overweg kunnen met het GRE protocol wat hiervoor gebruikt wordt.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

vandijk schreef op 05 June 2003 @ 14:59:
[...]
Het probleem is dat veel routers niet goed overweg kunnen met het GRE protocol wat hiervoor gebruikt wordt.
Waar las jij PPTP :?

Als je een W2k RRAS server neerzet, met meerdere Tunnel adapters (zijn softwarematig, dus maakt niet uit hoeveel) en je zorgt dat die machine goed routeerd naar de verschillende klanten, dan ben je er ook..

MOet je wel kunnen connecten met een MS VPN adapter, en elke klant eigenlijk een andere IP range gebruiken. Anders kan je zo moelijk routen.

"Dial On demand" is dan een kreet die je vaak hoort.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

vandijk schreef op 05 juni 2003 @ 14:59:
Als ik het goed begrijp maken jullie een vpn verbinding vanaf een client in jullie netwerk naar een server bij een klant. In dit geval moet de router waar jullie achter zitten ondersteuning bieden voor meerdere tunnels
- van meerdere adressen in jullie netwerk
- naar meerdere adressen buiten jullie netwerk

GRE ? Cisco VPN client en GRE ? Sinds wanneer ? Dat ding praat gewoon IPSEC met wat cisco specifieke zaken. Zolang je subnets elkaar niet overlappen zie ik geen problemen, al heb ik multiple tunnels nog nooit geprobeerd.

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:41
Voor het onderhoud bij remote klanten maak ik regelmatig gebruik van 2 simultane tunnels.
Zoals al eerder gezegd moet je er alleen voor zorgen dat je ip-reeksen elkaar niet overlappen of ervoor zorgen dat je de connecties opzet via een w2kras server die je verbinding correct route.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Cisco VPN client... maximaal 1 VPN connectie (actief)... Ben er nml zelf ook tegenaan gelopen...
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 14:45:
.... en heb al contact gehad met Cisco hierover. (Cisco weet mij niet veel zinnigs te vertellen, heb ik dus niets aan).
En met wie heb je dan gesproken bij Cisco???
Toen wij nml vroegen of het mogelijk was, kwamen ze keihard met het antwoord 'NEE' (althans, dat zeiden de CCIE'ers bij ons)

[ Voor 71% gewijzigd door BlaTieBla op 08-06-2003 23:23 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1