DVD-spelers niet meer herkend onder Windows 2000 Pro

Pagina: 1
Acties:

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 08:02
Hallo,

Ik draai thuis windows 2000 Professional op een AMD xp 1800+ met 512 MB DDR. Er zit éen dvd-speler en NEC-N1100 dvd-brander in. Ook draai ik een stukkie software (Virtual CD) om ISO's meet te kunnen draaien zonder ze eerst te branden. Nu zit ik met het volgende probleem:

Ik start op, systeem doorloopt de Bios, en herkent mijn dvdspeler en dvdbrander. Zogauw als ik in Windows 2000 kom zijn ze onvindbaar. Óók is Virtual CD niet meer mogelijk. Ik heb het één en ander gecontroleerd in Apparaatbeheer, en daar stonden inderdaad uitroeptekens bij de spelers. Er werd aangegeven dat de drivers niet juist geinstalleerd waren. Heb de driver laten zoeken (cdrom.inf) voor beide spelers, en opnieuw opgestart. Nog niks. Heb de spelers verwijderd uit apparaatbeheer, opnieuw gestart. Ze werden wel gedetecteerd, maar weer het stuurprogramma in de clinch. Heb de driver van de Windows 2000 Pro cd gepakt, die geinstalleerd (dacht aan een corrupte driver) Nog niks..

Anybody got any clue???

Thanx.

Verwijderd

Specs :? en wat heb je zelf al gedaan :?

Wrm post je dit in WOS ? meer iets voor OH , dont blaim me if im wrong ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 14:40 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 14:39:
Specs :? en wat heb je zelf al gedaan :?

Wrm post je dit in WOS ? meer iets voor OH , dont blaim me if im wrong ;)
Is wel WOS, want in de bios werden z'n drives wel herkend... Is dus een aansturings probleem van het OS. En de specs had hij er ook bij staan, je moet wel lezen....

ontopic:
Heb je andere drivers geprobeerd, bv van de fabrikant van de drives?
Of een MS driver los downloaen ofzo.
Misschien is je ASPI laag niet in orde, die zou je ook even kunnen updaten

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

En de specs had hij er ook bij staan, je moet wel lezen....
voormij niet duidelijk wat voor mobo die heeft etc. Staat er niet bij :7

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 15:08:
[...]
voormij niet duidelijk wat voor mobo die heeft etc. Staat er niet bij :7
offtopic:
Maar z'n bios herkent ze wel. Tevens kon hij ook geen virtuele drives aanmaken. Dan heeft het mobo er dus niets meer mee te maken B)

Nu eerst maar even wachten tot de TS wat te zeggen heeft :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Probeer idd eens de drivers van de fabrikant te downloaden en misschien vindt windows update wel goede drivers.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Eerst deed alles het wel goed? Want waarom doet het het nu opeens niet? Ik maak namelijk op dat alles het eerst wel goed deed vanwege het hele virtual cd verhaal dat het het nu niet meer doet.

Misschien dat je eerst een ander OS had? In dat geval, verwijder dan dat virtual cd programma dat misschien niet compatible meer is en problemen veroorzaakt. Je kan namelijk niet alle Win9x/WinME software zomaar op windows 2000 draaien, daarom dat er meestal ook een aparte 2k/xp versie van software te downloaden is.

[ Voor 11% gewijzigd door GambitRS op 05-06-2003 15:14 ]

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

momania schreef op 05 June 2003 @ 14:54:
[...]

Is wel WOS, want in de bios werden z'n drives wel herkend... Is dus een aansturings probleem van het OS. En de specs had hij er ook bij staan, je moet wel lezen....

ontopic:
Heb je andere drivers geprobeerd, bv van de fabrikant van de drives?
Of een MS driver los downloaen ofzo.
Misschien is je ASPI laag niet in orde, die zou je ook even kunnen updaten
Win2K gebruikt geen ASPI laag meer dacht ik. Die heb ik zelfs nog geforceerd moeten installeren omdat Win2k dit niet leuk vond.

MechWarrior || Monsters Game

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 08:02
Ik heb idd nog geen fabrikant-drivers geprobeerd. Maar ik vind het sowieso typisch. Hij heeft vanaf december prima gedraaid. Ik zette 'm aan, en ze waren pleite. De ASPI-layer staat er wel in, zal 'm even updaten. Windows ziet de spelers wel, maar de M$-drivers pakt 'ie niet meer... (Service Pack 1 zit er ook overheen trouwens, maar ook al vanaf het begin)

(meegeleverde drivers zijn er niet by the way, zijn allebei bulk-drives)

Mobo is een Aopen ak77 pro.

edit:

heb trouwens ff gezocht naar drivers voor de spelers btw. NEC levert ze alleen voor msdos/win3.x en Acer heeft géén drivers voor z'n dvd-speler.

[ Voor 29% gewijzigd door jinxedworld op 05-06-2003 15:36 ]

Pagina: 1