Toon posts:

[Delphi] Dropdown vullen voor filter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met een klein Delphi programma'tje te maken. Nu wil een lijst met producten weergeven, gefilterd op categorie.

Nu is mijn vraag, ik kan net zoals in .NET een dropbox binden aan een datasource. Ik vul de dropdown nu handmatig, met alle records uit de datasource.

Het is alweer een tijdje geleden, dat ik iets heb gemaakt met Delphi...

Weet iemand een beter manier, ik weet zo niet meer of het wel kan of hoe het moet.

Als ik de datasource en het datafield instel van de dbDropdown, dan krijg ik alleen het 1e record te zien en niks als ik op het pijltje omlaag druk.

Kan iemand mij hiermee helpen ?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat jij wilt is een lookup table gebruiken. Duik eens in de helpfiles van Delphi voor uitleg en voorbeelden over dit ondewerp. De voorbeeldprogramma's die Delphi meelevert hebben vast wel een kant en klaar voorbeeld.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan toch niet een loopcombobox gebruiken ...

Ik wil een variabele zetten in een Stored procedure, die kan ik toch niet aanspreken als de datafield van de lookup ?

Is het wel netjes om geen datasource in te vullen van een lookupcombobox, maar alleen de listsource tegebruiken ?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 14:42 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat wil je precies? Als je een lookupComboBox gebruikt en je wil deze waarde in een stored proc zetten, kun je gewoon LookUpComboBox1.KeyValue doen om de waarde te krijgen die hoort bij het geselecteerd item.
Dit kan particularly handy zijn als je bijvoorbeeld een naam van iemand wil selecteren, maar zijn persoonsid in de stored proc kwijtwil.

En ja, je mag best alleen de listsource gebruiken.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
ok
Heb nog ff naar gekeken,
en kan de onCloseUp event gebruiken in de keyValue te gebruiken...