[Win98] Policy Edit 'work-around' - hoe tegen te gaan

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
Ik wil de Policy Editor gaan gebruiken, echter er is een 'work-around' (exploit?)

Het volgende:

[F_J_Knip: simpel te vinden hoe policies te omzeilen maar laten we de mensen die geen Google kunnen gebruiken niet verder helpen :P ]

Dit was vrij gemakkelijk te vinden en nu is mijn vraag hoe ik dergelijke gevallen kan tegengaan. Ik heb namelijk echt geen idee hoe ik het moet zoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 05-06-2003 15:02 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb dit zelf al eens uitgetest met poledit en dit script, en bij mij werkte het niet :)
Als ik poledit uitschakelde werkte het scriptje wel gewoon.. dus daar is niks fout mee... alleen omzeilde het bij mij poledit gewoon niet...

Vreemd misschien :)

Als je echt goede beveiliging wilt moet je btw. helemaal van Win9x af en voor NT 5.0 of hoger gaan :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• SkyStreaker
Het zijn niet mijn werkstations - het is namelijk op mijn stage :) En geloof me, het blijft echt bij Win98. Bleh...

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:59

Bountyhunter

Marsjager

tranztaz schreef op 05 June 2003 @ 14:20:
Ik wil de Policy Editor gaan gebruiken, echter er is een 'work-around' (exploit?)

Het volgende:

[url=http://]Stoute link[/url]

Dit was vrij gemakkelijk te vinden en nu is mijn vraag hoe ik dergelijke gevallen kan tegengaan. Ik heb namelijk echt geen idee hoe ik het moet zoeken.
Het is altijd goed om met policies je netwerk te beveiligen, maar een link met workarounds is "not done" hier op GoT.

Deleten nu het nog kan dus.

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Verwijderd

December 2000!!!!!!!!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:38
????

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad was die exploit al in 2000 bekend, dat geeft wel aan dat het inderdaad makkelijk is te vinden (niet vreemd, Win95 bestond al even in 2000 :+ ) En dan ook niet echt nuttig om met een stapel uitroeptekens dit even te zeggen ;)

Maar goed; je kan scripting natuurlijk ook uitschakelen in W95, gooi verder regedit van het systeem af en er is nog een ingang minder over.

Maar compleet op slot zal nooit gaan als er fysieke toegang is, dan kan je beter elke avond een image terugzetten of bijv. reborn kaartjes gebruiken.

offtopic:
Link naar exploit verwijderd, laten we het de mensen niet NOG makkelijker maken :P

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 05-06-2003 15:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:59

Bountyhunter

Marsjager

F_J_K schreef op 05 June 2003 @ 15:07:
Maar goed; je kan scripting natuurlijk ook uitschakelen in W95, gooi verder regedit van het systeem af en er is nog een ingang minder over.
Pcies, daarna poledit op flop, en schakel het bewerken van het regiter uit met poledit.

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

• SkyStreaker
Shit ja - stond ik even niet bij stil |:(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bountyhunter schreef op 05 June 2003 @ 15:17:
Pcies, daarna poledit op flop, en schakel het bewerken van het register uit met poledit.
Yup, ik schakelde vervolgens ook de floppy drive nog uit in het BIOS en een CDspeler was helemaal niet aanwezig in de (niet in een domein hangende) W9x systemen die ik in een grijs verleden beveiligde. (Wat al helemaal geen foolproof iets is maar het scheelt weer :P )

Anders krijg je nog mensen die gewoon poledit.exe op CD meenemen :P

Maar Win9x zal je nooit helemaal dicht kunnen krijgen voor mensen die weten wat ze willen & wat ze kunnen. Dan werkt wat ik eerder zei, of (een dichtgetimmerde) Win2k beter.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SkyStreaker
Ah geloof me, ik loop stage op school waar zij een project hebben met allochtonen. De slimste computergebruiker daar vraagt mij telkens hoe hij MSN kan installeren of hoe hij printen kan. Dus, ik denk dat DAT wel zal meevallen. :) :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

tranztaz schreef op 06 June 2003 @ 09:26:
Ah geloof me, ik loop stage op school waar zij een project hebben met allochtonen. De slimste computergebruiker daar vraagt mij telkens hoe hij MSN kan installeren of hoe hij printen kan. Dus, ik denk dat DAT wel zal meevallen. :) :)
Als iemand niet weet hoe hij MSN Messenger moet installeren, waarom ben je dan wel bang dat hij een VB een Macro schrijft om zo ff een explorer.exe te runnen? :P

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• SkyStreaker
Omdat er volgend jaar weer een nieuwe lichting komt en ik wil liever voorkomen dan genezen snap je? :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

tranztaz schreef op 06 June 2003 @ 10:13:
Omdat er volgend jaar weer een nieuwe lichting komt en ik wil liever voorkomen dan genezen snap je? :)
Ja ok, dat is waar :)

Pagina: 1