Meter die de 'niet-idle' periode berekent [Geen Uptime!]

Pagina: 1
Acties:

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Eigenlijk wil ik weten hoe lang ik per week effectief achter de pc zit. M'n uptime is nu iets van 2 dagen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik 48 uur gecomputerd heb. :)

Het is de bedoeling dat de meter gewoon loopt zolang ik met de muis of het toetsenbord beweeg en stopt met tellen als ik 30 seconde niets doe ofzo.

Is er een specefiek woord voor 'niet-idle'? Dan kan ik gaan googlen of searchen...

Dividend for Starters

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 05 June 2003 @ 14:17:
Is er een specefiek woord voor 'niet-idle'? Dan kan ik gaan googlen of searchen...
Stressed :P

Maar ik zou zo 123 geen proggie weten wat dat bijhoud, misschien kan je zelf iets programmeren in delphi oid?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
http://workrave.sourceforge.net/

Het is nog niet af (het is een anti-RSI tool) er zit een bug in: als je je PC op standby zet terwijl de meter NIET idle is, dan telt ie heel standby mee (is gefixed voor volgende release; workaround: 6 sec. wachten totdat ie idle is, en met 1 klik je PC op standby).

Je kunt het proggie dus op silent zetten (dat zeurt ie niet, hij logged dan alleen). Hij houdt de kliks en meters ook nog bij :).

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 13:17

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb ooit wel zo'n proggie draaiend gehad, hield zelfs bij met welke programma's je werkte. Ik zal even zien of ik het terug kan vinden.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 14:51:
[...]

Stressed :P

Maar ik zou zo 123 geen proggie weten wat dat bijhoud, misschien kan je zelf iets programmeren in delphi oid?
Als ik daarna zoek, krijg ik links naar managers :X
Thanks!

Naar zoiets ben ik inderdaad op zoek... Het is alleen nog niet exact goed. Want de tijd die je aan het 'werk' bent, wordt alleen gemeten met de muis. Als je de muis niet gebruikt, worden er wel toetsaanslagen gerekend, maar daaraan kan je niet zien hoe lang je nu achter de monitor zit.

Als ik aan het programmeren ben, kan het zijn dat ik 3 uur geen muis aan raak... Er wordt wel een timer gebruikt die alsmaar doorgaat met tellen; namelijk die van de pauzes. Alleen tikt die ook door als ik niet werk...

Dividend for Starters

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
PromWarMachine schreef op 05 June 2003 @ 16:48:
Naar zoiets ben ik inderdaad op zoek... Het is alleen nog niet exact goed. Want de tijd die je aan het 'werk' bent, wordt alleen gemeten met de muis.
Volgens mij zie je het fout: de tijd dat je met de muis werkt, wordt APART gemeten, maar op het tabje "Pauzes" staat het dagelijks gebruik (onderaan).

Ik weet eigenlijk niet of je het proggie wel in 'stil'-modus kunt starten (is ook niet zo erg, want je kan de limieten natuurlijk ook gewoon hoog zetten als je het anti-RSI gedeelte niet gebuikt). Je kunt overigens features requesten, via de bug-tracker.

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Jake schreef op 05 juni 2003 @ 17:30:
[...]

Volgens mij zie je het fout: de tijd dat je met de muis werkt, wordt APART gemeten, maar op het tabje "Pauzes" staat het dagelijks gebruik (onderaan).

Ik weet eigenlijk niet of je het proggie wel in 'stil'-modus kunt starten (is ook niet zo erg, want je kan de limieten natuurlijk ook gewoon hoog zetten als je het anti-RSI gedeelte niet gebuikt). Je kunt overigens features requesten, via de bug-tracker.
Ja dat klopt, dat zag ik inderdaad verkeerd. Bij de statistieken werd wel gewoon bijgehouden hoe lang ik werk en die stopt na X aantal seconden, volgens mij 25 ongeveer. Da's heel mooi! Alleen zegt 'ie dat ik gisteren maar 3 uur gewerkt heb... terwijl ik hier toch zeker vanaf het moment van installeren (toen ik het zag, rond 16.50) tot ongeveer 1.30 gezeten heb, met misschien 3 uur pauze. Hij zei echter dat ik maar 3:30 uur hier gezeten had...

Ook lijkt het me sterk dat ik 3 miljard toetsaanslagen gehad heb :D
Kijk maar naar MouseOdometer en project Dolphin, die ik allebei veel en veel langer heb :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6458/full.jpg

Misschien nog wat bugs? Ik meld het hier, omdat ik denk dat het jouw programma is ;)

Dividend for Starters

Pagina: 1