Ik heb de search gebruikt maar daar kon ik niet vinden wat ik zocht.Ik wil een thuisnetwerk aanleggen via de windows xp netwerk wizzard. Al mijn pc's mkaen verbinfing via een router. Als mij tijdens de wizzard de vraag word gesteld welke situatie ik moet kiezen waarin mijn pc's verkeren dan weet ik niet welke ik moet kiezen. De situatie die er het meest op lijkt is deze met een hub, maar ik weet niet of dat hetzelfde is. Ook geeft hij bij deze keuze aan dat het onveilig is en dat ik beter een andere optie kan kiezen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
het gaat er niet om hoe ik internet deel, maar hoe ik mijn printer en bestanden deel tussen mijn computers
Bestands/printerdeling is goed te vinden via de search, en ja hub/switch dat maakt niet uit.
wat heeft dat dan met routers te makenVerwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 14:19:
het gaat er niet om hoe ik internet deel, maar hoe ik mijn printer en bestanden deel tussen mijn computers
niets nee
verdiep je eens in de materie (nofi)
Omdat je moet aangeven hoe je computer is geconfigureerd en dat met een router dat kan je niet keizen
zit er een router tussen de pc's in danVerwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 14:28:
Omdat je moet aangeven hoe je computer is geconfigureerd en dat met een router dat kan je niet keizen
zo ja, dan moet je wat meer doen, maar zoals ik jouw post lees heb je een normaal huis tuin en keuken netwerkje
wat is zo'n kastje dan voor je netwerk?Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 14:35:
Waarschijnlijk gebruik je je router ook als switch/hub. Kies dus gewoon voor deze optie.
juist een switch/hub, echter er zit in dat geval nog een tweede apparaat in (de router) en die is intern aangesloten op die switch/hub
dus is het logisch dat windows die optie niet geeft
ok dan, weet ik ook allemaal niet hoe die dingen werken, ik heb gewoon een modem daaraan een router en daaran mijn 3pc's
Verwijderd
inderdaad, op de pcs deel je de printers en die zijn dan gewoon in je netwerkje te zien.
heb je een router met een printerpoort erop, druk dan de printer dar erop en stel in dat je die deelt voor alle andere pcs
heb je een router met een printerpoort erop, druk dan de printer dar erop en stel in dat je die deelt voor alle andere pcs
Toch kan het geen kwaad om in het vervolg eens eerst dingen te lezen/opzoeken ipv eerst proberen en dan vast lopen.Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 14:40:
ok dan, weet ik ook allemaal niet hoe die dingen werken, ik heb gewoon een modem daaraan een router en daaran mijn 3pc's
Goede voorbereiding scheelt het halve werk.
Met win xp moet je bij de netwerkwizard voor de optie kiezen: Deze computer maakt direct verbinding met het internet, de rest krijgt via mij toegang enz. enz. Werkt bij mij ook zo.
(opstelling: Modem-->Router-->PC 1 + PC 2)
edit: Volgens mij is dit niet meer van toepassing, maar het 'taalgebruik'wordt me iets te moeilijl
kon het niet echt meer volgen
(opstelling: Modem-->Router-->PC 1 + PC 2)
edit: Volgens mij is dit niet meer van toepassing, maar het 'taalgebruik'wordt me iets te moeilijl
[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 05-06-2003 14:44 ]
op GoT hebben we geweldige search mogelijkheden en Google is your Friend
ow en btw: Welkom op GoT
ow en btw: Welkom op GoT
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
neem aan dat je met router een hardware router bedoelt en niet een andere pc?
Stel dan in dat je achter een andere pc(=router) zit die het internet voor je deelt.
Stel dan in dat je achter een andere pc(=router) zit die het internet voor je deelt.
Appelmeloen> Uit de openingspost van dit topic blijkt wel aardig dat het om een hardware router gaat. Als je een softwarematig router hebt, dan heb je er meestal wat meer verstand van en noem je dat er wel ff bij (inclusief welke).
Neemt niet weg dat de topicstarter wel wat meer info had kunnen geven en waarschijnlijk ook zelf wel had kunnen weten dat zijn hardware router een ingebouwde (4 poorts?) switch heeft. En het merk router had ook niet misstaan.
Verder ben ik het wel met Erkens eens: kijk gewoon eens in de FAQ, want het staat er echt wel in! Bij specifiekere problemen: omschrijf het en men geeft graag antwoord!
Neemt niet weg dat de topicstarter wel wat meer info had kunnen geven en waarschijnlijk ook zelf wel had kunnen weten dat zijn hardware router een ingebouwde (4 poorts?) switch heeft. En het merk router had ook niet misstaan.
Verder ben ik het wel met Erkens eens: kijk gewoon eens in de FAQ, want het staat er echt wel in! Bij specifiekere problemen: omschrijf het en men geeft graag antwoord!
Of er een router of niet bijzit, dat maakt weinig uit.
Verder moet je ook niet met die wizards beginnen.
Als je met beide pc's kan inet'n moet je niet gaan prutsen aan de IP instellingen dat zit wel goed.
Alles van firewall uitzetten, filesharing aanzetten en een paar shares aanmaken.
Bovenstaande doet moet je zelf wel kunnen.
Zie ook nog:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6
Verder moet je ook niet met die wizards beginnen.
Als je met beide pc's kan inet'n moet je niet gaan prutsen aan de IP instellingen dat zit wel goed.
Alles van firewall uitzetten, filesharing aanzetten en een paar shares aanmaken.
Bovenstaande doet moet je zelf wel kunnen.
Zie ook nog:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()