Ik zit met een mail probleempje, waar ik geen oplossing voor kon vinden met de search
Het probleem is dat ik de Return-Path in m'n headers wil instellen zodat als er gemailed wordt naar een niet bestaand account, dat de mail dan weer terugkomt (met een foutmelding - zoals dat normaal ook het geval is).
Ik had dit (2 jaar oude) topic gevonden:
[rml][ php] Undelivered Mail Returned to Sender[/rml]
Maar daar kom ik dus niet verder mee, aangezien de TS daar ook geen antwoord op z'n vraag krijgt.
Het enige wat ik verder heb kunnen vinden is dat je de settings aan moet passen, maar dat gaat in mijn geval niet op, want dit is een mail-functie voor meerdere users. De Return-Path moet dus variabel (kunnen) zijn.
Ik heb m'n headers nu als volgt:
Ik heb die Return-Path regel ondertussen al zo'n beetje op iedere denkbare plek gehad (qua volgorde), heb ook nog geprobeerd wat er gebeurde als ik van die \r\n \n zou maken, maar hielp allemaal niet.
Hopelijk weet inmiddels iemand het anwoord
Het probleem is dat ik de Return-Path in m'n headers wil instellen zodat als er gemailed wordt naar een niet bestaand account, dat de mail dan weer terugkomt (met een foutmelding - zoals dat normaal ook het geval is).
Ik had dit (2 jaar oude) topic gevonden:
[rml][ php] Undelivered Mail Returned to Sender[/rml]
Maar daar kom ik dus niet verder mee, aangezien de TS daar ook geen antwoord op z'n vraag krijgt.
Het enige wat ik verder heb kunnen vinden is dat je de settings aan moet passen, maar dat gaat in mijn geval niet op, want dit is een mail-functie voor meerdere users. De Return-Path moet dus variabel (kunnen) zijn.
Ik heb m'n headers nu als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $headers = "From: ".$from_name." <".$from_email.">\r\n"; $headers .= "Return-Path: <".$from_email.">\r\n"; $headers .= "X-Sender: Apache\r\n"; $headers .= "X-Mailer: PHP4\r\n"; $headers .= "X-Priority: 3\r\n"; $headers .= "Reply-To: ".$from_name." <".$from_email.">\r\n"; $headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "cc: some@ddress.nl\r\n"; $headers .= "bcc: another@ddres.nl"; |
Ik heb die Return-Path regel ondertussen al zo'n beetje op iedere denkbare plek gehad (qua volgorde), heb ook nog geprobeerd wat er gebeurde als ik van die \r\n \n zou maken, maar hielp allemaal niet.
Hopelijk weet inmiddels iemand het anwoord