Gebruikers gegevens opslaan?

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Hoi

Ik ga binnenkort samen met KPN een campaigne draaien om klantgegevens te krijgen, alleen heb ik hiervoor een formulier gemaakt alleen in dit formulier kun je intresse's kiezen nu heb ik hiervoor het volgende database model bedacht:

[gebruikersgroep]
groupid
groupnaam

[groupgebruikers_relatie]
gebruikerid
groupid

[gebruikers]
gebruikerid
firstname
lastname
etc. alle NAV gegevens

Nu kun je dus in het formulier intressegebieden kiezen, alleen nu wilde ik graag vragen wat de beste manier is om dit op te slaan, wil het namelijk niet opslaan in de gebruikerstabel. Zou ik h iervoor twee nieuwe tabellen voor maken? een intressegebieden en intresses_gebruiker_relatie tabel

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
waarom heb je die koppel tabel groupgebruikers_relatie? je kunt in de gebruikerstabel toch ook gewoon de groupid opslaan?
en als je de interesses apart wil doen, doe je dat op de zelfde manier denk ik. gewoon een aparte tabel interesse, waar je per gebruikerid de interesses opslaat

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb dit gedaan voor in de toekomst, al deze gebruiker bijv op de web-site geregistreerd is en hij vult een formulier in hoef ik alleen nioeuwe GebruikerGroep relatie te maken en de gebruiker te voegen aan een nieuwe groep bijv. Elke campaigne wordt dan een groep.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Zou ik h iervoor twee nieuwe tabellen voor maken? een intressegebieden en intresses_gebruiker_relatie tabel
Ik zou gewoon twee tabellen aanmaken. Een waar de diverse interessegebieden in staan en een andere om de gebruikers_ID en de betreffende interesse_ID in op te slaan. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
:) Okay. :) Misschien hebben anderen, nog een beter idee, DeverauX