Toon posts:

HP Designjet 500

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij een bedrijf heb ik deze printer staan zonder jetdirect, maar gedeeld via een Windows XP Home pc. Ook heeft deze al op prof. gedraaid.
Het probleem is als ik van 1 van de pc's uit 't netwerk, 't maakt niet uit welk besturingssysteem, varieërend van Windows 98 tot XP een printopdracht geef vanauit Allplan of Corel, of gewoon vanuit Windows print hij gewoon niet. Alhoewel hij dat soms dan wel weer doet. De pc waar de printer rechtstreeks aangekoppeld is geeft geen enkel probleem. Het vreemde is gewoon dat hij 't heel soms wel doet op een pc van het netwerk, en soms helemaal niet. En dan loopt 't hele spul vast. Dus 't lijkt net of hij de data niet kwijt kan. De programma's zoals Allplan lopen dus ook compleet vast. Hij verstuurd nog wel data, met ± 2kb per seconde.
Vreemd is ook weer, dat 't netwerk zelf perfect loopt... Dus alleen 't plotten geeft trobbles. We hebben reeds contact opgenomen met HP Service centre. en die zeiden dat we Netbeui moesten installeren en een nieuwe firmware moesten inladen in de printer... Ook dit allemaal zonder resultaat. Wat ik trouwens wel heb gelezen hier op 't forum is dat de processor zwaar belast zou worden... Ook hier had Allplan last van maar ook niet de heletijd. Alle kabels zijn doorgemeten, en een andere switch is gebruikt. Echt hopeloos dus. HP service centre zit nu alleen maar te zeggen dat we een jetdirect moeten aanschaffen... Maar het heeft voortijd ook gedraaid, dus 't mag nu ook wel weer werken vind ik. Hij draait trouwens nu op USB en voorheen op LPT1, maar dat maakt ook nix meer uit.
Ik ben nu eigenlijk ten einde raad, ik hoop iemand van jullie niet :)

Verwijderd

Topicstarter
M'n bedrijf gaat failliet zow :)

KICK

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

what the heck....gebruik a.u.b. de edit button.
zo niet ben je kandidaat voor een slotje.

Probeer eens de spooling aan te zetten ipv. direct naar de printer.
De juiste driver voor elke OS ?

ps: het is wel moeilijke tijden voor bedrijfsleven mbt. stagnerende economie,
hoop maar dat je bedrijf overeind blijf. Have faith, work hard.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Kick kick kicker de kick :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.