Toon posts:

Overclokken maar geen frame winst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus mn voodoo 3 3000 van 166mhz naar 181 gezet de 3dfx drivers geven gewoon aan dat ie op 181 mhz draait en heb ook al verschillende tools geprobeert.. maar ik zie geen enekele verbetering in framerates mn 3markscore blijft gelijk en de mdk2 benchmark is ook geen verschil in cijfers te zien.
iemand enig idee waarom want je zou toch ten minste enige frames/seconde winst moeten zien niet dan?

Verwijderd

Wat het je overgeklokt? Je core of het geheugen? Als je namelijk de core overklokt en het geheugen niet, dan heeft dat volgend mij niet zoveel zin omdat het geheugen het dan toch niet kan draaien.....
Probeer je geheugen ook eens teoverklokken en kijk of dat helpt

Verwijderd

ROFL
je voodoo3 core en memory liggen aan elkaar vast, dus Core omhoog is mem ook omhoog

Probeer eens je CPU te overclocken
en kijk of dat helpt

Verwijderd

Topicstarter
nee lord zo werkt een gpu nie :)

nee waarom zou dat de reden zijn? cpu overclocken wat heeft dat er mee te maken?

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

In welke resoluties heb je getest?

In lage resoluties (640x480 enzo) worden de prestaties voor het grootste deel bepaald door de processor. De videokaart zit dan te wachten op data van de proc. Een verhoging van de freq van de videokaart zal dan ook (vrijwel) geen gevolgen voor de prestaties. In hogere resoluties (1024x768 en hoger) wordt de videokaart steeds belangrijker.

Dus probeer eens te testen in hoge resoluties. Een programma als 3DMark2000 is daar best wel geschikt voor.

sigloos

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Je hebt een k6-2 die solt de boel, de cashe opje mobo is achterlijk traag waardoor veel spellen op een bepaald moment niet veel vooruit gaan , meer als 500 mhz op een k6-2 help ook niks meer in spellen , omdat die cashe de boel ophoudt.

Verwijderd

Topicstarter
ja weet het het is die geen l1 Cache en 64kb l2 cache die dus kut is:r.
ik wacht eigenlijk op de k6-3+ die heeft l1 cache= 64kb en l2 cache l2= 256kb

volgens mij kan ie dan beter presteeren :)

want het maakt niet uit welke reso. ik neem hoor dat is echt cache beperking. :(

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Yep, je heb hem door, de k6-3 doet het met games al stukken beter , maar het is nog steeds geem game monster, een simpele celeron is vaak al makkelijk sneller, en wat is een celeron nou eigenlijk nog tegenwoordig ???

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Op zaterdag 25 november 2000 21:11 schreef Ome_kRiTz het volgende:
ja weet het het is die geen l1 Cache en 64kb l2 cache die dus kut is:r.
ik wacht eigenlijk op de k6-3+ die heeft l1 cache= 64kb en l2 cache l2= 256kb

volgens mij kan ie dan beter presteeren :)

want het maakt niet uit welke reso. ik neem hoor dat is echt cache beperking. :(
Waar zat jij het laatste jaar? Nepal? Zelfs de Athlon word niet meer verkocht. Wees verstandig en maak er een Duron van (= goedkoop en veel sneller, heb je alleen nog een nieuw mobo nodig).

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

bovendien komt de K6III+ niet voor de gewone consumenten op de markt!!!! Daar heeft Ome Tom al meerdere keren over geschreven!! Alleen OEM's zullen deze chip gaan gebruiken en dan ook nog in de flaptopmarkt!! Gebruikers van een oud AT S7 bord hebben tranen in hun ogen. Deze proc op 600 presteert best leuk!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan moet er dus een nieuw mobo komen en een nieuwe kast en een duron poeh ben ik wel 600 piek ofzo verder.heb ik op moment ff nie.een k6-3+ heeft zat cache geheugen voor mijn gebruik en daar betaalje maar 220 voor op het moment. hij is op het moment alleen niet in nederland te krijgen das dus kut.zag hier al eerder op got posting staan over de +versies van de k6 maar heeft iemand een concreet antwoord of ze ook hier in ned. komen en wanneer ?
Pagina: 1