• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 14:20
Gister een paar GP baterrijen gekocht vor mijn nieuwe A70 :9. De lader die erbij geleverd is kan ze in 18uur opladen alleen zitten ze er nu al bijna 24uur in (ledje blijft rood). Is het geval dat de eerste keer laden gewoon veel langer duurt?
Wat is de algemene ervaring in de laadtijd van de standaard GP laders?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 17:05
GP-laders hebben een overlaadbeveiliging; je kan ze er dus rustig in laten zitten. Heb je tussendoor de oplader van de stroom afgehaald? Volgens mij werken de lampjes met een teller die begint als de stroom erop komt.

• RD
hhmmm ok! ja ze zijn er even afgeweest. Dus dat kan het zijn ik had zo'n id, maar had het eigelijk uitgesloten. Zullen wel vol zijn onderhand.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niet alle GP laders hebben overspanningsbeveiliging. de goedkopere laders hebben gewoon een ingebouwde timer, die na b.v. 12 uur uit gaat. Als je dan de stekker eruit trekt begint de timer opnieuw, en dat is dus slecht voor je batterijen. Na de timer gaat de lader dan over op druppellading. Alleen de duurdere laders (de SMART serie geloof ik :? ) lezen uit hoe vol de batterij is.

Verwijderd

Meestal duurt de eerste keer wel langer ja...
maar ik zou ze er toch is uit gaan halen ofzo... anders ben je strax de sjaak

en ik zou ook een "slimme" snelader kopen als ik jou was.. dan doet ie er ipv 1000uur maar 3 uurtjes over ofzo en je weet zeker dat je je batarijen niet verzooit

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 17:05
Ik had gedeeltelijk gelijk: hij heeft idd geen overlaadbeveiliging o.i.d., maar kennelijk kan het ook geen kwaad (http://www.gppowerbank.nl/3gebruiksaanwijzing.html):
De GP Powerbank II en GP Powerbank 3 maken gebruik van een timer. Deze timer zorgt ervoor dat de eerste 16 of 18 uur (afhankelijk van het model GP PowerBank) de GP PowerBank op hoog vermogen laadt en daarna op druppelladen overschakelt. De timer reset zichzelf nadat de GP PowerBank uit het stopcontact is gehaald. Het laadproces van 16 of 18 uur zal opnieuw beginnen als u de batterijen wisselt, ook al zijn ze geladen. Dit kan geen schade toebrengen aan GP PowerBank en/of batterijen.

• RD
OK! Thanks!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Bij mij werkte de eerste keer dat ik die batterijen oplaadde het indicatielampje ook niet, daarna wel. :)

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Had ik ook, ben terug gegaan en bleek dat ie defect was. Dezelfde week nog een andere gekregen. Dus als ie de komende dagen nog steeds niet op groen springt dan ff terug gaan. :)

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

Ik heb onlangs voor mijn camera een setje Hama 2000 mah gekocht plus snellader, de batterijen zijn met 3 uur voor en gaat dan over als druppel lader waardoor je je batterijen altijd in de lader kan laten zitten.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Enne, klein tipje, niet schrikken als de batterijen warm worden, want dat is ook normaal.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Het overnieuw laden is niet schadelijk omdat de laadstroom vrij laag is. Je kunt de batterijen niet echt overladen. Als je een snellader zou hebben met tijdschakelaar is het volgens mij wel degelijk schadelijk als je weer gaat opladen (correct me if i'm wrong).
Pagina: 1