Garantie Logitech

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75062

Topicstarter
De toetsen op mijn Logitech desktop optical beginne te vervagen. Nu dus Logitech gemaild en hun zouden mij een nieu exemplaar opsturen
Ze vragen mij dan alleen het volgende.
Ik verzoek U om de batterij-deurtjes en de pluggen (aan de kabels van de
ontvanger) af te knippen en dezen in een enveloppe naar onderstand adres te
versturen.
Dit doe ik dus pas als ik de nieuwe set heb.. maar vind het een beetje vreemd.. hebben meer mesnen dit gedaan hier en hoe werd het afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Vind je dat vreemd? Ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat jij je oude toetsenbord ook nog eens gebruikt terwijl je een nieuwe gekregen hebt dmv garantie. Vind ik ergens ook wel terecht. Je claimed niet voor niets garantie. Het kan namelijk niet zo zijn dat jij door garantie claimen 2 setjes voor de prijs van een hebt.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Dit doe ik dus pas als ik de nieuwe set heb.. maar vind het een beetje vreemd.. hebben meer mesnen dit gedaan hier en hoe werd het afgehandeld?
Een beetje rare manier van afhandeling ja. Ik gok dat ze op deze manier willen voorkomen dat mensen claimen dat hun keyboard kapot is, vervolgens dmv de garantie een nieuwe krijgen en vervolgens twee werkende exemplaren hebben :?

Heb je niet gevraagd waarom dit noodzakelijk is?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik denk dat ze dit doen zodat niemand die set kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Da snapte ik zelf ook wel.. maar heeft iemand het hier ooit eerder gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80857

Kabels afknippen? nou ja zeg... ik kan me voorstellen dat als je iets omruilt niet alles omruilt bv bij een senso crema koffie zetter moet de klant het resevoir van zijn oude houden de nieuwe krijgt hij niet. maar daar vraag philips toch ook niet om de oude volledig onklaar te maken?

verder zou ik een emailtje sturen als ze het zeker weten en dat je ook het hele bord op wil sturen, maar ja als je nadenkt die plugjes passen wel in een gewone envelope. ik denk gewoon dat dit een manier is om tegen te gaan dat anderen jou toetsenbord nog zouden kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Wel eens eerder gelezen hier, maar dan over een racestuurtje van Logitech, inderdaad dat blijkt zo te gaan, Kabel erafknippen en naar een antwoordnummer in Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt zwitserland ja. ding doet het verder nog goed.. alleen sommige toetsen vervagen. da wordt dus afknippen en een nieuwe stekker eraan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 20:20

Nessuno

io sono nessuno

uhhh nee niet afknippen maar zo'n zelfde stekkertje zoeken en die opsturen
:)

bij Microsoft gaat het nl op partnr of 1 van die andere nr's :)
altijd leuk om te weten

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik vind het een redelijke normale manier heb het al enkele keeren gedaan voor mensen enzo. service is perfect, hun willen gewoon dat jij je keyboard niet meer kan gebruiken :P
je krijgt toch een nieuwe? waarom moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Anoniem: 75062 schreef op 05 June 2003 @ 17:21:
Klopt zwitserland ja. ding doet het verder nog goed.. alleen sommige toetsen vervagen. da wordt dus afknippen en een nieuwe stekker eraan bevestigen.
En waarom kun je er dan ineens wel mee werken vraag ik me af. Ik denk dat jij juist nu precies aangeeft waarom Logitech dat graag wil.

Wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic. Dat je zo'n flinke kerel bent?

Eerst piep je over je toetsen die vervagen en als je dan gratis een nieuwe kunt krijgen wil je die oude maar al te graag houden.

Ik denk dat je probleem niet zo groot is als je ons wilt laten geloven.

Gefeliciteerd met je nieuwe extra toetsenbord straks. Verbaas je er dan niet over wanneer de toetsenbordjes straks steeds duurder gaan worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Bajoran op 05-06-2003 19:34 ]

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dit doet logitech ja. Vriend van me had cola over zijn muis heengegooid. (draadloze balmuis)
Hij moest idd het USB plugje en batterij klepje opsturen en hij zou een nieuwe krijgen (cordless optical mouseman)..

superservice al zeg ik het zelf.. dus knip dat ding af en stuur ze op :P

[ Voor 3% gewijzigd door Oxi op 05-06-2003 19:35 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

hoofdlozekip schreef op 05 juni 2003 @ 16:22:
Wel eens eerder gelezen hier, maar dan over een racestuurtje van Logitech, inderdaad dat blijkt zo te gaan, Kabel erafknippen en naar een antwoordnummer in Zwitserland.
USB Force Feedback stuur nog te gebruiken na afknippen kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Oxigun schreef op 05 June 2003 @ 19:35:
Dit doet logitech ja. Vriend van me had cola over zijn muis heengegooid. (draadloze balmuis)
Hij moest idd het USB plugje en batterij klepje opsturen en hij zou een nieuwe krijgen (cordless optical mouseman)..

superservice al zeg ik het zelf.. dus knip dat ding af en stuur ze op :P
Precies, dit is het enige goede antwoord.

Verder lijk me het zinloos om een dergelijk topic open te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 01:01

The Wrecker

Networking Rulez

Ja dat doen ze. En als je de oude nog wil gebruiken. Knutsel ze !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Is dit forum nou echt bedoeld om misbruik van garantievoorwaarden te bevorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

nee

waarom vragen ze niet dat hele kreng op te sturen?

[ Voor 90% gewijzigd door Oxi op 05-06-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
@SKKL wat is de email van logitech , want op de site moet ik iets invoeren maar mijn product staat er niet bij :S,
mijn muis is kapot maar heb gewoon een nieuwe gekocht duz kan ik tog nog garantie claimen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een maand geleden was er wat drinken over mijn Logitech internet navigator (oude versie) gevallen waardoor de 0 op de keypad bleef hangen, ik had dit toetsenbord ongeveer een halfjaar. Toen zag ik op de doos staan: 5 jaar garantie, Toen ben ik terug naar de zaak gegaan waar ik hem gekocht had (was trouwens een vestiging in een andere plaats) en gezegt dat die toest bleef hangen, en niet dat er drinken overheen gekomen was. Toen hebben ze er naar gekeken en hebben ze mij gewoon een nieuwe meegegeven en dat was de nieuwe versie met nog meer functies en hij typt nog fijner ook. Dit was misschien inderdaad ook wel een beetje misbruik van de garantie.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

EU_Customer_Service@logitech.com

in het vervolg zelf maar ff zoeken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Speedfight schreef op 05 June 2003 @ 20:07:
Een maand geleden was er wat drinken over mijn Logitech internet navigator (oude versie) gevallen waardoor de 0 op de keypad bleef hangen, ik had dit toetsenbord ongeveer een halfjaar. Toen zag ik op de doos staan: 5 jaar garantie, Toen ben ik terug naar de zaak gegaan waar ik hem gekocht had (was trouwens een vestiging in een andere plaats) en gezegt dat die toest bleef hangen, en niet dat er drinken overheen gekomen was. Toen hebben ze er naar gekeken en hebben ze mij gewoon een nieuwe meegegeven en dat was de nieuwe versie met nog meer functies en hij typt nog fijner ook. Dit was misschien inderdaad ook wel een beetje misbruik van de garantie.
En als we dit met zijn allen blijven doen worden die toetsenborden steeds duurder. gek he!

Al we nou eens zelf de verantwoordelijkheid nemen voor onze daden en niet de garantie voorzieningen van de leveranciers zouden misbruiken. In mijn ogen is dat gewoon liegen en dus ook een vorm van diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 15:37
Bajoran schreef op 05 June 2003 @ 23:41:
[...]
En als we dit met zijn allen blijven doen worden die toetsenborden steeds duurder. gek he!

Al we nou eens zelf de verantwoordelijkheid nemen voor onze daden en niet de garantie voorzieningen van de leveranciers zouden misbruiken. In mijn ogen is dat gewoon liegen en dus ook een vorm van diefstal.
Helemaal mee eens.... precies hetzelfde als je core slopen en garantie claimen of na een mislukte mod het proberen te verhalen op de leverancier.... :r Juist de mensen die eerlijk zijn draaien nu op voor dit soort acties. Dit is vergelijkbaar met oplichten van de verzekering.

ontopic:
Logitech heeft echt superservice. Afknippen en opsturen die handel !!

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Huh nee ik ben niet uit op het misbruiken van garantievoorwaarden.. ik vond het alleen vreemd dat ik stekkers af moest knippen etc.. en of idk at moest doen voor ik de nieuwe had.. want als ik ze nu afknip dan kan ik nie meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Anoniem: 75062 schreef op 06 juni 2003 @ 12:59:
Huh nee ik ben niet uit op het misbruiken van garantievoorwaarden..
We zeggen ook niet dat jij dat doet, maar er zijn helaas mensen die dit wel doen ... spijtig genoeg ook onder tweakers :'(

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb alle sgeregeld met Loitech. Ze sturen mij een geheel nieuwe set op en als ik die ontvangen heb moet ik de klepjes en stekkertjes van de oude set terugsturen. Nu dus naderhand ipv vooraf.. dit omdat ik ander nie meer kon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

SKKL heeft thuis een tobo wat hij niet meer kan gebruiken, door het afknippen van de pluggen. Wie wordt er dan slechter door als ie dat tobo aan een oude comp hangt? Moet ie hem dan gewoon weggooien? Dat vind ik zonde :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Laatst online: 31-05 19:21
had een keer maandag gebeld en woensdag had ik dus de nieuwe binnen desktop, logitech is rete snel

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79979

Anoniem: 75062 schreef op 07 juni 2003 @ 10:20:
Heb alle sgeregeld met Loitech. Ze sturen mij een geheel nieuwe set op en als ik die ontvangen heb moet ik de klepjes en stekkertjes van de oude set terugsturen. Nu dus naderhand ipv vooraf.. dit omdat ik ander nie meer kon werken.
Wel leuk van Logitech dat ze mensen kunnen vertrouwen!
En wat als je dat niet doet naderhand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
NvE schreef op 07 June 2003 @ 15:39:
Wie wordt er dan slechter door als ie dat tobo aan een oude comp hangt?
In principe alle partijen die met de verkoop van o.a toetsenborden geld verdienen, dus retail, distributeur, fabrikant e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

In principe alle partijen die met de verkoop van o.a toetsenborden geld verdienen, dus retail, distributeur, fabrikant e.d.
Dit zou alleen het geval zijn geweest wanneer de TS een nieuw toetsenbord voor die oude comp aangeschaft zou hebben of deze aan iemand zou geven die anders zelf een toetsenbord aangeschaft zou moeten hebben :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DeverauX schreef op 10 June 2003 @ 12:05:
[...]

Dit zou alleen het geval zijn geweest wanneer de TS een nieuw toetsenbord voor die oude comp aangeschaft zou hebben of deze aan iemand zou geven die anders zelf een toetsenbord aangeschaft zou moeten hebben :)
Hoezo? Als het toetsenbord blijkbaar nog te gebruiken was dan had ie dus blijkbaar ook geen aanspraak hoeven maken op de garantie en hat Logitech geen kosten hoeven maken voor het toetsenbord + verwerking + versturen + administratie.

Als mensen zo enorm egoistiesch blijven zul je binnenkort alsnog tig euro op een doos moeten plakken omdat logitech toch maar overgaat tot het helemaal laten opsturen van het complete product.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Hoezo?
Omdat tenzij de TS een nieuw toetsenbord aangeschaft zou hebben je niet kan praten over inkomsten-derving
Als het toetsenbord blijkbaar nog te gebruiken was dan had ie dus blijkbaar ook geen aanspraak hoeven maken op de garantie en hat Logitech geen kosten hoeven maken voor het toetsenbord + verwerking + versturen + administratie.
Ben ik niet met je eens. Je maakt gebruik van de garantie wanneer het toetsenbord niet functioneerd zoals het hoort te functioneren, en of je er nog wel mee kan werken of niet is totaal irrelevant.
Als mensen zo enorm egoistiesch blijven zul je binnenkort alsnog tig euro op een doos moeten plakken omdat logitech toch maar overgaat tot het helemaal laten opsturen van het complete product.
Begrijp met niet verkeerd, ik ben tegen het op wat voor manier dan ook misbruiken van de garantievoorwaarden, en een consequentie hiervan is dan ook inderdaad dat Logitech de (onterecht) extra gemaakte kosten zal doorberekenen in de verkoopprijs en dan betaal dus ook ik voor het feit dat sommige mensen zich niet aan de regels kunnen houden.

Maar begin niet meteen over inkomsten-derving a.g.v. het misbruiken van de garantievoorwaarden want dat is imo een beetje ongenuanceerd, en begint tegenwoordig een beetje de standaardverklaring te worden voor elke onderneming die niet aan de winstverwachtingen heeft voldaan...

Quincy Jones

Pagina: 1