[Java] Selectie rand in button

Pagina: 1
Acties:

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Op het moment ben ik bezig met een programma waarin nogal wat kleine buttons worden gebruikt. Wanneer er op een van deze buttons wordt geklikt komt er een selectie rand in de button te staan. Ik heb liever niet dat dit gebeurt en ben daarom benieuwd of iemand weet hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat er geen selectie rand in de button verschijnt.

Pwnd

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
die rand wordt veroorzaakt doordat de button de focus krijgt. Als je nou een eventhandler maakt die geactiveerd wordt als die button de focus krijgt, en vervolgens focus verwijderd van de button. Ik heb het nooit gedaan, maar volgens mij is het wel mogelijk

• Donderwolk
Ik heb het al anders opgelost. Ik roep meteen na het klikken op de button de methode setEnabled(false) aan waardoor de selectie wegvalt. Daarna teken ik meteen de afbeelding die ik op de knop wil hebben erop.

Ik had misschien nog even moeten vermelden dat ik versie 1.3.1 van de JDK gebruik. in latere versies is het namelijk gewoon mogelijk om component.setFocusable(false); te gebruiken.

Pwnd

• NDF82
  • Laatst online: 13-08 17:12

NDF82

Doomed Space Marine

Of je had de documentatie gelezen :|

[ Voor 3% gewijzigd door NDF82 op 05-06-2003 16:49 ]

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Donderwolk
Die documentatie is van een swing component, ik heb het over een standaard button

[ Voor 66% gewijzigd door Donderwolk op 05-06-2003 16:45 ]

Pwnd

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Ik denk eigenlijk dat het verplaatsen van de focus naar een ander component, zoals Rigi al zei, een goede oplossing is. Ik zou geen andere manier kunnen verzinnen om het 'netjes' voor elkaar te kunnen krijgen..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Pagina: 1