Toon posts:

[XSL&ASP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik had een probleempje waar ik al een weg omheen heb gevonden nu, maar ik wil nogsteeds eigenlijk wel weten hoe ik het moet doen, want het kan terug komen en dan kan ik er misschien niet meer omheen.

het volgende:

met XSL wil ik uit een XML een link maken dus, pagina.asp?item=value&teken

het gaat dus om het "&" teken in het midden van het item. als ik em uit de database haal kan ik HTMLEncode toepassen om em in de XML als "& amp ;" weg te schrijven om van de & af te komen. maar XSL maakt er doodleuk een gewone & van en "& amp ;" werkt niet in een URL.

Als ik em replace met %26; dan maakt XSL er alsnog gewoon een & van. hoe kom ik hier van af? dat ik dus gewoon %26; als waarde in de URL mee kan sturen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 13:43 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

code:
1
&
:)

[ Voor 47% gewijzigd door DeverauX op 05-06-2003 13:34 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
ja zoals het dus hier ook gebeurde
code:
1
&
schreef ik zonder code blokken, dus daarom dat je het niet kon lezen, dus nee dat werkt ook niet, wat ik dus schreef:
code:
1
2
 een & maken van het &teken werkt niet 
want & is geen & in een URL word gewoon vertaalt als & en NIET als &

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 13:40 ]

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

met XSL wil ik uit een XML een link maken dus, pagina.asp?item=value&teken
Het volgende moet dan toch gewoon werken of niet?
code:
1
<a><xsl:attribute name="href">page.asp?var1=1&amp;var2=2&amp;var3=3</xsl:attribute>naam</a>

[ Voor 43% gewijzigd door DeverauX op 05-06-2003 13:58 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
nee dat gaat dus niet werken, ik kan niet in de XSL hard gaan zeggen ik wil een Amp! want dat komt dus uit de database! @id is dus iets uit de database wat een AMP kan bevatten, maar hoeft niet, dus dat was mijn probleem dat ik niet wist wanneer er een amp in komt en wanneer niet.. ivm namen enzo..
code:
1
2
<xsl:attribute name="href">page.asp?var1=<xsl:value-of select="@id" />
</xsl:attribute>naam</a>

dit is dus de XSL code voor de href..... hoe kan ik het op zo'n manier manipuleren dat er voor @id als er een & in voorkomt %26 word gezet en dat dus niet %26 omgezet word naar & in de link zelf...

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

nee dat gaat dus niet werken, ik kan niet in de XSL hard gaan zeggen ik wil een Amp! want dat komt dus uit de database!
Sorry hoor maar ik begrijp niet echt wat je wilt. (komt de data nou uit je db of uit een xml-bestand :? )
hoe kan ik het op zo'n manier manipuleren dat er voor @id als er een & in voorkomt %26 word gezet en dat dus niet %26 omgezet word naar & in de link zelf...
Je wilt dus wanneer er in de inhoudt van @id een & teken voorkomt, dit teken vervangen door %26 ?
Dan zou je even naar de functie Translate() moeten kijken :)

Zie ook:
Xpath Functions

Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry dat ik vaag uit de hoek kom, maar de XML word door ASP gemaakt, stom had ik gelijk moeten zeggen.

de XML word dus door ASP gemaakt uit een database getrokken en als XML neergegooit. dus het element ID komt een waarde te staan uit een database, nou kan ik opzich voordat ik die XML laat maken wel een & vervangen door andere tekens, dus amp of %26, maar zodra XSL dus uit de XML die amp of %26 leest maakt ie er gelijk al een & van.. dat was het probleem dus, hij moet gewoon van die tekens afblijven zeg maar dan zou die link werken...

maar bedankt :)

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

maar zodra XSL dus uit de XML die amp of %26 leest maakt ie er gelijk al een & van..
Wat is dan precies het probleem :? ;)

Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
nou het probleem is dus als ik de value "blaat&boe" naar page.asp wil sturen, de link "page.asp?value=blaat%26boe" moet zijn, en niet "page.asp?value=blaat&boe" want die & in "blaat&boe" zorgt ervoor dat de URL dus ongeldig is, hier komt dacht ik iets uit als "value = blaat" omdat die & erin zit word "&boe" er dus niet aangezet.. als ik dus moet zoeken op die value wil ik wel graag dat ik de hele string krijg, en dat ie niet gescheiden word door het & teken. dat is het probleem.

dat ie %26 naar & omzet is dus het probleem! want als ik erop klik, dan klik ik dus op page.asp?value=blaat&boe, en NIET op page.asp?value=blaat%26boe! wat dus wel de bedoeling moet zijn wil ik die data nog kunnen gebruiken op page.asp

*sigh* niet een allerdaags probleem merk ik al ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 14:33 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

%2526, of &amp; al geprobeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door drm op 05-06-2003 14:37 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
ik kan GEEN %26 gebruiken en em zomaar door de XSL laten afhandelen zoals het nu gaat!! want daar maakt hij namelijk een & van! en dat is dus NIET de bedoeling, het moet er als %26 uitkomen! en NIET als & zodat de link die eruit komt klopt!

die & moet er dus uit!! er moet als link komen "iets%26nogiets" maar als ik dus een waarde in een XML node hebt die "iets%26nogiets" heet, dan maakt XSL daar al een "&" van , wat ik helemaal niet wil! ik wil dat ie gewoon die %26 laat staan!
[xml]
<ONZIN value="BLAAT%26BOE">
[/xml]

hier wil ik een link van maken die naar een ASP pagina gaat. namelijk "page.asp?value=blaat%26boe" op deze manier word er later pas een & van gemaakt. maar XSL vertaalt GELIJK al die %26 als een & zodra ie door de XML heen fietst.. is er iets dat ik tegen XSL kan zeggen dat ie die waarde dus gewoon met rust laat en niet omzet naar een character???

jongens ben ik nou zo vaag dat het alleen voor mij logisch is of is mijn probleem gewoon dwaas?! lol

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Heb je er al bij stil gestaan dat %25 de url-escape sequence is voor een %? en %2526 dus als resultaat %26 zou moeten hebben? Dan nogmaals de vraag: heb je dat al geprobeerd? Gek genoeg antwoord je daar niet op :/

Waarom XSL zich bemoeit met dergelijk encoded variabelen is voor mij een raadsel, dus ik vraag me ook af of het wel de XSLT processor is die dat doet... En je probleem is al lang duidelijk, is helemaal geen reden om te gaan lopen SCHREEUWEN hier.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

jongens ben ik nou zo vaag dat het alleen voor mij logisch is of is mijn probleem gewoon dwaas?!
Nou in het begin was je een beetje onduidelijk over het probleem, en dat is ook niet echt bevordelijk voor het oplossen van het probleem.
Daarnaast is url-encoding geen feature van XSLT/Xpath en moet je dus een workaround bedenken, en dat is ook waar we mee bezig zijn...

Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
ah nee had je erbij gezegt dat het een url-escape sequence was had ik het niet als typo beschouwd.. sorry.. maar nee had ik nog niet geprobeert, wist ik ook niet van..

schreewen is toch hele zinnen in all caps zetten of niet? ik benadrukte alleen een paar woorden zeg..
Pagina: 1