Toon posts:

Monitor vertoont rare symptonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ,

Ik heb een Fujitsu monitor van ongeveer 4 jaartjes oud , ziet er gewoon nieuw uit niks mis mee.

Alleen tot op heden , komen er aan de onderkant en bovenkant ( ongeveer 5 cm van de onder en bovenkant af ) rare strepen !.
Het zijn een soort van bewegende slierten die horizontaal in m`n beeldscherm zweven. Ik heb al alles geprobeerd, boxen weg , pc een eind weg gedaan maar niks helpt om die strepen weg te krijgen !

Het zijn GEEN strepen in het glas of iets dergelijks , maar het zit in het beeld gebrand. Het lijkt eerder op een soort radio sliert ... :S

Wie kan me hiermee helpen ?

Thnx

Verwijderd

Trinitron beeldbuis? (je ziet twee strepen... horizontaal en inderdaad ongeveer 5 cm aan de bovenkant en onderkant).

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
17" .... en gewoon .. een normaal scherm :P geen fratsen erop of eraan ..

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Lijkt me sterkt awesdorp, dat zijn monitor na 4 jaar trintron word :+

Heb je al proberen te degausen (als hij die functie heeft)

Probeer hem anders eens op andere resolutie, andere refreshrate, of ander vga kaart of andere pc

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
nee, het zijn echt radio golf strepen .. en als je er een klap op geeft dan gaan ze 1 min weg .. en daarna komen ze weer.

De trepen zijn doorzichtig , dus geen zwarte van de fabrikant ofzo .. :|

• donderdraak
  • Laatst online: 09-07-2017
Dat had ik ook met me Samung Monitor. Het flikkerde aan de zijkanten en het beeld werd met de keer kleiner tot op een dag me monitor uitviel.

Toen belde ik gelijk de helpdesk en bleek dat het onder de garantie viel. Gelukkig.

Misschien heeft die van jou ook een hardware probleem. Fabrieksfoutje?

Verwijderd

Dond3r schreef op 05 juni 2003 @ 13:30:
Lijkt me sterkt awesdorp, dat zijn monitor na 4 jaar trintron word :+
Ligt eraan hoe je het leest. Ik lees niet dat ie hem 4 jaar heeft, maar dat de monitor vier jaar is en omdat in de volgende zin zegt dat ie bijna nieuw lijkt, dacht ik dat ie hem overgenomen had.

Verwijderd

Topicstarter
hehe , nee .. het lijkt echt net alsof er radiografische golven door m`n scherm heen worden gerost .. ;(

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 20:26
Loopt er geen voedingskabel langs je videokabel?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Probeer eens in een nieuwsgroep iets als .hobby.elektronica , daar zitten wel enkele tv reparateurs, in alle geval meer ervaren mensen in de tv herstelmarkt dan hier op het forum zitten lijkt me.

Al een andere vidcard geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Dikke Foaf op 05-06-2003 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ongeveer 1 jaar geleden hadden we het ook ( alleen stond die monitor toen op andere pc en andere plek ) en toen is het een paar maanden weg geweest.
En sinds vorige week is het weer terug , nou mensen bedankt voor de reacties..

Ik denk dat m`n Monitor overleden is ;( ;( ;(

Verwijderd

Het kan zijn dat je storing hebt op het lichtnet. Ik heb erook last van gehad. Later had ik een UPS gekocht en mijn monitor erachter gehangen. En toen waren die rare strepen voorbij! Soms ging het beeld ook verspringen....

• Pubbert
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Staat de monitor toevallig in de buurt van hoogspannigs kabels?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
uhmm .. m`n voeding staat wel strak naast de pc .. :P niet echt hoogspanning maar wel voedingskabels

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Dat is je refreshrate. De monitor draait op een te hoge of een te lage refreshrate. Tjek je manual wat de beste refreshrates zijn(of op internet). Als het blijft vertonen is je refreshrate een keer te hoog gezet en is je beeldscherm er aan stuk gegaan. Stuur em dan terug naar de leverancier.

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Topicstarter
haha , dan is dat het denk ik .. hij kan maar 65 aan ofzo .. en hij draaide eerst altijd op 100

:D
Pagina: 1