Toon posts:

Vreemde kabel gezocht, bij welk bedrijf kan ik 'm kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een klein beetje offtopic, maar hier het meest thuis:

Er was een tijd geleden een computerbedrijf wat vaak adverteerde met (o.a.) hun eigen kabel-maak afdeling. Alle soorten kabels die je maar wou hebben konden zij maken terwijl je wachtte.
Daar ben ik naar op zoek, maar ik kan ze niet vinden.

Heb ook al hier op de Vraag en Aanbod gevraagd, maar nog niet gevonden wat ik zocht.

Wat ik nodig heb is het volgende:

Een nulmodemkabel van twee meter tussen een
d-sub 25 polige seriele aansluiting, male (dus een male stekker)
en een mini-din aansluiting, male (een male stekker dus)

Dit om een ouwe sparc via seriele console te kunnen booten.

Weet iemand welk bedrijf ik bedoel?
en (off chance) weet iemand waar ik zo'n kabel kan krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 13:11 ]

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
als je de pin-layout weet, en je hebt de stekkers, dan kan je de kabel natuurlijk ook zelf maken :o

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik dus niet he slimmerd, anders postte ik hier niet.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51

Predator

Suffers from split brain

NT -> OH

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, google anyone...? :P

Sun Serial Port & Cable Pinouts

Zie trouwens ook:

How To: Serial Console
If you've got the mini-din serial ports, look for a Macintosh serial cable made to work with external modems - all the currently manufactured ones have the hardware handshaking pin and will work fine with a Sun.
Edit:
En wat dat laatste betreft, als je niets beters kunt vinden vond ik dit net op Marktplaats.nl:
SupraFax 14.4 modem, extern, met (oude) Apple Macintosh seriele aansluiting, incl. voeding, kabels, handleiding

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 05-06-2003 15:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links en de howto.
Het blijkt dat een nulmodemkabel van mini-din naar d-sub (volgens het bedrijf et-systems) heel moeilijk te maken is, omdat ze geen aansluitschema's hebben van mini-din van een sun. Ik vind het een vreemd verhaal maar ze kunnen het niet leveren.
Dus knoop ik hem maar aan een andere computer voor de seriele console.
Dat wordt dan een gewone seriele aansluiting, dus een stuk makkelijker te krijgen.

Nou wil ik op dat offerteformulier invullen dat ik dus een nulmodem kabel van d-sub naar een gewone seriele poort wil. Maar ik weet niet hoe een seriele poort van een gewone x86 linux computer in kabelmakers jargon heet?
15 pins, zeg maar zo'n oude commodore 64 joystick aansluiting.

ik kan kiezen uit:
d-sub
d-sub high density
centronics
din
mini-din
modular
bnc
tnc
twinax
st fiber
v35
bandkabel connector
trekontlasting (trekontlasting?)
centronics half pitch

Het tweede wat ik niet weet: wat is het verschil tussen high-density d-sub en gewoon d-sub?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 17:05:
Bedankt voor de links en de howto.
Het blijkt dat een nulmodemkabel van mini-din naar d-sub (volgens het bedrijf et-systems) heel moeilijk te maken is, omdat ze geen aansluitschema's hebben van mini-din van een sun. Ik vind het een vreemd verhaal maar ze kunnen het niet leveren.
IMHO een stelletje prutsers :X

Geef ze die link die ik gaf, of zeg dat het gewoon hetzelfde is als een Mac seriele poort (met handshaking)
Dus knoop ik hem maar aan een andere computer voor de seriele console.
Dat wordt dan een gewone seriele aansluiting, dus een stuk makkelijker te krijgen.
:? Juist niet- als je een echte console gaat aansluiten heb je __geen__ nulmodem, maar een straight through seriele kabel nodig. Pas als je het aan de poort van een andere PC wil hangen moet het nulmodem zijn :o
Nou wil ik op dat offerteformulier invullen dat ik dus een nulmodem kabel van d-sub naar een gewone seriele poort wil. Maar ik weet niet hoe een seriele poort van een gewone x86 linux computer in kabelmakers jargon heet?
15 pins, zeg maar zo'n oude commodore 64 joystick aansluiting.

ik kan kiezen uit:
d-sub
d-sub high density
centronics
din
mini-din
modular
bnc
tnc
twinax
st fiber
v35
bandkabel connector
trekontlasting (trekontlasting?)
centronics half pitch

Het tweede wat ik niet weet: wat is het verschil tussen high-density d-sub en gewoon d-sub?
d-sub 9

Maareh, IMHO moet je die prutsers laten voor wat ze zijn en even die vent met z'n oude Mac modem opbellen. EUR 10 (of minder als je kunt afdingen) en je hebt de 'gewone' kabel die met een terminal te gebruiken moet zijn; wil je het met een andere PC doen, heb je slechts een 'gewone' seriele nulmodemconvertor nodig (die off-the-shelf te krijgen is)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

www.blackbox.nl maakt kabels op maat en heeft nog veeeel meer

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik nou nodig? Ik snap het niet helemaal.

Ik heb een sun sparc met kapotte videokaart die niet wil booten, met d-sub 25 seriele poort
En ik heb een linux x86 pc met d-sub 9 seriele poort.
Ik wil de sparc booten met mijn linux pc als terminal.
Ik begreep dat terminal spelen voor een pc lastiger is dan voor unix hardware, zoals een sparc. Daarom zocht ik ook eerst naar een mini-din kabel zodat ik mijn andere (werkende) sparc kon gebruiken als terminal.

Heb ik een nulmodem kabel nodig of niet?

Verwijderd

Ahhh; OK heb ik ook gedaan; laat me ff thuis checken maar als ik mij goed herinner is het een nulmodemkabel. CD in de sparc en een terminal prog op je ws met de nulmodemkabel ertussen.

Het maakt geen F uit of je een terminal sessie op eenzelfde sparc doet of op een PC; ik heb op 3 sparcs met een kabel het OS geinstalleerd (RH) en gebruikte op mijn w2k ws het terminal proggie

[edit] bij RH herkentie automatisch de terminal sessie en krijg je een textbased setup op je terminal te zien. gaat erg traag maar het werkt wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 17:28 ]

Verwijderd

Een gewone seriele poort is ook een subD >:) Wat je (99%waarschijnlijk) nodig hebt:
subD-25
subD-9
Knoop pin 7 van de subD25 aan pin 5 van de subD9
Verbind pin 2 van de subD-25 met pin 2 van de subD-9 en idem pin 3 met 3

Kijken of het werkt. Niet, verbind dan pin 2 van de subD-25 door met pin 3 van de subD-9 en pin 3 van de subD-25 met pin 2 van de subD-9.

Werkt het nog niet, dan heb je ook nog wat handshake signalen nodig.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien kan compricon je verder helpen (zie maatwerk). Ze hebben al wel eens wat spul voor ons gemaakt en dat was prima in orde...

Misschien is dit iets?
En anders vind je het misschien ergens anders tussen de catalogi.

P.s. als ze een KvK willen hebben ofzo dan wil ik wel wat voor je bestellen, wij zijn daar vaste klant...

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 05-06-2003 17:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

owkee; ik zit nu thuis en heb de kabel ff bekeken (lag nog op de grond) Ik gebruikt een UPS serieele kabel 9-9 pins (is niet straight) dan een 1op1 verloop van 9 naar 25 pins en vervolgens een male-male 25 pins.

De 9-pins gaat in de computer waarop je een terminal proggie draait. De 25-pins male gaat in de sun.

CD in de sun, terminal proggie aan; sun booten en draaien.

laat ff weten of je er wat mee kan (sun heeft leuk spul ;-))

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als ooit nog eens iemand anders vreemde kabels zoekt, en hij werkt bij een bedrijf die bereid is voor hem te bestellen:
www.intronics.nl of direct
(hé, de door de TS gezochte kabel staat er waarschijnlijk ook tussen: bij 'kabels overige')

(voor als iemand ooit dit topic leest op zoek naar vreemde kabels en waar ze te krijgen zijn)

[ Voor 26% gewijzigd door Resistor op 05-06-2003 22:31 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:22

Meneer aard

Porsche rulez!

ik heb hiero ook zo`n kabel, 2,50 meter en aan iedere kant een 25 pins en 9pins. Deze heb ik gekocht vorig jaar bij office centre.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1