Ik heb search gebruikt maar ik kan het niet vinden.
Zoals het nu is:
Ik heb een draadloze verbinding met een dorpje naast mij.
Daar zit adsl op aangesloten en loopt allemaal via een router (10.0.0.254)
Ik heb in mijn lokale netwerk een server waar 1 netwerkkaart inzit (10.0.0.1) en heb internet sharing aanstaan.
Als iedereen gateway en dns naar de server verwijzen heeft iedereen Internet via de dsl verbinding.
Tot zover geen probleem.
Omdat iedereen ook de dns/gateway laten verwijzen naar de router wil ik een tweede netwerkkaart toevoegen aan de server zodat iedereen via mijn server MOET internetten (ivm banbreedte verdeling)
Door simpel het ip van de router in te vullen bij de gateway en dns omzijl je dit dus.
Nu ik een verse installatie heb gedaan van Windows XP heb ik direct effe een 2 de netwerkkaart erbij gestopt.
Maar nu.......
Ik heb een aantal instellingen geprobeerd maar het wil nog niet werken.
Ip range wil ik als het kan het zelfde houden (10.0.0.xxx)
Dus beide netwerkkaarten hebben een ip in dezelfde range (bv: 10.0.0.1 en 10.0.0.100)
Hoe krijg ik dit voor elkaar en met welke instellingen?
Zoals het nu is:
Ik heb een draadloze verbinding met een dorpje naast mij.
Daar zit adsl op aangesloten en loopt allemaal via een router (10.0.0.254)
Ik heb in mijn lokale netwerk een server waar 1 netwerkkaart inzit (10.0.0.1) en heb internet sharing aanstaan.
Als iedereen gateway en dns naar de server verwijzen heeft iedereen Internet via de dsl verbinding.
Tot zover geen probleem.
Omdat iedereen ook de dns/gateway laten verwijzen naar de router wil ik een tweede netwerkkaart toevoegen aan de server zodat iedereen via mijn server MOET internetten (ivm banbreedte verdeling)
Door simpel het ip van de router in te vullen bij de gateway en dns omzijl je dit dus.
Nu ik een verse installatie heb gedaan van Windows XP heb ik direct effe een 2 de netwerkkaart erbij gestopt.
Maar nu.......
Ik heb een aantal instellingen geprobeerd maar het wil nog niet werken.
Ip range wil ik als het kan het zelfde houden (10.0.0.xxx)
Dus beide netwerkkaarten hebben een ip in dezelfde range (bv: 10.0.0.1 en 10.0.0.100)
Hoe krijg ik dit voor elkaar en met welke instellingen?