[c++] PC speaker laten klinken

Pagina: 1
Acties:

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:56
Wie kan mij een simpel voorbeeldje laten zien hoe ik over de pc speaker een alarmpje kan laten klinken vanuit Borland C++ builder en dan in een DOS venster, dus in een console. Ik heb al gezocht op internet maar al die voorbeelden krijg ik niet aan de praat.

[edit]

[ Voor 6% gewijzigd door DyArt op 05-06-2003 13:27 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Wat heb je dan al geprobeerd? Wat lukt er niet, etc.....

Misschien kan je eerst eens de P&W Quickstart lezen. (Die vind je in de P&W FAQ).

https://fgheysels.github.io/

• DyArt
Ik heb de voorbeelden geprobeert maar de meeste willen allemaal een wave file over de pc speaker geven en daar zijn grote include files voor nodig, het enige wat ik wil is net zo als het vroeger was onder gwbasic of iets dergelijks [sound(100,4)] gewoon een paar toontjes over de pc speaker laten gaan in verschillende toonhoogten,

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

een DOS venster heet een console, en een console applicatie gemaakt met C++ builder is nog altijd een windows applicatie.

Kijk eens naar de functie Beep ()

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 11:02
Als je geen windows applicatie wilt maar echt een dos applicatie en die wilt draaien in een dosbox moet je iets als Borland C++ zoeken voor dos, of Turbo C of iets dergelijks.
Dan is het heel simpel te maken met de functie sound.
Wat je dan doet is :
C:
1
2
sound(4000);   // zet speaker aan op 4000 Hz
delay(100);    // 100 miliseconden wachten

Alleen weet ik ff niet meer zo snel uit me hoofd hoe je het geluid weer uit zet, is wel handig.
Dacht dat het iets was van soundoff() of sound(0) maar dat staat vast wel bij de documentatie van sound zelf.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• DyArt
.oisyn schreef op 05 June 2003 @ 13:19:
een DOS venster heet een console, en een console applicatie gemaakt met C++ builder is nog altijd een windows applicatie.

Kijk eens naar de functie Beep ()
Ja dat wist ik wel, maar kan je me dan een voorbeeld geven van hoe ik de functie beep kan gebruiken ik heb al dingen geprobeerd maar ik krijg er geen geluid uit. En het liefst zou ik ook verschillende toonhoogten willen aanbrengen zodat ik echt een alarm geluid kan geven.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PiepPiep schreef op 05 June 2003 @ 13:25:
Alleen weet ik ff niet meer zo snel uit me hoofd hoe je het geluid weer uit zet, is wel handig.
Dacht dat het iets was van soundoff() of sound(0) maar dat staat vast wel bij de documentatie van sound zelf.
nosound (), alleen dat is dus geen standaard C
hoewel de meeste DOS packages wel met die functionaliteit komen idd
DyArt schreef op 05 June 2003 @ 13:26:
[...]

Ja dat wist ik wel, maar kan je me dan een voorbeeld geven van hoe ik de functie beep kan gebruiken ik heb al dingen geprobeerd maar ik krijg er geen geluid uit. En het liefst zou ik ook verschillende toonhoogten willen aanbrengen zodat ik echt een alarm geluid kan geven.
Als je dat wist, waarom zei je dat dan niet in je topicstart?
En anders kijk je even in de documentatie (MSDN Library, Platform SDK), daar staat het haarfijn uitgelegd

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

PlaySound voor luxe.
MessageBeep voor simpliciteit.

Professionele website nodig?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
std::cout << "\b" ?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1