Kaart met VGA input

Pagina: 1
Acties:

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57
Ik ben op zoek naar een kaart met een VGA input, zodat ik het inkomende signaal (van een andere PC of laptop) kan capturen.

De reden hiervoor is dit: we houden hier op het bedrijf regelmatig presentaties voor collega's met demonstraties op een beamer. Die demonstraties willen we graag direct kunnen capturen, maar zonder dat de demonstratie PC (wat iedere keer weer een andere PC of laptop kan zijn) aangepast hoeft te worden met software of hardware.

Vooralsnog hebben we echter nog niet zo'n kaart kunnen vinden en het lijkt alsof die gewoonweg niet bestaat. De volgende optie die we dan hebben is het VGA signaal omzetten naar een composite signaal en die in een normale capturekaart stoppen, maar we zijn bang dat we hier teveel signaal mee verliezen. Bovendien is het weer een extra, in principe onnodige, conversie.

Heeft er iemand ooit een kaart met VGA input gezien die gecaptured kan worden? Of heeft iemand andere ideeën misschien?

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 13:56
Stomme vraag misschien, maar kunnen jij en je collega's jullie presentaties niet gewoon onderling uitwisselen in .ppt formaat ofzo?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Waarom zou je dit met een kaart willen doen? er is genoeg software in omloop waarmee je alle handelingen op het scherm van een pc direct kunt capturen, dan hoef je dus niks extern te doen.

Verwijderd

Gewoon capturen voordat het naar buiten gaat op die presentatie PC...

Overigens snap ik niet helemaal het voordeel van een capture tenopzichte van een PPT afspelen :?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 12:24 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
je zou ook software op de betreffende PC kunnen installeren, waarmee je alles wat op het scherm komt gelijk kunt capturen, maar dan moet de betreffende PC/laptop niet net genoeg capaciteit hebben voor de presentatie zelf.

Maar goed. een converter zoals de Trust Televiewer lijkt me prima hiervoor geschikt, mits die niet het beeld ook nog eens moet resizen, dus VGA-output instellen op 800*600. Kwaliteit zal vergelijkbaar zijn met een goede TV-ontvangst, of een niet-super-heldere DVD.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 12:23:

Overigens snap ik niet helemaal het voordeel van een capture tenopzichte van een PPT afspelen :?
In een PPT kan je geen applicatiehandelingen vastleggen? Probeer maar eens een PPT te maken waarin je realtime de handelingen voor een flashproduktie vastlegt, dat gaat dus niet :)

• Entity
Het probleem is dat het niet om powerpoint presentaties gaat, maar om demonstraties van software, analyzers, compilers etc.. Tijdens veel demonstraties is het niet gewenst dat er nog software meeloopt om te capturen, aangezien dit nogal wat extra resources trekt en dus de demonstratie zou kunnen beïnvloeden.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 12:23:

Microsoft heeft niet het monopolie op het woord presentatie he? Ik weet het natuurlijk ook niet in dit geval, maar een presentatie hoeft LANG niet altijd in Powerpoint gemaakt te zijn... :)

edit:
Te laat...

[ Voor 3% gewijzigd door EsCo op 05-06-2003 12:28 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• djexplo
  • Laatst online: 31-07 15:50
'UNIGRAF, Frame Grabber UFG-01' http://www.unigraf.fi/PAGES/tsufg01.htm
Kaarten die vga capturen zijn echt te vinden, mischien kan bovenstaande kaart het. Je kan natuurlijk wel het vga signaal omzetten naar DVI en dat capturen. Hierbij is er eigenlijk geen kwaliteit verlies. Ook ondersteune sommige laptops gewoon DVI

Zoek op 15-pin D-SUB INPUT CAPTURE of zo dan vindt ik aardig wat links

[ Voor 33% gewijzigd door djexplo op 05-06-2003 12:36 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

videokaartje met tv-out, beeld klonen en een standaard video-recorder geen optie?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Entity
igg schreef op 06 June 2003 @ 09:36:
videokaartje met tv-out, beeld klonen en een standaard video-recorder geen optie?
Daar is uiteraard aan gedacht, maar dit heeft 3 bezwaren:
1. kwaliteitsverlies: een TV-out geeft niet echt denderend beeld, veel minder dan VGA
2. We willen de beelden digitaal hebben, dus moet die videoband ook weer gedigitaliseerd worden
3. We willen geen aanpassingen doen op de demonstratie PC, aangezien dit telkens een andere PC of laptop is.

djexplo's suggestie is wel een goede, maar het is helaas een duur kaartje (2000 Pond!).

We zoeken verder :) In ieder geval bedankt voor de reacties.

• TD-er
welke resolutie wordt er meestal gebruikt voor de presentaties? en wat voor framerate is noodzakelijk?
De kwaliteit van een goede TV-out is namelijk te vergelijken met (goede) DVD-kwaliteit
Daarnaast archiveert het wel zo makkelijk op een DVD-R

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• memphis
  • Laatst online: 15:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Met film is de TV-out prima te vergelijken met een DVD maar een Windows desktop is slecht leesbaar !
Een standaard TV-out is kwalitatief niet te vergelijken met een professionele scanconverter. Verdiep je daar eens in......

Er bestaan toch ook van die screen grabbers die een geselecteerde venster op je scherm om kunnen zetten naar een AVI/MPG :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• TD-er
Sinclair schreef op 06 June 2003 @ 11:06:
Met film is de TV-out prima te vergelijken met een DVD maar een Windows desktop is slecht leesbaar !
Een standaard TV-out is kwalitatief niet te vergelijken met een professionele scanconverter. Verdiep je daar eens in......
[..]
Ik doelde meer op een 800*600 resolutie, die niet geresized hoeft te worden om op PAL weergegeven te worden.
en met "goede TV-out" dacht ik aan de Matrox G400 of nieuwer, aangezien die een zeer goed signaal geeft en standaard al de mogelijkheid heeft om op bijv de TV-out een deel ven het scherm (zonder resize dus) of het gehele scherm weer te geven.

• Entity
Sinclair schreef op 06 June 2003 @ 11:06:

Er bestaan toch ook van die screen grabbers die een geselecteerde venster op je scherm om kunnen zetten naar een AVI/MPG :?
Het is inderdaad een probleem dat text niet al te duidelijk is op een TV-out.

De screen grabbers zijn niet echt een optie: zoals ik al eerder zei, is het de bedoeling om de presentatie PC ongemoeid te laten, aangezien er regelmatig zware applicaties gedemonstreerd worden. Je wilt dan niet dat er een screengrabber meedraait en resources wegvreet.
Pagina: 1