[WordXP]Automatiseringsfout bij sjabloon

Pagina: 1
Acties:

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 18:55
Zoals de titel als zegt, bij het werken in een bepaald sjabloon, komt word met deze foutmelding, waarna hij crasht.

Dit is de melding: Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haits003/foutmelding.jpg

WinXP + OfficeXP

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MrJT op 05-06-2003 12:00 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dat is volgens mij een melding van een macro oid. Als je op foutopsporing klikt krijg je de VBA editor van Word te zien. Als je enigszins affiniteit met programmeren hebt kun je daar uit halen wat er fout gaat.

Als je dat niet hebt: get someone who has... ;)

hint: zie ondertitel :)

My personal website

• MrJT
Ja dat idee heb ik ook, aangezien het om een sjabloon gaat, die hier is gemaakt voor het versturen van faxen. Ik moet nog ff een aantal dingen uitproberen om de bron van de fout te vinden.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hij mist een koppeling die er voorheen wel was. Nogmaals: klik op foutopsporing en er zal je veel duidelijk worden...
Zo niet: post dan (relevante) code hier, dan kan er iemand anders kijken. Of open een topic in P&W. Maar dat laatste mag alleen als je zelf meedenkt.... P&W is geen helpdesk ;)

My personal website

• MrJT
De fout treed op bij het invullen van velden. Het sjabloon word geladen, en er verschijnt dus een mooi invul venster. Ik vul het eerste veld in, en ga naar de volgende (via tab of cursor) Op dat moment verschijnt de foutmelding. Fout opsporing geeft (voor mij) niet veel boeiends, namelijk:
code:
1
2
3
Sub AutoNew()
    UserForm1.Show
End Sub

Het is specifiek op die machine, op andere pc`s (die nagenoeg identiek zijn) werkt het wel gewoon.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het is iets softwarematigs, dus aan de machines ligt het niet, hooguit aan datgene wat er op staat. Het probleem zit hem waarschijnlijk in een van de controls die op het formulier gebruikt worden (bijvoorbeeld een calendar control oid).
Hiervoor moet je dat document bij de hand hebben en aan het debuggen slaan. Als dat niet jouw ding is moet je iemand zoeken die dat voor je wil doen, of contact openemen met de maker van de documenten...

My personal website

• MrJT
Mja. Kzou echt niet weten hoe ik dit zou moeten debuggen. *zucht* lastig probleempje dit.......De controls die in het formulier gebruikt worden zijn goed, het werkt immers op een andere machine wel. HHmmm misschien ff probben word opnieuw te installen.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Jij als tecnische informatica student zou toch wel een beetje moeten kunnen debuggen? :P
Mail mij dat document even, dan wil ik er best naar kijken voor je. (zie profiel voor mailadres)

My personal website

• MrJT
Heeft het niet erg weinig zin om het document te mailen? Aangezien het probleem specifiek bij deze machine optreed.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, ik verwacht eerder dat er wat mis is met die werkplek. Re-install van Office?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MrJT
Reinstall heeft niets geholpen :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit lijkt op de NL versie van het missen van een verwijzing (heet dat zo?)

Alt-F11 -> Extra -> Verwijzingen. Staat er daar eentje tussen die niet bestaat op die PC?

Vink die dan even uit (of installeer het), misschien helpt het :)

edit:

Uitleg: die koppeling wordt meegegeven in het sjabloon, maar verwijst naar een lokaal (niet bestaand) bestand. Tenminste, dat was gister bij mij het geval :+

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 13-06-2003 10:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1