Toon posts:

[Car audio] Nieuwe sub in progress (+pics 140 kb)

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik bezig met een nieuwe sub voor in mij wagentje. Ik heb laatst heel goedkoop een Kenwood KFC-WF305 kunnen aanschappen en omdat ik nu vakantie heb, d8 ik laat ik er maar eens een behuizing voor gaan knutselen. Maar omdat plaatjes meer zeggen dan woorden zal ik hier wat plaatjes posten. (Let op! De kwaliteit van de plaatjes is waarschijnlijk in jullie ogen om te huilen maar ik heb helaas niets beters)
Als enige moet ik nog de bekleding erop lijmen en dat gebeurt zaterdag.
Nu eerst maar even een totaalshot:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/totaalshotje.JPG

De voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/voorkant.JPG

De rechterzijkant:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/rechterzij.JPG

Bij de volgende foto kun je zien hoe goed ze kunnen zagen bij de Praxis

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/zaagfout.JPG

Ik heb er ook nog een mooi bassreflex pijpje in geknutseld met een diameter van 75mm en een lengte van 102mm. Deze maten stonden vermeld in het boekje.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/bassreflexpijp.JPG

Hier krijg je nog een inschatting van de groote van de kist:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/groote.JPG

Ik heb ook nog verstevigingen aangebracht in de woofer en noppenschuim. Alle naden zijn van binnen afgekit met acryllaatkit en van buiten afgeplamuurd. zodat ie volledig luchtdicht is. Ik persoonlijk heel blij met de handvaten. Ze nemen geen ruimte in en zo word de sub iets makkelijker om mee te nemen. Maar zoals gezegd komt er zaterdag de bekleding erop en dan post ik wel (hopelijk betere pics) van het eindresultaat. Als iemand nog tips heeft of op of aanmerkingen zeg ze dan maar gerust.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-12 18:27

dominic

will code for food

Kruisjes: Je extensies moeten .JPG zijn en niet .jpg..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Is al veranderd :)

Verwijderd

Mooi werk, wat voor amp komt daaraan te hangen? Wat is de onderste grensfrequentie?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ziet er leuk uit.. vooral als de bekleding erop zit gaat zo'n kist er erg "profi" uitzien :)

twee opmerkingen:
1. waarom heb je je kist niet afgeschuind?
2. zet de kist in de lak voordat de bekleding er op gaat; als er een keer water je kofferbak in druppelt kan het mdf het niet meer opslurpen (rara hoe ben ik daar achter gekomen :s)

Wise enough to play the fool

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ziet er goed uit. Ik mis inderdaad de schuine achterwand. Dat kan je nog wat extra ruimte in je kofferbak opleveren. Heb je 'm al aan het werk gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Over de schuine afranding dat was ik nog van plan. Als de bekleding er op komt dan ga ik er ook nog van die hoeken op doen om het geheel af te werken. Ik heb hem nog niet werkend gehad dat komt zaterdag dan ga ik ff naar een maat van mij langs bij zijn Car audio zaak. De versterker die ik er nu in heb zitten is ook van Kenwood. Ik weet het type zo niet meer maar het is een vrij recente 4-kanaals met 125Watt per kanaal. Zodra ik weer updates heb (sowieso zaterdag) dan post ik nieuwe (betere pics). :)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 13:56
Wat is de inhoud van deze kist? Ik heb nu namelijk een 10" in een 25liter kistje, maar heb al een tijdje een 12" liggen die in een 45liter gepoort kistje moet, en ik heb geen flauw idee hoe ik een 45liter kist een beetje redelijk in mijn kofferbak moet krijgen..

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
vraagje als n00b: heeft het enige invloed op de muziek die vormen in de conus van de speaker? het ziet er cool uit maar krijg je dan geen vervormde golven?

ziet er leuk uit trouwens :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sir Vega op 05-06-2003 21:22 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

Topicstarter
@ RonaldMCDonald: Deze kist is bijna 80 liter. Je moet er rekening mee houden dat de woofer zelf en zoals bij mij de steunen (die steken een eind naar binnen) dat je dat van het totale aantal liters afhaalt. dus deze kist zal iets van grofweg 75 liter zijn. De aanbevolen hoeveelheid was 72 en nog iets dus dat zit wel goed. Ik krijg hem overigens wel makkelijk in de kofferbak. Let er wel op dat het per woofer de kistinhoud kan verschillen. De ene 12" is de andere niet :)

@Sir Vega: Volgens mij maakt het niet of er welvingen zijn in de conus. Het heeft volgens mij geen invloed maar ik kan het mis hebben :) Het staat in ieder geval wel leuk.

Maar nu heb ik zelf nog een vraag. Weet iemand toevallig nog een leuk logo van Kenwood. Want ze hebben dat standaard logo waar gewoon 'Kenwood' staat en ze hebben zo'n logo met een rode W met 3 'uitstulpingen'. Nou is dat laatste logo een beetje lastig te maken en dat eerste logo vind ik te simpel (lees: er moet iets bij, het is zo weinig)/niet echt mooi. Dat zijn de enige twee logo's die ik kan vinden. Weet iemand toevallig of ze er nog meer hebben die ik een beetje mooi in mijn bekleding van de sub kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag voor het eerst mijn sub kunnen beluisteren en ik moet zeggen dat ik supergelukkig ben met dit ding. Er komt een mooie volle bass uit die echt iets 'toevoegd' aan de muziek. Ook bij trance nummers met een flinke beat klinkt ie echt prachtig. De versterker doet ook goed z'n werk. Ik ben een tevreden mens :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 13:59:
Ik heb vandaag voor het eerst mijn sub kunnen beluisteren en ik moet zeggen dat ik supergelukkig ben met dit ding. Er komt een mooie volle bass uit die echt iets 'toevoegd' aan de muziek. Ook bij trance nummers met een flinke beat klinkt ie echt prachtig. De versterker doet ook goed z'n werk. Ik ben een tevreden mens :)
offtopic:
Blijven je ramen heel als je hem erin stopt? 125/175 Watt man... pfff... Ambulances hoor je niet meer gok ik ;)

Niet om je af te zeiken ofzo, maar wat is de kick van een dreun in je auto zodat je stuurkolom klappen krijgt en je ramen het liefst eruit willen stappen?
Als ik altijd naast zo iemand komt te staan bij een kruispunt, vraag ik werkelijk af wanneer ie volwassen wordt en denk aan de medemens.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 14:09:
[...]

offtopic:
Blijven je ramen heel als je hem erin stopt? 125/175 Watt man... pfff... Ambulances hoor je niet meer gok ik ;)

Niet om je af te zeiken ofzo, maar wat is de kick van een dreun in je auto zodat je stuurkolom klappen krijgt en je ramen het liefst eruit willen stappen?
Als ik altijd naast zo iemand komt te staan bij een kruispunt, vraag ik werkelijk af wanneer ie volwassen wordt en denk aan de medemens.
125/175 Watt?? Ik heb een 225W 10" in de auto die op een 250W RMS versterker speelt en de ramen die barsten toch echt niet hoor ;) Ik krijg er gewoon een heerlijk geluidje uit!

Dat hele Wattgebeuren moet je gewoon niet naar kijken.. Het is vaak zwaar overdreven en ook al staat er 150W op geschreven, kleine kans dat je dat er ook instopt ;)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 14:09:
[...]

offtopic:

Reageer dan niet...... :/

• Pauwl
  • Laatst online: 19:46
125 watt is voor sommige woofers gewoon VEEL te weinig, je zult ze echt amper horen.
Verder heb je natuurlijk de showers (die met lelijke vervormde bassen hun raam open zetten) en je hebt mensen die gewoon een goede sq installatie in de auto willen hebben, en dan MOET je een versterker hebben. Het primaire doel is bij deze groep echter niet zo hard mogelijk te willen beuken, hier heb je de spl'ers voor.
En nogmaals, op sommige woofers moet je gewoon veel vermogen zetten (7 a 800 watt) voordat ze gewoon goed tot hun recht komen. En dat wil dan helemaal niet zeggen dat het een boom car is oid.

Verwijderd

Pauwl schreef op 07 juni 2003 @ 21:02:
125 watt is voor sommige woofers gewoon VEEL te weinig, je zult ze echt amper horen.
Verder heb je natuurlijk de showers (die met lelijke vervormde bassen hun raam open zetten) en je hebt mensen die gewoon een goede sq installatie in de auto willen hebben, en dan MOET je een versterker hebben. Het primaire doel is bij deze groep echter niet zo hard mogelijk te willen beuken, hier heb je de spl'ers voor.
En nogmaals, op sommige woofers moet je gewoon veel vermogen zetten (7 a 800 watt) voordat ze gewoon goed tot hun recht komen. En dat wil dan helemaal niet zeggen dat het een boom car is oid.
Eindelijk iemand die het begrijpt. Ik heb nog nooit een goede installatie gehoord zonder subwoofer. Het gaat er bij ook niet om dat het super knalt. Dit kan wel, maar ik ga meer voor de kwaliteit. Ik kan me wel in denken dat mensen niet begrijpen dat je van die patsers hebt die alles vol uit zetten en bij een stoplicht gaan staan. Vaak zijn dit jongens van mijn leeftijd met een Halfords install. die een installatie goed vinden als er veel (niet aan te horen) bass uit komt.

• Pauwl
om maar even te generaliseren: het zijn wel vaak de 18 jarigen jongens met pet in hun gti die dit erg fijn vinden ;)

Maargoed, ik heb mij JL sub dan ook niet besteld om mee te gaan boomen |:(

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb de el cheapo magnats al erin hangen. De versterker en HU moeten er morgen in en dan samen met de Tonsil 2x25cm push pull een mega monster sound, hopelijk :D

Verwijderd

Sir Vega schreef op 05 juni 2003 @ 21:21:
vraagje als n00b: heeft het enige invloed op de muziek die vormen in de conus van de speaker? het ziet er cool uit maar krijg je dan geen vervormde golven?

ziet er leuk uit trouwens :)
Tis voor de show! maar ook voor de stugheid van de conus!

Verwijderd

Pauwl schreef op 07 juni 2003 @ 21:18:
om maar even te generaliseren: het zijn wel vaak de 18 jarigen jongens met pet in hun gti die dit erg fijn vinden ;)

Maargoed, ik heb mij JL sub dan ook niet besteld om mee te gaan boomen |:(
Ik rijd geen GTI en wat je zegt vind ik wel een beetje boel****! Ik vind het af en toe wel leuk om te patsen, maar daarvoor heb ik mijn installatie niet gekocht!

Verwijderd

Pauwl schreef op 07 June 2003 @ 21:02:
Jah ik ben het grotendeels wel met je eens! tis jammer dat er veel van die auto's rond rijden met zoals je zegt: "die met lelijke vervormde bassen " maar 7 a 800watt, dan praat je toch wel over beginnende SPL. En dat is toch best veel! je kunt met 500watt toch wel de "meeste" woofers strak aansturen! maarjah elke woofer is anders en er zijn er zoveel verschillende van.

• Pauwl
Klopt. Maar wat je zegt, lang niet alle jongeren zijn patsers hoor.
Maar sommige woofers hebben zo'n laag rendement en zijn zo stug dat daar gewoon heel erg veel vermogen op moet. En dan klinken ze gewoon heerlijk gecontroleerd en hoeft helemaal niet keihard te gaan. Kijk, ga je erg veel vermogen zetten op woofers met een hoog rendement en wat zwakkere ophanging dan wordt t een heel ander verhaal ;)

edit: als ik het goed heb, heb je trouwens ook al spl klasse tot 400w oid. Vaak poorten ze dan de kist en tunen ze ze op een frequentie waardoor de auto ook nog eens een extra boost geeft. Dan heb je dus een bult op 50 a 60hz afhankelijk van de auto. Klinkt voor gewone muziek natuurlijk voor geen meter maar dat geeft juist de luchtdruk die ze willen hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Pauwl op 08-06-2003 13:45 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

JT

VETAK y0

Pauwl schreef op 08 June 2003 @ 13:41:
Klopt. Maar wat je zegt, lang niet alle jongeren zijn patsers hoor.
Maar sommige woofers hebben zo'n laag rendement en zijn zo stug dat daar gewoon heel erg veel vermogen op moet. En dan klinken ze gewoon heerlijk gecontroleerd en hoeft helemaal niet keihard te gaan. Kijk, ga je erg veel vermogen zetten op woofers met een hoog rendement en wat zwakkere ophanging dan wordt t een heel ander verhaal ;)

edit: als ik het goed heb, heb je trouwens ook al spl klasse tot 400w oid. Vaak poorten ze dan de kist en tunen ze ze op een frequentie waardoor de auto ook nog eens een extra boost geeft. Dan heb je dus een bult op 50 a 60hz afhankelijk van de auto. Klinkt voor gewone muziek natuurlijk voor geen meter maar dat geeft juist de luchtdruk die ze willen hebben.
Als je met een speaker van 87dB al genoeg hebt aan 100watt in een huiskamer, dan heb je dat zeker in een auto. Dus jij beweert dat sommige woofer een gevoeligheid hebben van 78dB ? Want:
100 watt - 87
200 watt - 84
400 watt - 81
800 watt - 78

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Pauwl
Ten eerste is home hifi absoluut niet te vergelijken met car audio.
Ik pak als voorbeeld de gznw12 woofer van groundzero. Die is 1250w rms maar toch heel erg sq. Als je daar minder dan 600w opzet dan klinkt het gewoon niet goed. Erg ongecontroleerd en eigenlijk maar zwak.
En sommige woofers hebben inderdaad een gevoeligheid van rond de 80db/w/m. Nu zegt dit ook niet alles want dat zegt nog niet veel hoe hard het nou echt gaat, de kist zal daar ook zeker een aandeel in hebben. En in de home hifi zijn subs toch echt vaak gepoort of gebouwd in een bandpass kist en in de auto vaak gesloten (afhankelijk van de woofer natuurlijk).
Nu ben ik echt geen expert op technisch gebied, maar hoor wel wanneer iets goed klinkt of niet.

• JT

JT

VETAK y0

Pauwl schreef op 08 June 2003 @ 13:56:
Ten eerste is home hifi absoluut niet te vergelijken met car audio.
Ik pak als voorbeeld de gznw12 woofer van groundzero. Die is 1250w rms maar toch heel erg sq. Als je daar minder dan 600w opzet dan klinkt het gewoon niet goed. Erg ongecontroleerd en eigenlijk maar zwak.
En sommige woofers hebben inderdaad een gevoeligheid van rond de 80db/w/m. Nu zegt dit ook niet alles want dat zegt nog niet veel hoe hard het nou echt gaat, de kist zal daar ook zeker een aandeel in hebben. En in de home hifi zijn subs toch echt vaak gepoort of gebouwd in een bandpass kist en in de auto vaak gesloten (afhankelijk van de woofer natuurlijk).
Nu ben ik echt geen expert op technisch gebied, maar hoor wel wanneer iets goed klinkt of niet.
Bedoel jij niet gewoon dat je een amp van 800watt nodig hebt om de benodigde stroom te kunnen trekken maar dat je dat niet voluit speelt ? Want voor SQ geloof ik niet echt in 800 watt continu spelen. En jij hebt het over dat home hifi niet te vergelijken is. Dat klopt. Maar ik weet wel zeker dat het efficienty verschil van ongeveer 3dB (verschil tussen gepoort en gesloten) gecompenseerd wordt door de kleine ruimte van een auto, waar je veel minder vermogen nodig hebt om hard te spelen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Pauwl
Tsja, beetje lastig uit te leggen. Misschien is de 700 a 800 watt wat overdreven, maar sommige woofers lusten wel een slokje om gewoon "goed" te kunnen spelen. Dus niet overdreven hard, maar gewoon lekker. Wat ik dan ook vaak mis bij fabrikanten is het minimum of optimale wattage wat nodig is om de woofer goed te laten spelen. Het zal immers niet de eerste keer zijn dat iemand zijn woofer opblaast omdat de versterker te weinig vermogen gaf. Wat ik dus wel een goede zaak vind is zoiets als dit:
http://www.jlaudio.com/subwoofers/RP_Chart.html

Maarja, dat zijn dus ook echte kwaliteits woofers ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja er ontstaat hier een leuke discussie. Maar voor de duidelijkheid ik heb de sub echt niet gekocht om mee te boomen. Voor mijn gevoel voegt het wat tope aan de muziek, het laat de muziek 'voller' klinken. Ik houd ook wel van stevige muziek met een goede beat erin maar dan nog klinkt het bij mij in de auto niet als boomen.

• JT

JT

VETAK y0

Boomen sucked. Het moet gewoon mooie strakke felle punchy bas zijn.

Ecodan warmtepomp

• Pauwl
Agree ;)
Ik vind een subwoofer gewoon een goede aanvulling voor het stukje wat een composet niet goed weer kan geven.

Verwijderd

Ik snap er nu geen zak meer van. Je hebt het over subwoofers voor in de auto met waarschijnlijk een lage Vas (<50 lit) en laag rendement (80dB1w/1m ?) en daar houden mensen een SPL test mee? En dan 800 watt continue op +/- 100Hz nodig om de woofer een beetje los te maken? Man heb je al eens op een PA set 800 watt gehoord.

Ik zou in een auto nooit een gepoorte kist leggen, altijd een gesloten kist. Je hebt net als room gain ook cabin gain en deze compenseert het verlies in rendement onder het F3 punt. Je hebt lagere groupdelay ook zeer belangrijk.

• Pauwl
sorry hoor, maar waar zeg ik dat dat deze woofers gebruikt worden bij spl wedstrijden? :?

En verder hangt het helemaal van de sub af of je hem gesloten of gepoort maakt.

Verwijderd

De sub driver bedoel je?

Ja over het algemeen zijn drivers met een hoge Qts waardeloos in een bass-reflex box, maar dat neemt niet weg dat je met een gesloten kist veel beter uit bent. Elke driver werkt in een gesloten kist (hoge Qts is dan juist wat je zoekt). De cabin gain is net zo stijl als de afval van een gesloten box (12db/octaaf), al zoek je dit goed uit dan het je een erg mooi liniear frequentieweergave met een mooie strakke bas.

Ook heb je over het algemeen minder inhoud nodig bij een gesloten kist, altijd fijn als je niet veel plek hebt.

Nog een onderbouwende Quote van diysubwoofers.org
What type of system should I use?
As with home audio systems, there are five basic types of subwoofers systems that can be used: sealed, ported, bandpass, passive radiator and transmission line systems. However, the best type of subwoofer system for in-car use is usually the sealed system, as (1) the box size requirements are usually the lowest for sealed systems, and (2) the 12dB/oct rolloff of a sealed system is a perfect match for the free 12dB/octave rise in response below 60~80 Hz that you get in a car because of cabin gain. The combination of these two conditions typically produces a frequency response curve that remains flat almost to DC (0 Hz). Most sealed systems designed for car audio use employ a Qtc of 0.8-0.9, to minimize box size requirements and maximize power handling, while still providing acceptable results.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het is maar net wat je wil. Voor meer SPL en diepgang moet je toch echt een gepoorte kist nemen.

• teacher

teacher

Dysgaf!

dus, om even samen te vatten:

We zijn allemaal erg blij voor Mr_Hiney..... :/

offtopic:
ohja.. ik heb dus ook een dikke vette sub in de auto...

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op 08 June 2003 @ 20:28:
dus, om even samen te vatten:

We zijn allemaal erg blij voor Mr_Hiney..... :/

offtopic:
ohja.. ik heb dus ook een dikke vette sub in de auto...
Ik weet niet zeker of ik je begrijp maar dat doet er verder niet toe. Persoonlijk vind ik het jammer dat het Pinksteren is want ik kan nie verder. Ik heb namelijk nog geen bekleding kunnen kopen omdat het niet op voorraad was. Ik probeer dinsdag even wat bij een andere zaak te regelen. Dan ga ik waarschijnlijk nog een schuine rand (of iets anders) maken zodat de sub iets beter in de auto past en waarmee ik dan weer wat meer ruimte krijg. Ook ga ik dan alle kabels een zo goed mogelijk afwerken. Ik zal dan ook even nieuwe pics posten.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 20:52:
[...]

Ik weet niet zeker of ik je begrijp maar dat doet er verder niet toe.
Het was meer dat is het jammer vind dat je topic zo naar de maan gaat.

Maar ga je dan die kist weer uit elkaar halen vanwege die schuine wand? En denk ook eens aan de inhoud (in liters); die veranderd natuurlijk op dat moment...

Verwijderd

Topicstarter
Ik begreep je dus toch wel goed :) Ik heb er al rekening mee gehouden dat het aantal liter gaat veranderen. Ik ben al duftig aan het rekenen geslagen en ben er nog niet helemaal uit maar ik kom er wel. Ik ga sowieso niet de hele kist uit elkaar halen want dat is niet nodig. Als ik mijn kist overdwars neer wil zetten in de kofferbak dan hoeft er in principe maar een klein hoekje uit. En aangezien ik ongeveer 6 liter boven het aanbevolen aantal liters zit zou ik dat ook gewoon kunnen doen, het scheelt me wel wat werk.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, vreemd dat je dan je bestaande kist een schuine hoek gaat geven in plaats van een nieuwe kist te maken. Jij liever dan ik, zullen we maar zeggen. Je zou nog wat energie kunnen steken in het precies afmeten van de benodigde volumes, zodat je een optimaal resultaat met het chassis bereikt.

Vandaag heb ik mijn handen weer flink opengehaald aan van alles en nog wat bij het trekken van de benodigde draden. De versterker krijg ik redelijk weg, maar hij steekt helaas nog iets uit in de kofferbak. Hij kan wel verder naar de zijkant, maar mijn plankje hout daarvoor is te klein en geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen met een plankje |:(

Aan de deuren heb ik maar wat meer aandacht besteed ditmaal. Het zijn kunstof panelen (waarin de vorige eigenaar al een gat had gemaakt?). Beetje stom dat het gat zo ongeveer tegenover de stoelzitting zit met de deur dicht, maar een echt betere plek is er ook niet in het paneel. De panelen gingen er in geheel af en zowaar ontdekte ik company standard geluiddempingsmatten. Dat voor een wagen uit 1987 _/-\o_ Met polyester even wat versteviging aangebracht rond het luidspreker gat en vervolgens een houten MDF ring gemaakt. De speaker heb ik op de MDF ring geschroefd met het paneel er uiteraard tussen. De tweeter vindt verder bovenin naar voren een plekje op het paneel. Dan nog volplempen met eigen noppenschuim en al met al toch een redelijk resultaat voor een deur waar origineel niet heel veel mee aan te vangen is.

Achter moest ik ook wat klussen, aangezien de standaarplek voor max 10x13cm is of zo. Ditmaal wil ik geen hoedenplank, maar een cleane oplossing met speakers op de originele plaatsen. Met een stuk MDF ruimte gemaakt voor een 16cm en dat onder de originele montageplek geschroefd. De speaker hangt wel een stuk onder het originele rooster, maar hoeft ook alleen maar wat rearfill te verzorgen, dat is dus geen ramp.

Morgen hoef ik alleen nog maar alles aan te sluiten en de eerste soundcheck wordt een feit. Het wordt de eerste keer dat ik full time met een bekisting ga rijden in plaats van een free-air oplossing. Ik ben dan ook erg benieuwd naar het wel en wee van mijn eigenbouw subje, die al maanden werkeloos onder mijn pc staat :D

Ik heb overigens ongeveer 225 watt RMS voor mijn sub beschikbaar. Wat mij betreft meer dan zat. De sub dient alleen voor aanvulling van het laag zodat ik bij 80 km/u ook tonen onder de 80 Hz nog mag vernemen. Trillen doen mijn spiegels waarschijnlijk (godzijdank) niet.

Verwijderd

LOL! nou 225 watt RMS voor die 2x tonsill dat moet toch wel lukken ;)

Wat me trouwens wel opvalt bij car audio in het algemeen, is dat er vaak geen ene reet van de RMS waardes klopt! en dat de fabrikanten hier echt veel mee sjoemelen!! Het hangt zowieso wel af van het type kist waar je de woofer in stopt. Maar de vaak zijn de waardes hoger weer gegeven dan ze werkelijk zijn!
Of dat versterkers minder vermogen geven dan dat er op de "doos" staat! Ook zijn hier wel een aantal dingen van afhankelijk, zoals het voltage wat de versterker krijgt! Op zo'n datasheet staat dan bv. 2x250 Watt maar dat is meestal bij 14,4 volt.
En als je kijkt naar de "betere" versterkers, die allemaal op het eerste gezicht minder vermogen afgeven (zoals bv. 4x75 watt ofzo ipv. 4x150watt). Maar dat het bijv. klasse D versterkers zijn (Digitale)

Dan heb je ook nog van die mensen die zeggen van "jah ik heb een 900watt versterker" (uiteraard MAX vermogen) die maar effectief 4x 40 Watt afgeeft.
Het was trouwens toch ook zo dat RMS-waardes minder te zeggen hebben dan Nominale vermogen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 03:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 08 June 2003 @ 22:23:
Hmm, vreemd dat je dan je bestaande kist een schuine hoek gaat geven in plaats van een nieuwe kist te maken. Jij liever dan ik, zullen we maar zeggen. Je zou nog wat energie kunnen steken in het precies afmeten van de benodigde volumes, zodat je een optimaal resultaat met het chassis bereikt.

Rest van het verhaal :) .
Nou ik had een aantal liters teveel namelijk een liter of 5 - 10 (ik weet het niet helemaal precies maar het zit ergens daartussen) en het is maar een klein hoekje wat er uit moet hem passend te maken.
code:
1
2
3
4
5
6
|------/
|      /
|     / 
|    /
|  /
|/

En die beide rechte zijdes hoeven maar een cm te zijn, echt niet gek veel meer. Maar goed ik houd me er morgen weer mee bezig en dan zal ik direct weer updates hier neerzetten. Vandaag maar eens kijken of ik de centrale vergrendeling er in kan krijgen. Moet niet al te moeilijk zijn :) .

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 03:40:

Het was trouwens toch ook zo dat RMS-waardes minder te zeggen hebben dan Nominale vermogen?
Het zegt beide net zo weinig als je niet weet bij hoeveel % THD en bij welke frequentie(s) dat is.

Ecodan warmtepomp

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Vanavond wel pics

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 09 June 2003 @ 12:12:
[...]

Het zegt beide net zo weinig als je niet weet bij hoeveel % THD en bij welke frequentie(s) dat is.
Ik heb een 4-kanaals versterker van Kenwood met 125 Watt per kanaal. Er staat dan bij dat het dan minder is 0.08% THD (20Hz - 20KHz). Is dit goed want zoveel weet ik er ook weer niet vanaf. Alvast bedankt!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 14:54:
[...]

Ik heb een 4-kanaals versterker van Kenwood met 125 Watt per kanaal. Er staat dan bij dat het dan minder is 0.08% THD (20Hz - 20KHz). Is dit goed want zoveel weet ik er ook weer niet vanaf. Alvast bedankt!
ALS het waar is dan is dit ongeveer je echte vermogen.

Ecodan warmtepomp

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het zijn wat crappy foto's geworden. De digicam is even weg, dus met een videocamera snapshots genomen. Helaas stond ie op 4 shot, wist ik veel 8)7 (geleend). De kwaliteit is daarom ook erg slecht ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn03.jpg
Het hart van een veilige installatie: -> dikke waterdichte zekering B)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn04.jpg
Tweeter op de deur. Hij kan er wellicht ook verzonken in, maar zo ver ben ik niet gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn05.jpg
Woofer in de deur met een burgerlijk roostertje er over. Volgens mij de eerste keer dat ik het standaard rooster eens inzet.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn06.jpg
De deur. Woofer helemaal achterin en de tweeter boven voorin. Niet echt ideaal, maar met Golf 2 deuren is het wat prutsen op dit vlak.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn07.jpg
De oude vertrouwde Sony. Doet al lang dienst en zal 't nog wel even uithouden.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn09.jpg
Hier zie je goed hoe de woofer grotendeels tegen de stoel aan zit te blazen, laat staan als er iemand op de stoel zit 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn10.jpg
De amp achterin en de Tonsilkist. Helaas steekt de amp iets in de kofferbank, waardoor de sub niet helemaal de hoek in kan. Met een spanband leggen we het zaakje helemaal goed vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn11.jpg
Wat eigenbouw voor plaats voor een 16cm. Gewoon een smak MDF onder de originele inbouwplek en er is weer ruimte :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn12.jpg
De andere kant, die iets duidelijker is.

De sound is best aardig. De tweetertjes voorin zorgen voor een aardig geluidsbeeld en de deurwoofers doen het toch nog best aardig, ondanks dat ze op zo'n rare plek zitten. Van achteren komt gelukkig nog voldoende herrie van de 16cm's en de woofer doet het als verwacht. Voor de custom fit serie van Magnat voor totaal EUR 79 (voor + achter) ben ik aardig onder de indruk. Een superscherpe aanbieding van Ron de Vries dus ;)

De keiharde hoge punchbas pakt ie net niet (bandpass O-) ) maar verder onderin speelt ie de subtonen weldadig af. Spiegels beginnen net iets te trillen op vol vermogen, meer dan plenty dus. Genoeg voor een lekker muziekje (niet al te hard, daar wordt je alleen maar gek en doof van) op de snelweg.

Gezien het feit dat deze 1.8i het merendeel tussen 2.000 en 3.000 toeren wordt gereden een prima toerbak op deze manier.

[ Voor 3% gewijzigd door Wekkel op 09-06-2003 21:26 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 06:22
Nu het toch over subwoofers id auto gaat........
Ik heb al een jaar of 1,5 een mtx kistje (type mij niet zo bekend). Iig gekocht icm met een mtx versterker (blue thunder pro50x4), daar zat een blaadje bij met gemeten waardes van vermogen enzo, maar dat ben ik kwijt. Maar nu klinkt de sub een beetje plopperig als het er hard aan toe gaat, terwijl ie wel z'n hele bereik (gedraaide muziek: Gothic Rock/Faithless/Moby) haalt, alleen niet meer zo hard dus. Ligt mijn sub nu op sterven, of is de versterker niet helemaal okidoki meer??

Als de sub bijna dood is, kan ik dan alleen de woofer vervangen (10") of dan toch beter een andere kist??

Edit:
[Off-topic]
Goeie zaakie he, Ron de Vries??
Komt dit spul ook weg
[/Off-topic]

[ Voor 8% gewijzigd door Miglow op 09-06-2003 21:37 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

In 1995 heb ik daar mijn eerst versterker gekocht (een Witec) :D

Ik denk eerder dat je oren wennen aan de sub, dan dat de sub kapot gaat. Een versterker gaat al helemaal niet zachter klinken. Die doet 't of doet 't niet ;)

• Pauwl
Nee zal inderdaad gewenning zijn. Ik kan je uit ervaring zeggen dat die amp zeer goed is (heb zelf de 2x75w versie). Maar je zegt dat je sub het hele bereik speelt? :? Als dat zo is moet je hem wel nog even affilteren <80hz oid. :)
Of ik heb het verkeer begrepen.

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 10:14
Hey gasten... ik zit hier een beetje jullie verhalen te lezen en ik heb het idee dat jullie tenminste een beetje een idee hebben waar je over praat. Ik had vorige week al een bericht geplaats op tweakers, maar helaas maar 1 reactie op gehad, waar ik niet veel aan had. Ik weet dat het misschien een beetje offtopic is, maar ik hoop toch dat jullie ff naar mijn verhaaltje willen kijken en mij misschien kunnen helpen.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste mensen,

Op audio gebied ben ik een complete noob. Ik heb sinds kort een versterker en een auto radio gehad. Versterker is van Alpine v12 serie, namelijk de mrv-f400S. Als autoradio heb ik een Kenwood Mask krc 859 C. Tevens heb ik nog een Kenwood subwoofer liggen van max 350 Watt - 13 Inch.
Ik wil dit allemaal inbouwen in een golf 2. Maar ik heb totaal geen idee hoe ik het beste geluid krijg. Ik heb rond de 200 a 250 euro te besteden. Ik heb geen idee welk merk goed is en totaal geen idee wat het vermogen moet zijn.
Ik wil 2 voorboxen(evt. + losse tweaters) aansluiten op de radio en ik wil 2 boxen op de versterker hangen op de hoedenplank met daarbij de sub.

De specificaties van de radio zijn 4x 45 Watt.
Bij de handleiding van de versterker staat heleboel gegevens waar ik totaal niets van snap, dus die volgen hieronder

RMS power @ 12 V 20-20kHz
-per channel into 4 Ohm 40W x 4 (0,08% THD)
-per channel into 2 Ohm 50W x 4 (0,3% THD)
Briged 2 Channel into 4 Ohm 100W x 2 (0,3% THD)

Dynamic power @ 14,4 V 20-20kHz
-per channel into 4 Ohm 60W x 4 (0,08% THD)
-per channel into 2 Ohm 80W x 4 (0,3% THD)
Briged 2 Channel into 4 Ohm 160W x 2 (0,3% THD)

Dit zijn volgens mij de belangrijkste gegevens van de versterker. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.....

Carlo
-------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S hoe kom ik trouwens aan die 14,4 V?

• Pauwl
check topic.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De versterker heeft zo te zien een actief laag en hoog filter, traploos instelbaar. Dat gaat al goed. Heb je wel een inbouwplek in je deuren?

• Miglow
Pauwl schreef op 09 June 2003 @ 22:04:
Nee zal inderdaad gewenning zijn. Ik kan je uit ervaring zeggen dat die amp zeer goed is (heb zelf de 2x75w versie). Maar je zegt dat je sub het hele bereik speelt? :? Als dat zo is moet je hem wel nog even affilteren <80hz oid. :)
Of ik heb het verkeer begrepen.
Het hele bereik wordt idd gehaald, ik heb een nummer op cd, dat laat een continu toon horen van 20khz to 20Hz. Dat duurt 1:04 en die valt bij 1:02 pas weg, dus dat lijkt me wel ok. Ik begin nu te twijfelen aan de instellingen dan van de versterker, ik denk dat ik idd iets aan of de lowpass-frequency moet doen of de bass-eq,d ie staat nu helemaal dicht omdat ie gelijk over ze nek gaat als ie ook maar iets open staat. Heb uit me hoofd 3 instellingen, Gain, BassEQ en X-over freq. Anders is proberen dat boekje te achterhalen, zucht.

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 10:14
Ja ik heb redelijk wat ruimte, moet natuurlijk wel wat hobbien...maar dat gaat wel lukken

• Pauwl
Miglow schreef op 10 juni 2003 @ 06:18:
[...]

Het hele bereik wordt idd gehaald, ik heb een nummer op cd, dat laat een continu toon horen van 20khz to 20Hz. Dat duurt 1:04 en die valt bij 1:02 pas weg, dus dat lijkt me wel ok. Ik begin nu te twijfelen aan de instellingen dan van de versterker, ik denk dat ik idd iets aan of de lowpass-frequency moet doen of de bass-eq,d ie staat nu helemaal dicht omdat ie gelijk over ze nek gaat als ie ook maar iets open staat. Heb uit me hoofd 3 instellingen, Gain, BassEQ en X-over freq. Anders is proberen dat boekje te achterhalen, zucht.
Hmm een sub is niet echt gemaakt om hogere tonen weer te geven. Ik zou idd even low pass aanzetten en rond de 80 a 100hz affilteren. Bass eq geeft een boost rond de 45hz dacht ik.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als het goed is, heb je die basboost eigenlijk niet nodig. De cabin gain zorgt zelf wel voor een boost van het laag, die voldoende is voor diepe bassen :) Een basboost daar overheen vervormd de boel alleen maar meer. Zelf heb ik bassen altijd op -2 staan op de HU, de sub moet het maar in zijn eentje redden.

Verwijderd

Killing_Calu schreef op 09 juni 2003 @ 22:17:

P.S hoe kom ik trouwens aan die 14,4 V?
Het lullige is, je komt niet aan de 14,4V! Je hebt maar 12 V in je auto en daarmee zul je het moeten doen. Tenzei je extra accu's bij plaatst.
Ze geven alleen aan in de specs, dat je op 14,4 volt meer vermogen uit je versterker kunt halen en dat kan interressant zijn. (plaats accus bij en neem eensterkere dinamo). Maar op 12V lukt het meestal ook wel aardig ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 12:17:
[...]

Het lullige is, je komt niet aan de 14,4V! Je hebt maar 12 V in je auto en daarmee zul je het moeten doen. Tenzei je extra accu's bij plaatst.
Ze geven alleen aan in de specs, dat je op 14,4 volt meer vermogen uit je versterker kunt halen en dat kan interressant zijn. (plaats accus bij en neem eensterkere dinamo). Maar op 12V lukt het meestal ook wel aardig ;)
Je accu geeft 14,1../..5 volt hoor. Start je motor maar eens en meet de spanning bijvoorbeeld op de sigarettenplug.

Als het 12 volt zou zijn zou je accu nooit (voldoende) bijladen.

• Pauwl
Gemiddeld is het ergens tussen de 12.5 en 13.8 volt.
Maar meten is weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag ff hoekjes opgehaald voor mijn box en stof besteld. De stof kan ik morgen ophalen want die had een maat van mij niet op voorraad omdat het veel ruimte inneemt in het magazijn. Maar hier nog een simpel piccie van de hoekjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/Hoekjes.JPG

• Pauwl
goed bezig.
Ik mag aan de slag als ik een andere auto heb en eigenlijk m'n sub binnen is :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat zal de beste manier op de stof te bevestigen? Ik zat zelf te denken aan lijm in zo'n spuitbus maar ik weet niet of iemand anders nog betere ideeen heeft? En hoe kan ik het beste de stof over heen trekken zodat ik zo min mogelijk naden heb want ik heb geen zin om al die naden met hoekprofielen af te dekken (vind ik persoonlijk ook niet zo mooi).

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

He he, zie bijvoorbeeld mijn prustwerk op dat vlak :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 10 June 2003 @ 16:08:
He he, zie bijvoorbeeld mijn prustwerk op dat vlak :Y)
En ik wil dat graag voorkomen. Ik meen dat een keer een topic hier heb gezien met een JBL Sub. Diegene had zelf de kist gemaakt en bekleed en dat had diegene supermooi gedaan. Ik heb al een hele tijd zitten zoeken maar ik kan het topic niet meer vinden. Ik zou wel eens willen weten hoe diegene dat zo mooi heeft gedaan.

• Miglow
Pauwl schreef op 10 June 2003 @ 09:05:
[...]

Hmm een sub is niet echt gemaakt om hogere tonen weer te geven. Ik zou idd even low pass aanzetten en rond de 80 a 100hz affilteren. Bass eq geeft een boost rond de 45hz dacht ik.
De hoge tonen gaan uiteraard over de mtx compo set die voorin hangt en over de highpass lopen. Sub doet alleen laag :+

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb echt ff tips nodig voor het bekleden kan iemand mij helpen zodat ik het netjes doe en dat ik zo weinig mogelijk naden heb. Thnx :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 16:04:
Maar wat zal de beste manier op de stof te bevestigen? Ik zat zelf te denken aan lijm in zo'n spuitbus maar ik weet niet of iemand anders nog betere ideeen heeft? En hoe kan ik het beste de stof over heen trekken zodat ik zo min mogelijk naden heb want ik heb geen zin om al die naden met hoekprofielen af te dekken (vind ik persoonlijk ook niet zo mooi).
Ik heb het met een soort montagekit gedaan. Het voordeel ervan was dat het extreem plakte en ik het VW-logo strak kon krijgen. Had al 2x eerder een stuk mdf bekleed en soms liet het wel eens los.

Wat je ook veel ziet is spuitlijm..werkt erg goed ook en is lekker makkelijk. Zit gewoon in een spuitbus :)

Het is dan geen sub, maar wel mdf:
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/Pict0057.JPG
*klik*

De speakers zitten in de hoeken btw.

Verwijderd

Zo dat ziet er nog eens profi uit! Heel strak in ieder geval.

Ik vind het gewoon mooi, normaal gesproken zou ik er misschien kijhard om lachen, maar dit is wel zo mooi uitgevoerd, het integreert prachtig. (zo das genoeg geslijm, t blijft een burgerlijke bak :+ )

• teacher

teacher

Dysgaf!

Als je even op de link in mijn sig klikt (*SPAM*) dan zie je dat het met die naden wel meevalt.
Ik heb een spuitbus van caliber gekocht; prima spul.

Als eerste ga je eens kijken hoe je de stof het "voordeligst" op de kist kan bevestigen.
Je kan de voorkant, bovenkant en zijkant in een keer doen, dan heb je alleen naden bovenin.

De truuk is dit: spuit een stuk van de kist in met lijm, spuit een stuk van het doek in met lijm. Even treuzelen....... ......... ............ plak het doek op het stuk. Het is contactlijm, dus verschuiven kan niet meer. Spuit nu weer een stuk v/d kist en het doek in en doe de volgende zijde. De naden laat je een beetje "ruim" afgeknipt zitten. Je kan bij het afwerken de naden met bijv een nagelborstelje een beetje opruwen zodat ze niet meer zichtbaar zijn.

Tip uit de praktijk; die lijm gaat prima van je handen af met een lichte olie (naaimachine olie oid). ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 21:23:
Zo dat ziet er nog eens profi uit! Heel strak in ieder geval.

Ik vind het gewoon mooi, normaal gesproken zou ik er misschien kijhard om lachen, maar dit is wel zo mooi uitgevoerd, het integreert prachtig. (zo das genoeg geslijm, t blijft een burgerlijke bak :+ )
Whehehe..tnx.

Alles was gestolen..ik dacht wat zal ik nu eens klussen. Ze hadden namelijk mn hele hoedenplank meegenomen :X Ik had eerst een orginele plank nagemaakt. Was best goed gelukt alleen ik had echt de verkeerde stof gekocht (halfords zooi o.i.d.). Dat spul wat er nu opzit is echt 10x beter.
Om het netjes te krijgen moet je wel geduld hebben. De stof rekt niet en na 10 minuten pielen op dat logo begin je het flink zat te worden (veel vloeken en tieren helpt altijd :P ). De stoft krult steeds op omdat het natuurlijk recht is en niet rekt. Maar tis toch gelukt uiteindelijk :)
teacher schreef op 10 June 2003 @ 21:27:
Als je even op de link in mijn sig klikt (*SPAM*) dan zie je dat het met die naden wel meevalt.

Als eerste ga je eens kijken hoe je de stof het "voordeligst" op de kist kan bevestigen.
Je kan de voorkant, bovenkant en zijkant in een keer doen, dan heb je alleen naden bovenin.

De truuk is dit: spuit een stuk van de kist in met lijm, spuit een stuk van het doek in met lijm. Even treuzelen....... ......... ............ plak het doek op het stuk. Het is contactlijm, dus verschuiven kan niet meer. Spuit nu weer een stuk v/d kist en het doek in en doe de volgende zijde. De naden laat je een beetje "ruim" afgeknipt zitten. Je kan bij het afwerken de naden met bijv een nagelborstelje een beetje opruwen zodat ze niet meer zichtbaar zijn.

Tip uit de praktijk; die lijm gaat prima van je handen af met een lichte olie (naaimachine olie oid). ;)
Zo heb ik het ook gedaan idd.. Stukkie bij beetje plakken. Anders lukt het dus nooit. Niet strak iig.

Edit:

Pic in een heel ander licht:
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/PICT1572.JPG
*klik*

Zo..genoeg gespammed :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op 10 June 2003 @ 21:27:

Ik kan de naden niet zo goed zien want de foto's zijn er iets te klein voor maar ik geloof je :) Tja morgen maar even de bekleding ophalen en een busje spuitlijm kopen. Dan heb ik morgenmiddag ook weer wat te doen :) Ik zal morgen ook weer even pics posten. Ik zit alleen nu nog even te denken over een logo wat dat vind ik eigenlijk nog wel mooi voor op de kist. En ik ben eigenlijk zelf niet zo'n held in logo's ontwerpen. Weet iemand toevallig nog een mooi logo van kenwood of iets met dB Power of Powersound of wat dan ook. Ik heb gezocht met de afbeeldingen zoeker van google maar daar zit niet veel moois bij. Ook heb ik nog ff gekeken op Citroen.pagina.nl (ik heb een ZX uit '95) maar een Citroen logo erop vind ik eigenlijk een beetje jammer omdat ik binnenkort waarschijnlijk een Golf 3 krijg. Kan iemand mij helpen?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat VW logo schreeuwt door die achteruit dat er iemand hard aan heeft zitten klussen (en er dus vast wel fraaie speakers aan hangen :P

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb hier (560k) en hier (613k) even 2 onbewerkte foto's neergezet; daar zie je het beter dat je niets ziet enzo... :+

Verwijderd

Wekkel schreef op 10 June 2003 @ 22:56:
Dat VW logo schreeuwt door die achteruit dat er iemand hard aan heeft zitten klussen (en er dus vast wel fraaie speakers aan hangen :P
Je ziet het nauwelijks..maar kaal is idd beter.

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op 10 juni 2003 @ 23:12:
Ik heb hier (560k) en hier (613k) even 2 onbewerkte foto's neergezet; daar zie je het beter dat je niets ziet enzo... :+
Oooh daar zie je praktisch niks van, maarja ik heb de bekleding binnen en de rest van de onderdelen die ik moest hebben dus ik ga maar eens even prutsen :)

Verwijderd

Topicstarter
ff een paar WIP'jes (Work In Progress piccies)

De voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/Voor.JPG

Een zijkant:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/Zij.JPG

De lijm die ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/Lijm.JPG

Ik heb nu 5 van de 6 zijdes gelijmd. Alleen de onderkant moet nog en dan kan ik beginnen aan het afwerken van de naden. Ik heb ze nu nog vrij ruim er langs heen geknipt maar dat moet straks helemaal strakke randen worden. En als dat allemaal gebeurt is dan ga ik nog de hoekjes er op maken en dan is de sub zo langzamerhand klaar. Jippie :)

edit:

http:// vergeten bij de piccies 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 13:06 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Deze kist is dus nog vierkant?

Verwijderd

Topicstarter
ja en dat blijft ie ook :) Hij paste toch wel goed maar je moet eerst alleen ff de achterbank iets naar voren doen want de kist kon net de hoek niet goed maken waardoor je hem moeilijk in de kofferbak kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine update: De woofer is bijna klaar alleen moet aan de voorzijde de bassreflex pijp nog afgewerkt worden en er moet nog een plastic zwarte hoekrand aan een zijde (moet aan de achterkant en dan het onderste gedeelte). Ik zal nog een paar piccies laten zien:

De Voorzijde:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/totaal.JPG

De Rechterzijde:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/rechterzijde.JPG

Een Totaalshotje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/totaal.JPG

Hoop dat jullie het mooi vinden.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ziet er netjes uit. Een stuk beter dan mijn geval iig ;) Nu nog een uitgebreide luisterreview..

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik zou zeggen kom een keer langs :) Ik moet alleen nog ff zorgen dat ik betere foto's kan regelen want dit lijkt ook nergens op.

• teacher

teacher

Dysgaf!

OK dan... ziet er "robuust" uit. :)

Kan je niet even een betere digicam scoren?? :P

Verwijderd

Netjes. Maar wat veel belangrijker is....wat vind je er zelf van? Tevreden over de looks en sounds? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 20:33:
Netjes. Maar wat veel belangrijker is....wat vind je er zelf van? Tevreden over de looks en sounds? :)
Ik ben zeker tevreden over de looks en het geluid vind ik gewoon super. Het boomt absoluut niet (boomen sucks). Het heeft gewoon een mooie volle diepe bass die echt iets toevoegd aan de muziek. Ik ben er supertevreden mee. Enige waar ik niet tevreden mee ben zijn de slechte foto's maar ik heb op het moment nie beter.

• Miglow
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 18:00:
hehe ik zou zeggen kom een keer langs :) Ik moet alleen nog ff zorgen dat ik betere foto's kan regelen want dit lijkt ook nergens op.
Digicam lenuh?? Kweenie waar je ongeveer woont..... :z

Verwijderd

Topicstarter
Hier eindelijk wat goede foto's van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/Foto1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/Foto2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.mecking/Foto3.JPG

Ze zijn klikbaar en iets aan de grote kant dus misschien voor de modemers iets moeilijker te bekijken. Zoals jullie wel zien is de bassreflex poort nog niet afgewerkt want dit moet ik nog steeds doen. Ik ben een beetje lui op het moment :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 17:42 ]

Verwijderd

Zo dat past maar net in je kofferbak, is dat ook een zelfgemaakte hoedenplank, tenminste een normale hoedenplank is volgens mij niet sterk genoeg voor een versterker. Wat is het voor een auto? een Citroen ZX?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 17:34:
Hier eindelijk wat goede foto's van mijn kant:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ze zijn klikbaar en iets aan de grote kant dus misschien voor de modemers iets moeilijker te bekijken. Zoals jullie wel zien is de bassreflex poort nog niet afgewerkt want dit moet ik nog steeds doen. Ik ben een beetje lui op het moment :)
Mooie sub hoor, netjes car uiterlijk.

Als je trouwens lief wilt zijn voor de modemers (en voor je datalimiet :P ) resize dan de picjes offline en gebruik die dan als weergave. Nu is de thumbnail nog steeds even groot als de volledige foto ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 18:35:
[...]
Mooie sub hoor, netjes car uiterlijk.

Als je trouwens lief wilt zijn voor de modemers (en voor je datalimiet :P ) resize dan de picjes offline en gebruik die dan als weergave. Nu is de thumbnail nog steeds even groot als de volledige foto ;)
Och ja je hebt gelijk. Ik heb helaas nu niet zoveel tijd maar ik zal even zorgen dat ik dat morgen doe.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 19:26:
[...]

Och ja je hebt gelijk. Ik heb helaas nu niet zoveel tijd maar ik zal even zorgen dat ik dat morgen doe.
@PatriXx: Het is geen zelfgemaakte hoedenplank. Het is een extra hoedenplank die ik er bij heb gekocht (identiek aan het orgineel alleen in deze kan ik mooi boren en zagen en doen). Ik moet zeggen dat de hoedenplank de versterker goed kan houden (zeker als de sub er onder ligt zodat de hoedenplank er op rust :) ) . De versterker weegt op zich ook niet zo heel veel. De auto is inderdaad een ZX.

edit:
Oeps per ongeluk op de quote knop gedrukt ipv de edit knop. Sorry

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 19:29 ]

Pagina: 1