[Visual Basic] Classes in DLL probleem

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een DLL aan het programmeren en die ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
Pool20
    Class Modules
        DbConn
        Forms

In DbConn zitten de volgende functies en procedures:
fnOpenConn(sConn as String) welke een connectie opzet met de database
fnCloseConn welke de gemaakte connectie sluit
fnLoadRS(sSQL as String) welke op de gemaakte connectie een stored procedure uitvoert, en het resultaat in een recordset teruggeeft.
fnSaveRS(sSQL as String) welke op de gemaakte connectie data opslaat.

in Forms zitten de volgende functies en procedures:
fnCombobox(sSQL as String) welke een combobox opbouwt zodat deze in HTML weer te geven is.
fnWriteRow(..........) welke een compleet formulier in HTML formaat opbouwd aan de hand van de gegevens die deze binnenkrijgt.

Wat is nu mijn probleem??
Mijn ASP pagina maakt een nieuw object aan:
ASP:
1
2
3
set oPoolDLL    = server.createObject("Pool20.DbConn")
set oForms  = server.createObject("Pool20.Forms")
oPoolDLL.fnOpenConn("DRIVER={SQL Server};SERVER=127.0.0.1;uid=sa;pwd=XXXXX;database=XXXXXXX")

Er bestaat nu dus een connectie. Kan mijn oForms object ook gebruik maken van deze zelfde connectie?? Ik krijg dat namelijk niet voor elkaar. Waarschijnlijk is het ontzettend simpel, maar zie ik het gewoon over het hoofd.

Diverse zoekmachines gaven geen antwoord op dit probleem, terwijl ik denk dat het veelvoorkomend zal en en dus zal er ook wel een oplossing voor zijn.

Alvast bedankt voor de hulp.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Je maakt binnen Pool20.DbConn een ADO Connection object aan, die je waarschijnlijk in een globale private property zet. Als je hiervan een public property maakt, kan je deze ook uitlezen in andere delen van je programma. Zo kan je het meegegeven als parameter aan een functie in Pool20.Forms, of je kan een public property binnen Pool20.Forms zetten naar het Connection object.

HTH :)

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Aha, dat is wel cool. Dan zal ik dat eens gaan proberen.
Ik had het net aan de praat. Gewoon het complete object meegeven aan de functies die worden aangeroepen, maar dat vond ik niet zo netjes.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |