Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Procase IPC-C2L schroefjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn bezig een moederbord te monteren in een procase IPC-C2L kast.
Die goud kleurige schroefjes, die volgens mij om stroom geleiding te voorkomen, krijg ik er maar niet in geschroeft.
Ze zijn te dik zegmaar, we zijn al langs een aantal computerzaken geweest, maar zij hebben allemaal de normale formaat.
Met dunner schroefdraad zou het wel passen, maar die worden blijkbaar niet verkocht hier in de buurt...

Zijn deze schroefjes uberhaupt wel nodig bij deze kast ?

Want als ik het mobo monteer zonder die gouden schroefjes komt alles perfect uit, de pci kaartjes en de onboard aansluitingen(com/vga/utp/sound).

Is er anders nog een andere manier om het mobo 'goed' aan te sluiten?

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 11:22
Kan je iets duidelijker zijn?
Bedoel je die 6 kantige schroefjes?
Ik weet dat procase een distributie lokatie voor heel nederland heeft in Breda.
Misschien dat je even met hun contact kan opnemen. Ik weet dat ze graag helpen al mijn kasten zijn namelijk procase kasten op 1 na helaas.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:26
Bedoel je nu de moederbord spacers? die schroefjes die tussen het mobo en de kast zitten? daarvoor mag je ook gewoon busjes nemen van een andere kast/winkel.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
born2tweak schreef op 05 juni 2003 @ 13:48:
Bedoel je nu de moederbord spacers? die schroefjes die tussen het mobo en de kast zitten? daarvoor mag je ook gewoon busjes nemen van een andere kast/winkel.
Ja die passen dus blijkbaar niet, althans dat begrijp ik uit het verhaal van de TS

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45

Cheezus

Luiaard

Misschien zitten er al standaard spacers op? .. daar moet je dus niet proberen die afstandsbusjes in schroeven.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

probeer eens de busjes van een oude PCI / ISA kaart met een vga/ printer (oid) aansluiting die zijn net iets dunner misschien dat je dan ook andere schroefjes moet gebruiken

je kunt natuurlijk ook die gaatjes wat groter maken (als iemand anders hier weet hoe je dat met huis tuin keuken gereedschap doet)

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

voor de spacers (die 6-kante dingen de onder je moederbord komen) zijn er in 2 x 2 maten
3 x 3 mm
3 x 4 mm
4 x 3 mm
4 x 4 mm

:P

dat klinkt listiger dan het is,..
3 mm zijn de schroefjes die je gebruikt voor floppy en cd-rom
4 mm zijn de schroefjes die je gebruikt voor de harde schijf en heel vaak ook voor de kast delen

ik heb hier stapels in alle maten, zeg wat je hebben wilt en hoeveel, en ik stuur ze je

met goudkleurig zul je wel koper bedoelen.. goud geleid trouwens nog beter dan koper

Verwijderd

ooow bdw. we zijn wel even een lang weekeindje in denemarken.. dinsdag weer terug

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor jullie response, maar het blijkt dat die 'spacers' helemaal niet nodig zijn bij deze kast.
Alles zit er in en het draait als een trein.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 20:10

jep

Ik wou net zeggen. Die dingen zitten er al in, en er zijn dus geen extra spacers nodig. Veel plezier met je kastje. :)

offtopic:
Wanneer kom je 'm plaatsen? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door jep op 05-06-2003 23:13 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik ben zelf ook net bezig geweest met Procase 1U kasten en daar zitten die spacers waarschijnlijk verkeerd bij geleverd, want in die kasten zit standaard een kleine verhoging op de onderplaat ipv dit soort spacers, dit scheelt in de totale hoogte ook weer, in geval van 1U kasten...
Pagina: 1