Apple Ibook goed alternatief als mobile laptop?

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik heb de aldi pc NIET gekocht, niet mobiel, klein en robuust genoeg.

een sony viao of een goed draagbare dell (met 12,1" scherm) zijn niet te betalen.

http://www.apple.com/nlstore
nu kost een apple ibook 800 mhz met cdrw combo nog maar €1450. ik heb we de search gebruikt maar dit waren oude topics waar deze dingen nog erg duur waren.

is dit een goed alternatief.

ik wil:
programmeren, internetten, brieven schrijven, mailen, ssh-en, scannen, sniffen and so on...

alles wat een techniek geinteresseerde it-er maar met een notebook wil

ik hoef Geen spelletjes!

ik heb al gezien dat een ibook geen pcmcia kan, dus mijn WiFi Linksys kan dr niet in... als ik dr een wifi bij koop communiceerd die dan wel met mijn AP van linksys ? en met de AP's op schiphol ed ??

ik heb ook al eens iemand etherreal sniffer op een ibook zien draaien, kan dit onder osx ? of moet ik dan zelf FreeBSD installen ?

[ Voor 10% gewijzigd door xychix op 05-06-2003 11:27 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
iBook 900mhz is rond de 1400Euro, als je een airport kaartje erin doet werkt zonder problemen met alle 802.11b netwerken.Ontvangst is perfect met de iBook's.
Zelf heb ik ook oa een iBook en Powerbook G4 maar mijn iBook gebruik ik het meest omdat ie zo stevig en portable is.
De dingen die je ermee wilt doen gaan prima op een iBook, stop er wel extra ram in, want OS X loopt dan veel soepeler, mocht je dat OS gaan draaien. (ik heb beide max ram)
Succes met je aankoop en kom eens langs op bijv www.macosx.nl , www.macfreak.org :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ok, thanks.

Kan ik op een Ibook ook FREEBSD ports software draaien ?

ken ik een ibook dualboot maken (osx en freebsd) ?

daarnaast wil ik graag weten of ik een USB gps module kan aansluiten (dezelfde als op de gewone laptop) maar aangezien osx gebaseerd is op freebsd moet dat toch geen enkel probleem zijn ?????

[ Voor 44% gewijzigd door xychix op 05-06-2003 13:11 ]

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zou het mogelijk zijn om Windows op een Ibook te zetten. Ik vindt zo'n Ibook qua uitstraling veel meer hebben :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Windows krijg je dr niet op denk ik... FreeBSD/Linux misschien wel...

maar wat interessanter is, kun je in osX de FreeBSD portscollectie krijgen dan heb je echt de wereld aan tools/programma's beschikbaar!

en werkt mijn CF-usb reader ook onder osX ??

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb net effe gekeken op de Apple site. Ziet er wel mooi uit, je kunt je eigen laptop samenstellen
Vind dit 14.1 wel mooi, heb alleen nog nooit met Apple software gewerkt. Wil ook niet zozeer spellen gaan spelen, meer websites ontwikkelen en met audio werken.
Moet nog eens overwegen welke laptop ik echt ga kopen, maar een Apple heb ik altijd een mooi ding gevonden

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• dolby
  • Niet online
Calitomnication schreef op 05 June 2003 @ 13:11:
Zou het mogelijk zijn om Windows op een Ibook te zetten. Ik vindt zo'n Ibook qua uitstraling veel meer hebben :)
Je kan virtual pc draaien zie www.connectix.com

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
Je kan nu "zelfs" je OSX heel simpel met het pakketje ADmitMac in een Active Directory domein inloggen. Kon eerst ook al, alleen met aanpassingen van het schema op de AD, en met dit pakket hoeft je niets daarop te veranderen. Zie www.thursby.com

No production networks were harmed during this posting

• dolby
  • Niet online
Calitomnication schreef op 05 June 2003 @ 13:21:
Heb net effe gekeken op de Apple site. Ziet er wel mooi uit, je kunt je eigen laptop samenstellen
Vind dit 14.1 wel mooi, heb alleen nog nooit met Apple software gewerkt. Wil ook niet zozeer spellen gaan spelen, meer websites ontwikkelen en met audio werken.
Moet nog eens overwegen welke laptop ik echt ga kopen, maar een Apple heb ik altijd een mooi ding gevonden
De 12inch heeft dezelfde resolutie als de 14 inch, meeste mensen nemen de 12inch omdat die zo lekker compact is, als je ogen wat minder zijn is misschien de 14 een aanrader.
De i-applicaties (iMovie,iPhoto,iTunes,iDvd) zijn werkelijk heel goed en ook nog gratis en onder os X is alles heel stabiel.Verder is mijn iBook bijzonder stil, fan slaat zelden aan.
Ga eens naar een Apple dealer en stoei ermee :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
maar kan ik ook een irc client uit de bsdports collectie compileren ? en een nessus securityscanner en gimp openoffice etc ?

en dingen als winzip, winamp.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
check eens http://fink.sourceforge.net daar worden gecentraliseerd UNIX tools enzo geport. Dit alles via een handig beheer systeem.

[ Voor 19% gewijzigd door paella op 05-06-2003 17:58 ]

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1