[eMule] Gaat Het GNUTELLA Netwerk tenonder?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Ik ben een blije Mule gebruiker. Ik was een van die weinige die eDonkey flink kon laten werken. Ik was helemaal blij en natuurlijk verschrikkelijk trots. Al was het met de Donkey toch behoorlijk pittig om netjes je downloads af te ronden.

Gelukkig (of niet?) kwam er toen het nu welbekende eMule. Ik draaide nog de Bèta's 0.18 en zo verder. Nu zijn we al meer dan 0.10de verder en ook eMule plus heeft zijn intrede gedaan. Omdat ik mijn PC maar een klein aantal uren aan het downloaden kan zetten ben ik iets geminderd in het downloaden, spijtig, maar mijn ouders willen geen PC aan 's nachts ov tijdens school (ik heb mijn eigen pc! :().

Sinds eMule iets bekender werd kwamen al mijn zogenaamde 'kazaa'-vrienden over naar eMule. Ik hielp ze met het installeren en goed zetten van instellingen, ze waren helemaal blij maar ik wees hun er duidelijk op dat upload verschrikkelijk belangrijk bleef. Als iedereen zou werken op het systeem van eDonkey op kazaa, was kazaa waarschijnlijk 10x zo succesvol. Maar omdat fakers roet in het eten gooien en omdat people hun upload uitzetten wil het niet echt lukken met wat ik noem kwaliteit-downloads.

Laatst praatte ik wat met een van die vrienden die overgestapt zijn en hij vertelde mij over een mod die hij gebruikte waar ik nog nooit iets van gehoord had, het bleek dat deze mod de upload kon uitzetten terwijl de download oneindig blijft. Ik ging door het lint, ik zag het al voor me. eMule die aantrekkelijk werd voor stomme mp3 downloaders en mensen die zich helemaal kewl vinden als ze een uberlelijke screener gedownload hebben naarmate de upload weggenomen wordt. "Want uploaden hindert hen, dus dat is niet goed". Zo heeft het GNUTELLA netwerk altijd die leechers buiten de deur gehouden.

Ik walg van die n00b-downloaders die stoer doen als ze een film gedownload hebben en er dan nog zo opschepperig over doen ook :r. Ik bedoel, ik vind dat zij het niet waard zijn. Ik doe moeite voor mijn downloads en ik help het netwerk met mijn upload. Die people die films van kazaa halen en dan trots zijn hebben daar niet het recht voor, ze doen er niets voor terug. (misschien heb ik dit gevoel ook wel omdat ik niet origineel meer ben, vroeger was ik echt de man 8). Want ik kon films downloaden :> en bijna niemand anders, nu kan bijna iedereen het met breedbandinternet dus ik ben niet speciaal meer :/)

Mijn vraag aan jullie: gaat het GNUTELLA netwerk ten onder door eMule-mods die de upload onderdrukken, oftewel, de slechte mods? Komt die BreeZaH-cultuur heel simpel hun shit halen bij ons terwijl wij niets van hun krijgen? Kunnen wij er niets aan doen dat ons netwerk net als dat van kazaa wordt of valt de schade nog wel mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Josh op 05-06-2003 11:20 ]

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40
GsJosh schreef op 05 juni 2003 @ 11:13:
Ik walg van die n00b-downloaders die stoer doen als ze een film gedownload hebben en er dan nog zo opschepperig over doen ook :r. Ik bedoel, ik vind dat zij het niet waard zijn. Ik doe moeite voor mijn downloads en ik help het netwerk met mijn upload. Die people die films van kazaa halen en dan trots zijn hebben daar niet het recht voor, ze doen er niets voor terug. (misschien heb ik dit gevoel ook wel omdat ik niet origineel meer ben, vroeger was ik echt de man 8). Want ik kon films downloaden :> en bijna niemand anders, nu kan bijna iedereen het met breedbandinternet dus ik ben niet speciaal meer :/)
jezus is dit een grap ofzo, vind je jezelf stoer dat je p2p programmas kan gebruiken, dat kan mijn neefje van 9 ook, get a life

• EsCo
  • Laatst online: 29-08 16:22
Aan het feit dat er mods en cracks en weet ik veel allemaal wel niet gebruikt worden kan jij niets doen, daar kunnen alleen de makers van het proggel wat aan doen. Maar fakers en cheaters zullen er altijd wel blijven gok ik, niet te druk over maken.
En als jij je daar toch druk om maakt en geen last van die mensen wilt hebben, moet je je zelf omhoog gaan werken bij een fxp-board of een topsite, en geloof me, dat is echt wel wat meer werk dan dat hele edonkey en emule gebeuren...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
@ salvador4

Ik vat jouw opmerking even wat anders op dan jij hier verteld, want ik vind het een beetje vervelend hoe jij op mij reageert (jij kat iemand af op zijn mening). Waar jou antwoord dus op neerkomt is dat ik niet trots moet zijn op mijn downloads; omdat iedereen het kan? Ik vind downloaden leuk, vooral als je er dan nog moeite voor moet doen. Als ik een download afgerond heb en ik heb daarvoor behoorlijk wat dingen moeten doen dan voel ik me goed. Nu is het allemaal niet zo moeilijk meer. Maar ik vind niet dat mensen alleen maar kunnen downloaden zonder daar iets voor terug te doen. Misschien kom ik een beetje gek over maar ja, inderdaad, ik ben (of eigenlijk was) er trots op dat ik p2p programma's kan/kon gebruiken. Wat jij zegt is dus eigenlijk een bevesteging op mijn bericht dat iedereen het nu kan zonder al te veel moeite moeite :*D.

Maar zonder allemaal flames over mijn mening, wat is jouw antwoord op mijn hoofdvraag? :?

@ EsCo

Ik ben solidair met jou over het feit dat er altijd fakers zullen blijven bestaan. Maar kan iemand mij dan vertellen waarom er op kazaa meer fakers zijn en waarom de files er bagger zijn? Omdat iedere mafketel kazaa kan hanteren, bij eMule is/was dat niet zo. Dat programmeurs mods moeten voorkomen vind ik geen goed argument. Want het is een oneindig kat en muis spel. Er zullen altijd wel mensen zijn die mods kunnen maken op een programma, ookal zijn er rechten aan het programma verbonden.

Natuurlijk kan ik nog veel hogerop komen in die p2p wereld, dat heb ik altijd al graag gewild. Maar ik heb er (nog) niet de behoefte aan, ten tweede heb ik niet genoeg tijd. Zoals ik al verteld had heb ik maar beperkte downloadtijden. Ik heb niet genoeg tijd om me verder erin te verdiepen.

[ Voor 31% gewijzigd door Josh op 05-06-2003 11:53 ]

Verwijderd

GsJosh schreef op 05 juni 2003 @ 11:48:
@ salvador4

Ik vat jouw opmerking even wat anders op dan jij hier verteld, want ik vind het een beetje vervelend hoe jij op mij reageert (jij kat iemand af op zijn mening). Waar jou antwoord dus op neerkomt is dat ik niet trots moet zijn op mijn downloads; omdat iedereen het kan? Ik vind downloaden leuk, vooral als je er dan nog moeite voor moet doen. Als ik een download afgerond heb en ik heb daarvoor behoorlijk wat dingen moeten doen dan voel ik me goed. Nu is het allemaal niet zo moeilijk meer. Maar ik vind niet dat mensen alleen maar kunnen downloaden zonder daar iets voor terug te doen. Misschien kom ik een beetje gek over maar ja, inderdaad, ik ben (of eigenlijk was) er trots op dat ik p2p programma's kan/kon gebruiken. Wat jij zegt is dus eigenlijk een bevesteging op mijn bericht dat iedereen het nu kan zonder al te veel moeite moeite :*D.

Maar zonder allemaal flames over mijn mening, wat is jouw antwoord op mijn hoofdvraag? :?

@ EsCo

Ik ben solidair met jou over het feit dat er altijd fakers zullen blijven bestaan. Maar kan iemand mij dan vertellen waarom er op kazaa meer fakers zijn en waarom de files er bagger zijn? Omdat iedere mafketel kazaa kan hanteren, bij eMule is/was dat niet zo. Dat programmeurs mods moeten voorkomen vind ik geen goed argument. Want het is een oneindig kat en muis spel. Er zullen altijd wel mensen zijn die mods kunnen maken op een programma, ookal zijn er rechten aan het programma verbonden.

Natuurlijk kan ik nog veel hogerop komen in die p2p wereld, dat heb ik altijd al graag gewild. Maar ik heb er (nog) niet de behoefte aan, ten tweede heb ik niet genoeg tijd. Zoals ik al verteld had heb ik maar beperkte downloadtijden. Ik heb niet genoeg tijd om me verder erin te verdiepen.
mijn antwoord: 1) als je je 'the man' gaat voelen om downloaden ben je een klein beetje wereldvreemd

2) nu dat gezegd is. Veel kennis heb je er geloof ik niet van. Donkey/emule maakt namelijk geen gebruik van het Gnutella netwerk. Donkey heeft zijn eigen netwerk

3) donkey groeit nog steeds en zal ook blijven groeien. Op kazaa zitten ook veel leachers maar de snelheid is ok. Zal bij donkey ook zo zijn

• salvador4
  • Laatst online: 21:40
GsJosh schreef op 05 June 2003 @ 11:48:

Het is nooit moeilijk geweest om een p2p programma te gebruiken, jij noemt mensen die kazaa gebruiken (of niet uploaden) noobs, maar p2p is 1 pot nat, iedereen kan het gebruiken, je searched iets, klikt het aan en het druppelt binnen.

Maar goed antwoord op je vraag; ik denk dat het wel mee valt, dergelijke cheat programmas werken niet, omdat emule (heb ik van horen zeggen) werkt met een credit systeem dat niet wordt bij gehouden op de client zelf. En anders word daar wel rekening mee gehouden bij de volgende build.

[edit]
Natuurlijk kan ik nog veel hogerop komen in die p2p wereld, dat heb ik altijd al graag gewild.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

[ Voor 5% gewijzigd door salvador4 op 05-06-2003 12:06 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:05

Zoefff

❤ 

Ik denk niet dat eMule hetzelfde word als KaZaA, en tenonder zal gaan als een goed downloadproggel.

Ten eerste is eMule ietwat minder gebruiksvriendelijk dan KaZaA, er is veel in te stellen, gedoe met highID, poorten forwarden, anyway, dat snappen "BrEeZaH mensen" toch niet, dus zullen ze het minder snel gaan gebruiken :P

Dan het je inderdaad die no-upload mods van eMule. Ik ben er ook al meerdere tegen gekomen, maar denk niet dat je je er erg veel van aan moet trekken. Oke, ze kunnen er mee downloaden, zonder dat je hoeft te uploaden. Maar daarmee omzeil je het creditstysteem nog niet. Zoals je al in je openingspost aangeeft, is het van een redelijk groot belang dat je veel upload, om zo credit bij andere mensen te krijgen, zodat je daar sneller zal kunnen downloaden omdat je veel sneller door de queues komt.

Mensen die hun upload uitzetten, kunnen dit dus niet. Ze zullen redelijk lang moeten wachten doordat ze door een queue heen zijn, en nadat ze 1 chunk gedownload hebben, zullen ze ook weer lang moeten wachten. Misschien dat deze mods effect hebben als je je eMule een paar dagen nonstop aan hebt staan, maar ook dat hebben de KaZaA-leechers niet.

Het enige vervelende is dat er tegenwoordig ook userhash-jattende mods zijn. Die stelen dus gewoon userhashes, waarmee ze evenveel credit krijgen als degene met die originele hash. Gelukkig worden er ook al weer een hoop van deze mods geblokkeerd door eMule, en kan je altijd nog zelf mensen blocken.

Ik denk niet dat eMule zo snel ten onder zal gaan ala KaZaA, gewoon omdat er dus een paar redelijk goede "beveligingssystemen" zijn ingebouwd.

Tot nu toe gebruik ik mn eMule met veel plezier, en ik hoop dat ik dat ook nog een tijd kan doen :)

Edit

Overigens, je hebt het over het Gnutella netwerk, maar dat heeft nix met eDonkey/eMule te maken hoor. "We" hebben gewoon ons eigen netwerk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Zoefff op 05-06-2003 12:00 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mischien dat peerbuddy wat voor je is? www.peerbuddy.com . werkt alleen nog maar met hash files (voor goede verified downloads).

• Zoefff

Zoefff

❤ 

ido schreef op 05 June 2003 @ 12:03:
mischien dat peerbuddy wat voor je is? www.peerbuddy.com . werkt alleen nog maar met hash files (voor goede verified downloads).
Dat is weer een nieuw, losttaand p2p proggel? Of werkt het op het Gnutella of een ander bestaand netwerk?

Je kan netzogoed eMule gebruiken icm met een ed2k link site (die ik hier niet noem, om dat dat niet de bedoeling is). Dan download je ook alleen maar geverifieerde bestanden. Volgens mij kan dat zelfs ook met kazaa, het zgn sig2dat.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ja klopt, net als sig2dat werkt het. maar kijk maar eens op de website, ik weet niet of het goed werkt of dat het een donkey/kazaa netwerk gebruikt maar ik dacht mischien het proberen waard

Verwijderd

Zoefff schreef op 05 June 2003 @ 11:56:

Het enige vervelende is dat er tegenwoordig ook userhash-jattende mods zijn. Die stelen dus gewoon userhashes, waarmee ze evenveel credit krijgen als degene met die originele hash. Gelukkig worden er ook al weer een hoop van deze mods geblokkeerd door eMule, en kan je altijd nog zelf mensen blocken.
Wil ik nog aan toe voegen dat er een e-donkey crack/mod whatever is waardoor verschillende mensen door emule als 1 persoon worden herkend en dus profiteren van anderen

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 12:12:
[...]

Wil ik nog aan toe voegen dat er een e-donkey crack/mod whatever is waardoor verschillende mensen door emule als 1 persoon worden herkend en dus profiteren van anderen
Yup, maar ik denk toch dat je er niet al te veel naar moet kijken.

Er blijft toch altijd wel een rotte appel tussen zitten. Tot nu toe word er zoveel mogelijk geprobeerd om die mods te blocken, en dat zal altijd ook wel zo blijven.

Je ziet het overigens ook bij KaZaA, die d8en slim te zijn om dat puntensysteem te introduceren, maar dat was al snel gekraakt. Zo zal dat altijd blijven gaan, maar omdat eMule extra beveligingen heeft, zal het minder effect hebben.

Bovendien mikt eMule op een hele andere doelgroep dan KaZaA. Zodra de KaZaA mensen bij eMule uitkomen, dan duurt het nog wel een tijd voordat ze de mods en cracks ed ontdekken hoor, en dat zullen ze waarschijnlijk niet eens.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Mensen, ik moet toegeven, ik ben een beetje onproffessioneel met mijn termen als GNUTELLA en dergelijke 8)7. Mijn excuus. Jullie hebben goed onderbouwde argumenten die de mijne ontkrachten :), ik geef me over :P. GsJosh is niet bang meer voor het verdwijnen van die O-zo mooie downloads van de Mule :z. Maar ik vind het wel jammer dat ik niet meer zomaar de enigste ben die dit kan :P. Jammer dat andere mensen nu ook opeens aankomen zo van ja ik heb die en die film binnen.

[ Voor 39% gewijzigd door Josh op 05-06-2003 12:27 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
volgens mij is het verspilde energie om je boos te maken over gasten die cheaten met p2p programma's. Deze mensen zullen er altijd zijn. Verder kan ik me absoluut niet druk maken om gasten die het stoer vinden dat ze de allernieuwste films al hebben. Laatst ook op tv een stuk hierover en die gasten blaten dat ze 3 weken voordat matrix 2 uit was m al gezien hadden thuis. Ja, maar dat was dan wel een cam versie.

Ik download alleen voor mezelf en met edonkey vind ik alles wat ik zoek, het feit dat ik moet uploaden vind ik alleen maar normaal.

Mijn rig

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08

Sabbi

je denkt aan mij.

GsJosh schreef op 05 June 2003 @ 11:13:
Ik walg van die n00b-downloaders die stoer doen als ze een film gedownload hebben en er dan nog zo opschepperig over doen ook :r.
vroeger was ik echt de man 8). Want ik kon films downloaden :> en bijna niemand anders,
Nee, en jij "leet" downloader bent wel stoer omdat? :X

Kom eerst maar eens met verhalen over 1.44 mb floppies downloaden van een bbs met je 2400 baud modem hopende dat je ouders niet per ongeluk de telefoon op zouden nemen en 'heej was dat nu' in de lijn brullen zodat de connectie wegviel en je nog eens een keer een half uur kon wachten tot je toffe spelletje binnen was.

Ik vind de donkey en emule nou niet bepaald bijzonder stoer ofzo als je dat kan. Smek, de allergrootste nobodies hebben geeneens een vuurmuur dus die zullen echt geen enkel probleem hebben ermee :) Misschien moet je als je denkt dat je god's networking gift to "vul in whatever poepoord je woont" bent bedenken hoeveel miljoenen compu-nerds er zijn en dat de kans dat de volgende linus torvalds schuin tegenover je woont en nog jonger is dan jij redelijk aanwezig is. :)

Zo, en nou ga ik weer met de hamer tegen de server aanslaan (debian installeren is best rottig)

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

GsJosh schreef op 05 June 2003 @ 12:26:
Mensen, ik moet toegeven, ik ben een beetje onproffessioneel met mijn termen als GNUTELLA en dergelijke 8)7. Mijn excuus. Jullie hebben goed onderbouwde argumenten die de mijne ontkrachten :), ik geef me over :P. GsJosh is niet bang meer voor het verdwijnen van die O-zo mooie downloads van de Mule :z. Maar ik vind het wel jammer dat ik niet meer zomaar de enigste ben die dit kan :P. Jammer dat andere mensen nu ook opeens aankomen zo van ja ik heb die en die film binnen.
Het is *enige*, niet enigste. En verder zou je juist blij moeten zijn dat je niet de enige bent die kan downloaden met eMule: je profiteert er op het eDonkey-netwerk juist van als er een groot aantal sources bestaan voor je download.

Als je graag wil uitblinken in het een of ander leer dan Swahili of Reto-Romaans of zoiets. Of dichter bij huis: leer bijvoorbeeld assembler programmeren. Dan ben je de 'man'.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Verwijderd

Mosez schreef op 05 June 2003 @ 12:49:
[...]

Het is *enige*, niet enigste. En verder zou je juist blij moeten zijn dat je niet de enige bent die kan downloaden met eMule: je profiteert er op het eDonkey-netwerk juist van als er een groot aantal sources bestaan voor je download.

Als je graag wil uitblinken in het een of ander leer dan Swahili of Reto-Romaans of zoiets. Of dichter bij huis: leer bijvoorbeeld assembler programmeren. Dan ben je de 'man'.
hehe, ik wilde ongeveer hetzelfde typen.....je bespaard me weer werk... >:)

/edit

en voor de topic starter: zoek een leuk vriendinnetje ofzo, dan voel je je ook niet meer 'the man' bij een gedownloade film', das best triest namelijk

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 12:53 ]

Verwijderd

niet iedereen zet zijn upload zo maar dicht dus hou AUB je :X dicht als je er niks van afweet denk jij dat je de enige "perfecte" p2p user bent.

je mag weten ik heb mijn upload dicht staan!
en weetje waarom, ik heb @home en als ik 16kb (max) ga uploaden dan kan ik daag zeggen met mijn verbinding. ik heb mijn Breedbant niet voor de buren gekocht.

en als je het over troep en rotzooi hebt op kazaa dan ga je toch naar goeie ref. sites daar weet je van te voren al wat je download.

effe een vraagje SHARE jij eigenlijk wel (8>

zo ik hem mijn zegje gedaan

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 12:56:
niet iedereen zet zijn upload zo maar dicht dus hou AUB je :X dicht als je er niks van afweet denk jij dat je de enige "perfecte" p2p user bent.

en weetje waarom, ik heb @home en als ik 16kb (max) ga uploaden dan kan ik daag zeggen met mijn verbinding. ik heb mijn Breedbant niet voor de buren gekocht.

en als je het over troep en rotzooi hebt op kazaa dan ga je toch naar goeie ref. sites daar weet je van te voren al wat je download.

Blij dat eindelijk iemand dit zegt. Ik heb ook een zwaar geknepen kabelverbinding (62Kb/s down, 8 Kb/s up) en die delen we met 5 man in het huis. Dus als ik ga lopen uploaden heeft het hele huis daar last van (lees: niemand kan meer fatsoenlijk internetten of zelfs maar z'n mail checken). Dus denk eerst eens na voordat je mensen uit begint te maken voor lamers cheaters en fakes. Daar is gewoon een hele goede reden voor. Niet iedereen heeft een onbeperkte internetverbinding.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Zoefff

Zoefff

❤ 

En ik zal er dan maar geen flame topic van maken, maar jij kan MAKKELIJK je upload op 5 zetten, of zelfs op 10. Ik heb ook een 16kb up max lijntje, en zet mn upload vrolijk op 10, zonder dat ik daar wat van merk.

Voor wat hoort wat jongen, en dat is al ééuwen zo.

Verwijderd

Ben het totaal eens met Esco ! Wat hebben we nog aan een Peer 2 peer programma als die p2p uiteindelijk meer een leech wordt dan wat anders.

Als iedereen gaat redeneren van 'Goh, ik smijt mijn upload dicht' dan bestaan p2p netwerken simpelweg niet meer ...

Is dat beter ? :~

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
ik wordt behoorlijk pissig van die afkraakreacties terwijl ik jullie allang gelijk gegeven heb. Stelletje afkrakers ;( :(. Sommige posts zijn zelfs beledigend of neerkijkend, alsjeblieft man hou het even voor je. Ik was fout, dit topic had ik niet moeten openen. GRMBL :(

[ Voor 39% gewijzigd door Josh op 05-06-2003 15:04 ]

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 16:23
Ik share ook niet, kost me teveel upload, en heb maar 1 giga upload, soo...

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Als je niet kan sharen, ga het dan ook niet bij anderen leechen, maar zoek het ergens anders. Thanks dat ik weer heleboel kan vinden, maar nergens downloaden. En maar leechen etc.

a-sociaal (voor zover je wel sociaal kan zijn als je zelf illegale zut aan het downen bent :P ).

Verwijderd

Precies! Asociaal! Ik zit hier ook met 5 mensen op 1 @home verbinding en ik heb in Overnet de upload op 6 kb/s staan. Dan haal ik "maar" met maximaal 24 kb/s binnen. Maarja eerlijk is eerlijk niet? (blaat blaat illegaal dat doe je maar in een andere thread). Ik ben tegen oportunistisch gedrag op p2p netwerken.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:51

Ja sure. Ik heb ook @home en als je je upload op 6kb/sec wil ik wedden dat je het verschil niet eens zult merken :/.

Maar anyway bij kazaa share ik ook niks. Ik hoop dat dat progsel afsterft zodat de snelle sharers naar een betere p2p moven. Ik download daar dan ook niet veel meer dan af en toe een mp3 anders zit er weer een virus tussen :r.

tvw

Verwijderd

GsJosh schreef op 05 June 2003 @ 15:03:
ik wordt behoorlijk pissig van die afkraakreacties terwijl ik jullie allang gelijk gegeven heb. Stelletje afkrakers ;( :(. Sommige posts zijn zelfs beledigend of neerkijkend, alsjeblieft man hou het even voor je. Ik was fout, dit topic had ik niet moeten openen. GRMBL :(
ja sorry hoor, maar als je zelf nog in reacties toe gaat geven dat je 'trots erop bent' en je jezelf 'the man' vind ben je triest en vraag je erom

no hard feelings verder maar denk dan ff na

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 15:43:
ja sorry hoor, maar als je zelf nog in reacties toe gaat geven dat je 'trots erop bent' en je jezelf 'the man' vind ben je triest en vraag je erom

no hard feelings verder maar denk dan ff na
Zullen we daar maar over ophouden en ontopic verder gaan... :/
Nou ja ontopic: up- vs downloaden dus. Al weet ik niet wat er verder nog gezegd kan worden: dat alleen nemen en niet geven niet klopt is wel duidelijk geloof ik :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:02

backupdevice

No Risk , Full Push

Waarom heb jij je upload dicht staan??

Ik heb ook @home, ik upload met 12KB en kan gewoon surfen. Leer nou eens hoe je met emule moet werken :O

verder, als jij een lage upload insteld, naai je de andere gebruikers ook ( ja ik weet de upload/download regeling enzo.....). ALs jij perse wilt downloaden, ga dan lekker naar Kazaa.

@TS,

Zoals emule goeroe zoeff al eerder gemeld had, gebruik je een mod die niet upload, dan snij je jezelf in je vingers.
GsJosh schreef op 05 June 2003 @ 15:03:
Geef je groot gelijk. Als jij je da man voelt met downloaden, leuk voor je. je moet maar zo denken, gros van de users die zo reageren op jouw, vinden zich da man als ze weer 3 extra frames uit madunion kunnen persen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2003 19:16 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

met die 15 kb upload van mij ben ik juist heel blij dat je met progseltjes uploaden kan uitzetten, mijn zusje zou bv van mij geen kazaa mogen gebruiken als ik daar sharen niet kon uitzetten, kan ik niet meer normaal cs en omdat er dan 1 of ander dopie een van die 300 nummers van der probeerd te downloaden. Maar goed, ergens heb je natuurlijk een punt als niemand wat shared valt er ook niets te leetchen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Zullen we het topic anders noemen? Iets van eMule en de Upload-mods?

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

hmmz, aan de replies te zien is de meerderheid hier toch zo'n sufkees die z'n upload dicht zet, dan komt het dus weer op mensen zoals ik aan... (200KB/s up hiero :) )
Gelukkig zijn er altijd nog dingen zoals ratio ftp's waar dit soort dwaze praktijken echt niet kunnen.

Bovendien, als jullie in een qeue staan ergens, en ik ook,v dan kan je het echt gigantisch schudden! Muhahahahaha >:)

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mm, jij bent zeker zo'n aso met een 100MBit lijntje :( :P

Maarja, zoals je al zegt, vaak moeten mensen het wel van jou en soortgenoten hebben. Bij kazaa merk je dat heel extreem, volgens mij download je bijna alleen maar van deze snelle lijnen.

Bij eMule download je ook veel meer van wat langzamere verbindingen, wat het volgens mij wel beter en eerlijker verdeeld :)

Verwijderd

Ik kreeg idd een message over een mod die de upload overbodig zou maken... ik vind het maar een beetje aso gebeuren dat :(

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 08:48

boesOne

meuh

Wat eeen duffe argumenten gebruiken de leechers zeg.. in E-mule kan je je upload juist perfect reguleren.. Als je wil surfen dan geeft je hem je maxuplaod - 4 a 5 ofzo.. en verder laat je hem lekker pruttelen.

Ik denk trouwens dat die non upload mods snel gebanned gaan worden. Maar ja, het blijft een kat en muis spel.

En ja.. de niet uplaoders in emule zijn gewoon LAME ! Je kan imho geen goede argumenten geven om je upload uit te schakelen. Je kan hem namelijk gewoon op een paar KB/s zetten. Dat je dan langzamer downed is gewoonweg even jammer voor je, moet je maar ff geduld hebben. punt uit !

Volgens mij wordt emule een beetje te populair inmiddels.. Typisch iets voor luie breezah-leechers om hun upload uit te zetten.. verwacht je meer op kazaa..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Mja, tis ook niet alsof je nou extreem snel van mij kan downloaden ofzo, als ik nu ff in m/n emule kijk, heb ik 30 uploads gaande, en daarvan is de max snelheid 12 KB per user lijkt het wel, dat zou kunnen komen omdat iedereen toch trager is dan ik, en zo verdeelt ie de breedte, dus meer credits over meer mensen... Miscchien valt het te tweaken dat ik minder uploads maak, zodat je het sneller binnen krijgt. Maar dan krijg ik m'n credits natuurlijk niet zo breed, en als die user daarna weer oflijn is, zit ik met verspilde credits, om het even cru te zeggen.
Wat zou de beste filosofie zijn?

1) 5-10-15 users, elke user de theoretische max bieden van z'n connectie, hier users bij toevoegen tot de max van mijn connectie is bereikt (of, noujah, ietsje minder dan); credits weinig verspreid maar wel veel per user (sneller door qeue)

2) 30 users, breedte verdelen over elke user, okal betekent dit dat mensen die met 100 KB/s kunnen downloaden dat met maar 12 KB/s doen; credits erg verspeid maar weinig bij user (vaker door qeue)

Volgens mij boeit het niet zoveel als ik m'n bak gewoon een paar dagen aan laat staan, toch overal credits :)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 08:48

boesOne

meuh

ik vind optie 2 de beste. Ze staan natuurlijk niet alleen bij jou in de queue.
Zo verspreid de file zich het snelst... Iedereen heeft een chunk [als het kan iedereen een verschillende] en staat bij elkaar in de queue..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:05
optie 1 bestaat al in een MOD alleen krijgt dan nummer 1 de maximale snelheid van zijn lijn, en word de rest opgevuld, dit zorgt er ook voor dat er meer chunks beschikbaar komen voro andere mensen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Sabbi, ik weet niet precies welke je moet kiezen eigenlijk. In jou geval is het misschien wel verstandig om voor optie 1 te gaan (omdat je een hele snelle lijn hebt).

Als je een bestand download, 700 mb oid, dan dowload je dat per chunk (9,8 mb). Je staat ook per chunk in de queue. Zodra je bij een user klaar bent met 1 chunk, dan kom je weer in zijn queue terecht. Ook is het zo dat deze user dus credit krijgt bij jou (hij upload veel), dus hij zal ook delen van jou downloaden, die hij nog niet heeft. Als jij hem nou snel laat downloaden (omdat je voor optie 1 hebt gekozen), betekend het dus ook dat je sneller bij hem weer in de queue omhoog kruipt.

Beetje duidelijk verhaal :? :P

Aan de andere kant is optie 2 ook wel goed, omdat je dan wat breder je credit bij elkaar sprokkelt, maar als je zelf snel een download binnen wilt halen, dan zou ik voor optie 1 gaan...

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Wel typisch dat mensen boos worden wanneer ze niet meer gratis software kunnen downloaden van een gratis netwerk met gratis programma's.

Maar goed, het idee van samen zullen we alles delen gaat natuurlijk ten onder wanneer er users komen die dit gewoon door middel van aanpassingen omzeilen en alleen aan het downloaden slaan.

Uiteindelijk is een p2p netwerk maar zo goed als de users die er op zitten. En meestal gaat het mis als er meer users komen met minder kennis van zaken > zie kazaa.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Dan laat ik hem nu wel ff op 2) staan, omdat ik wegens overvolle hd toch niet zo veel aant dllen ben nu, compu lang aan laten staan zou toch zelfde effect moeten genereren als 1) op den duur

• Zym0tiC
  • Laatst online: 23:47

Zym0tiC

^_^

ik draai dus ook eMule op mijn @home lijntje, waarvan altijd 10kB voor eMule is. Blijft dus nog fijn 6kB over over de andere 3 pc's. Nou en die kunnen dus gewoon lekker internetten. Geen (merkbare) vertraging. Alleen als dus iemand gaat gamen gaat mijn muilezel in zijn hok.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

-boesOne- schreef op 06 June 2003 @ 11:05:Typisch iets voor luie breezah-leechers om hun upload uit te zetten.. verwacht je meer op kazaa..
Breezah leechers? Kleine tip: ga eens naar buiten en praat eens met mensen. ( in jouw taal: chat with people irl).
En nogmaals, ik ga niet in m'n eentje 5 man z'n download boycotten door max (en dat is maar 8Kb/s) te gaan uploaden. Noem mij maar lamer en weet ik wat nog meer, maar ik heb gewoon GEEN dikke verbinding. Zodra ik een kansloze arbeider geworden ben en cash zat heb (lees: over een jaar of 3) regel ik een dikke verbinding en gooi ik ook gewoon een dikke upload aan. Je moet het maar zien als een soort van pensioen regeling. Je 'betaalt' nu voor de 'betaler' van morgen....

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb Telenet (kabel-isp uit België) en kan max 1,5 Gig per maand uploaden en max. 10 Gig downloaden. Ik wil gerust 1 Gig sharen met andere mensen maar meer KAN niet omdat ik anders op smallband kom (= 5 KB/s download en 1 KB/s upload)... Moest ik meer kunnen sharen zou ik dat ook doen, maar het kan niet :( Omdat ik tegen die cracks en mods ben om upload te disablen gebruik ik geen emule meer. Daardoor verlies je ook weer die 1000 Telenetklanten die elk wel een gig willen uploaden... Niet iedereen heeft dus het gemak om unlimited te kunnen downloaden/uploaden...

If you can't beat them, try harder

Verwijderd

bloasfist schreef op 07 June 2003 @ 05:07:
[...]

Breezah leechers? Kleine tip: ga eens naar buiten en praat eens met mensen. ( in jouw taal: chat with people irl).....
LOL >:)

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 13:14
ik heb en BLOEDHEKEL aan mensen die niet sharen, zij zorgen er alleen maar voor dat er minder sources zijn, als iedereen gewoon zou sharen al is het maar met een paar KB dan vind iedereen gewoon wat ie zoekt. Ik probeer altijd zo veel mogelijk te sharen en mijn upload staat altijd op 15kb up n als ik ga slapen zek em vaak op 20!

too weird to live too rare to die

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20

nIghtorius

Poef!

Mosez schreef op 05 June 2003 @ 12:49:
leer bijvoorbeeld assembler programmeren. Dan ben je de 'man'.
geloof me.. daar wordt je niet de 'man' van. :P. ik ken assembly en toch vervaag ik tussen de groep. 8)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1