ha, ik heb sinds kort een probleem met mijn XP. Als ik een tijde niks met mijn pc doet, dan schiet hij automatisch in een soort slaapstand (ik heb deze functies inmiddels uitstaan in bios en instellingen). Lampjes toetsenbord en pc branden nog wel. Normaal kon ik em met zwinger aan muis weer aan praat krijgen, maar nu doet hij niks. Als ik dan de powerknop indruk start pc weer op (athlon XP +1700, asus v333) maar hij geeft gelijk foutmelding : CPU huppeldepup failure. Als ik de powerknop aan de achterkant dan weer aan en uit zet, en dan de pc weer opstart, werkt het wel weer gewoon. Heeft iemand een idee/suggestie wat ik kan doen/wat er aan de hand kan zijn? Heb verder geen nieuw progje geinstalleerd of bios geupdate. alvast bedankt voor de hulp
Misschien een te zwakke voeding, bij een reset lukt alles dan vaak wel. Trouwens zou een goede omschrijving van de foutmelding helpen ipv cpu huppeldepup error.
of misschien werkt je slaapstand niet goed? ik zet dat meestal uit,omdat ie bij mij nooit meer uit de slaapstand wilde ontwaken
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
Bij mij komt ie ook niet meer uit slaapstand als ik hem daarin zet... dus heb hem maar uitgezet
Verwijderd
Het kan zijn dat zodra je de pc in slaapstand zet, de pc iets weg zet in een gedeelte van het geheugen. Op het moment dat je dan de pc opnieuw laat opstarten en dat staat er nog steeds in, denkt de cpu misschien dat er een fout is.
Ik heb in me bios een optie " Suspend to ram".
Maarjah, als de pc echt uit staat tijdens sleep mode is dat ram natuurlijk automatisch leeg. Dan gaat dit nooit op.
Tis een suggestie, of het klopt allemaal is een 2e.
Trouwens, In windows zelf kan je ook je powermanegment aanpassen.
In WXP zit dat bij je beeldbeschermings-configuratie-schermpje.. (he..leuk galgjewoord
)
Misschien is het waar om daar ff in de kijken.
Succes
Ik heb in me bios een optie " Suspend to ram".
Maarjah, als de pc echt uit staat tijdens sleep mode is dat ram natuurlijk automatisch leeg. Dan gaat dit nooit op.
Tis een suggestie, of het klopt allemaal is een 2e.
Trouwens, In windows zelf kan je ook je powermanegment aanpassen.
In WXP zit dat bij je beeldbeschermings-configuratie-schermpje.. (he..leuk galgjewoord
Misschien is het waar om daar ff in de kijken.
Succes
thx! zal es ff wat uitproberen. Als ik thuis ben en ik krijg foutmelding weer, dan zal ik hem juist proberen op te schrijven
probleem opgelost! lag aan messenger 6.0! heb ut eraf gehaald, en hij doet ut weer! eenieder thanx voor de tips!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 23:58 ]
Verwijderd
Messenger?!? Whaha.. Okay... als je er maar van af bent.Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 23:58:
probleem opgelost! lag aan messenger 6.0! heb ut eraf gehaald, en hij doet ut weer! eenieder thanx voor de tips!
Verwijderd
In uwne bios staan 2 opties voor standby; één met een 1 of zo POS1 of zo, en een POS3, kies de POS1 Met de 3 had ik ook hetzelfde
Pagina: 1