[w2k/xp/w2k3] logging windows services ?

Pagina: 1
Acties:

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik zoek een mogelijkheid om events te loggen als een service wordt gestopt.
Auditing is geen oplossing, en ik zoek ook niet iets voor als een service eruit knalt.

Vroeger heb ik dit al eens onder NT4 voor elkaar gekregen (met een tooltje, helaas naam kwijt), maar daar heb je onder een hoger OS niks aan.

Lijkt me niet iets wat nog nooit is voorgekomen, maar zowel GoT, NTfaq als Google laten me in het ongewisse. (keywords: windows services logging monitoring)

MSDN verhaalt wel over de mogelijkheid, maar ik ben niet van plan om bestaande services te herschrijven.

Iemand een oplossing of een aanknooppunt?

* dmace excuseert zich aan de modjes, maar verwacht kennelijk een hoger niveau om al het voordehandliggende op te sommen. Still Policy=Policy.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• dmace
Ik heb in ieder geval al iets gevonden, dus als anderen hier ook gebruik van willen maken, dan kan dat.
Installatie was vrij simpel, en je kunt van alles aangeven, en het kan ook nog zelfs op UNIX draaien (de server dan), en er zijn ook clients voor netware, Mac OS en zelfs OpenVMS.
www.bb4.com

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif <-- editknop

Nu wek je de indruk dat je je topic omhoog aan het schoppen bent of techpost aan het scoren bent. En dat is natuurlijk niet zo ;)

Gaarne de volgende keer wanneer je iets wilt toevoegen, en je hebt als laatste gereageerd, je vorige bericht editten. B.v.d. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dmace
nogmaal excuus. Was gewoon even te enthousiast ;) , en het is zeker niet m'n bedoeling om het topic omhoog te schoppen.
Ik ben blij en het werkt, dus wat mij betreft mag er een slotje op.

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 12:20
ik kan me herinneren dat bij een crashende service (op een w2k server) je kan aangeven dat er een extern programma gestart kan worden.

dat programma kan je CMD laten zijn met parameters:

echo text je verhaaltje %COMPUTERNAME% %DATE% > logfile.txt

(dit is bullshit code want ik bedenk dit uit mijn hoofd maar het kan iig wel.)

op unix zou je met sendmail dit automatisch naar een mailbox kunnen sturen.

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• dmace
dat klopt, maar dat werkt alleen bij een crash, en dat is ook niet het probleem.
Ik wil juist een melding als er een service normaal stopt.

Pagina: 1