Toon posts:

Raar probleem met monitor of videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,

Ik zit even met een vaag probleem. Mijn monitor wil niet aan gaan wanneer ik m'n pc opstart. Even de situatie schetsen:

Een tijd geleden kocht ik een nieuw mobo + processor (ecs p4vxad + p4 1.5). Deze propte ik in mijn oude kast waar vroeger mijn p3 450 in zat. Alles goed aangesloten, pc liep perfect.
Totdat ik een keer mijn pc uit deed omdat ik er die nacht er erg veel last van had (herrie dus, normaal slaap ik er altijd gewoon doorheen). Toen ik de volgende ochtend mijn pc aan zette, wou mijn monitor niet aangaan. Heb ik een beetje lopen pielen met de kabels, maar dat hielp niets. Vervolgens heb ik de videokaart (Hercules 3d prophet II MX) eruit gehaald, weer ingezet, alles opnieuw aangesloten; weer niets... Hierna heb ik de pc op zijn kant (!) gelegt, en warempel, het beeld doet het! Toen keek ik al heel vreemd op, maargoed, hij doet het weer!
Ik dacht dat dit misschien aan de voeding zou kunnen liggen, dus heb ik er een 300watt voeding ingestopt (was eerst een 230w) De eerste keer dat ik mijn pc toen aanzette, deed alles het prima. Nadat hij weer een nachtje had uitgestaan, kreeg ik weer hetzelfde probleem, geen beeld :( Weer hetzelfde trucje uitgehaald als een tijdje geleden, en na een paar keer deed het beeld het weer.
Misschien ligt het dus aan de videokaart... Ik naar de winkel om een GF4 Ti4200 te kopen (van XFX), stop deze in mijn pc, weer geen beeld... weer een beetje lopen rommelen, en eindelijk kreeg ik weer beeld.
Nou heb ik sinds gisteren een nieuwe case gekocht, het hele zooitje daarin gezet, werkt prima en van de oude case heb ik een server pctje gemaakt (had nog wat onderdelen liggen :) ) Hiervoor heb ik ook mijn oude videokaart gebruikt (3d prophet), en je raad het al, de eerste keer wel beeld, na een reboot, geen beeld meer :(
Waar kan dit nou aan liggen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik neem aan dat je vga kaart in je AGP slot zit.... :? Al geprobeerd te klooien in bios, een pci vid kaartje proberen, andere drivers enz, ander beeldscherm??

Xbox Live ID:Notna8310

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Heb je geen andere monitor om het uit te proberen? Ik zou trouwens eerder denken dat het mobo of geheugen brak is.

tvw

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Het is niet de bedoeling dat je na een paar uur je topic al omhoog kicked :)

Mag na 24 uur pas..

Om in te gaan op je probleem:

Best gaar probleem, je kast lijkt wel bekekst :D

Als je videokaart het enige is wat raar bleef doen, maar met een ti4200 ook.

Speakers naast de PC :?

[ Voor 35% gewijzigd door Pubbert op 05-06-2003 14:16 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry van die 24 uur had ik niet gelezen :) maargoed, ok ff wat dingen beantwoorden:
Ik neem aan dat je vga kaart in je AGP slot zit....
duh :P
en een andere videokaart heb ik niet zo voor handen. Maar 't ligt denk ik niet aan de video kaart, omdat hetzelfde probleem ook met een andere vid.kaart is die het zeker weten wel doet.
Heb je geen andere monitor om het uit te proberen?
Op 2 monitoren geprobeert... allebei niks
Speakers naast de PC
nope...

heb net ff bios gereset, maar hielp ook niet... tevens viel me op dat ik die eerste "piep" niet hoor tijdens het booten. Heb zeker weten dat kabeltje goed aangesloten op mobo.
Ik vermoed dat er ergens kortsluiting ontstaat ofzo...

• iets
Owke dan ga ik afstrepen :P.
Monitor: Andere monitor werkt ook niet
Videokaart: Andere videokaart werkt ook niet
Voeding: Andere voeding werkt ook niet, geeft bovendien ook andere symptomen.
Mobo: Kan, brakke moederborden kunnen vage problemen geven
Geheugen: Als het geheugen brak is gaat de PC piepen of krijg je BSOD's/instabiele zut.

Mijn conclusie: je brakke ecs is brak of je moet ergens iets niet goed hebben aangesloten :P. Stop anders de zooi die in je PC zit in een ander slot (geheugen ander slot, PCI kaarten in ander slot), heb wel eens meegemaakt dat een PC telkens vastliep als een bepaald PCI slot bezet was :).

tvw

• Notna

Notna

Where are you?®

Waarschijnlijk is het dan inderdaad je mobo. Kan dus liggen aan je agp slot ozid.

(brand het groene lampje ?? )

• Tittysmack
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Af en toe heb ik het zelfde probleem, alleen dan is het opgelost na wat aan de kabels gerommeld te hebben

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Verwijderd

kabel brak van monitor?
heb ik hier ook welles gehad dat kabel brak was dat hij het af en toe deed als ik aan de kabel zat..

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op 05 June 2003 @ 14:48:
Waarschijnlijk is het dan inderdaad je mobo. Kan dus liggen aan je agp slot ozid.

(brand het groene lampje ?? )
Yep. zitten 3 lampjes op dit moborood, groen en oranje/geel. Die branden allemaal.

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 14:50:
kabel brak van monitor?
heb ik hier ook welles gehad dat kabel brak was dat hij het af en toe deed als ik aan de kabel zat..
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 14:33:

[...]

Op 2 monitoren geprobeert... allebei niks

[...]
Lezen is ook een vak opzich 8) :+

• iets
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 14:51:
[...]

Yep. zitten 3 lampjes op dit moborood, groen en oranje/geel. Die branden allemaal.
Zijn dat niet toevallig diag leds? Ookal denk ik niet dat een ecs die ooit heeft gehad. Want dan zou je moeten kunnen uitlezen wat hij vind dat het probleem is.

tvw

Verwijderd

Maakt het moederbord of een van de andere onderdelen geen kortsluiting, aangezien die op zijn kant wel werkt ?

Verwijderd

Lezen is ook een vak opzich
Oeps overheen gelezen ..

denk omdat het tussen 2 quotes instond :(

Ik denk dat het aan het mobo ligt idd mischien 1 van de sloten brak?

Verwijderd

Topicstarter
effe tussendoor, als de cpu kapot is, krijg je dan geen beeld? want volgens mij ligt het daaraan... kan zijn dat ik tijdens het opzetten van de cooler iets te ruig te werk ben gegaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 15:13:
effe tussendoor, als de cpu kapot is, krijg je dan geen beeld? want volgens mij ligt het daaraan... kan zijn dat ik tijdens het opzetten van de cooler iets te ruig te werk ben gegaan
Geloof het wel, het eerste beeld word de videokaart in aangegeven, dan komt nog eens het processor enz scherm.

Verwijderd

Topicstarter
ok... net ff de cpu bekeken... dat kleine rechthoekje in het midden heeft wat schade :( tis niet veel maar volgens mij genoeg...
naja iemand nog een amd 900 liggen? :)

• iets
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen he :P:
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 15:24:
ok... net ff de cpu bekeken... dat kleine rechthoekje in het midden heeft wat schade :( tis niet veel maar volgens mij genoeg...
naja iemand nog een amd 900 liggen? :)
Een tijd geleden kocht ik een nieuw mobo + processor (ecs p4vxad + p4 1.5). Deze propte ik in mijn oude kast waar vroeger mijn p3 450 in zat. Alles goed aangesloten, pc liep perfect.
Ik denk niet dat een amd 900 op een p4 mobo gaat passen 8)7.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 05 juni 2003 @ 15:45:
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen he :P:
[...]

[...]

Ik denk niet dat een amd 900 op een p4 mobo gaat passen 8)7.
lol nee lezen :P die p4 zit nu achter, die server pc die ik aan het bouwen ben is dus een amd 900, in mijn oude case.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Dus als ik het goed begrijp zijn alle dingen al vervangen en uitgewisseld behalve de kast. Misschien proberen waard hier eens een kritisch blik op te gaan werpen.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
denk idd dat die kast het probleem is...

Verwijderd

ik heb dit een keer gehad op school, en op zn kant leggen deed hij het opeens
wat het was: processor zat niet goed in het slot ( P3 550 ) misschien zit hij hier ook niet goed? ik zou zeggen probeer het eens :), ffies CPU overnieuw erin doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 16:37 ]

Verwijderd

Zo de thread lezend zie ik dat je alles al vervangen hebt. Je hebt volgens mij je nieuwe moederbord welke het probleem had nu in een nieuwe kast en nu heb je het probleem niet meer. Je hebt nu andere onderdelen dan je oude P3 nu in die oude kast en daarmee heb je nu weer die problemen met je monitor? Dan zou ik het zoeken in de kast. Ik zou ook als eerste aan een kortsluitings probleem denken ergens. Misschien van die gekke CE plaatjes die tegen onderdelen van je mainboard of je videokaart prikken? Ik zou het kastje helemaal leeg halen en dan eens alleen met een videokaart proberen, eventueel beetje afplakken waar een en ander tegen videokaart of moederbord zit en dan gewoon proberen.
Pagina: 1