Toon posts:

Verbindinge naar de oude server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een lastig probleem.

Er is een server Windows 2000 met Exchange. hieraan zijn 20 clients verbonden met Win XP en 4 met Win 98. De hardware van de server was wel aan vervanging toe dus hebben we een nieuwe server ernaast gezet ook met windows 2000 en exchange. Alles is netjes overgezet userdata Exchange profiles FSMO rollen...

De oude server kan nu uit en de clients kunnen op de nieuwe server werken.

Ik heb op eem pc XP een probleem met een user die daar inlogt. Het systeem is dan onwijs traag en reageert voor geen meter. Als ik daar lokaal inlog of als ik de oude server aanzet gaat het goed.

Er zit dus nog iets dat naar de oude server vraagt in zijn profile, hoe kan ik hier acherkomen :?

Verwijderd

Hmmm Ik neem aan dat je via dhcp werkt?
Misschien heb je de dns van die ene XP machine wel handmatig ingevuld. En verwijst deze nu nog naar de oude server :)

Verwijderd

Topicstarter
ik werk inderdaad met DHCP maar het is niet helemaal machine afhankelijk.

Ik heb net met het account op een andere XP machine ingelogd en dan is die ook onwijs traag terwijl een andere gebruiker hier perfect op kan werken.

Verwijderd

Dan zou het profiel inderdaad wel eens rot kunnen zijn. Even een nieuw profiel aanmaken voor die gebruiker. Is toch ook zo gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat ik dat ook ff ga doen lijkt mij toch de makkelijkste oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de gebruiker een nieuw profiel heb gegeven werkte het weer lekker snel :)
Pagina: 1