Toon posts:

q-tec voeding ontploft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een tijdje een nieuw systeem maar nu is er iets raars gebeurd. ik probeerde een nieuwe videokaart uit (van mijn broertje qwou weten hoeveel 3dmarks hij zou halen in mijne) en liet hem benchmarken. toen gingen we beneden eten. en toen ik terugkwam was de computer uit (groene licht was aan maar ventilators uit) ik probeer de powerknop maar die weigerde dienst. dus ik haalde alle stroom eraf. zetten het weer aan en drukte op de powerknop. het gevolg BOEM de zekering was ontploft (niet doorgebrand maar echt ontploft). ik dus snel alles uit.

mobo boot nog met andere voeding en videokaart is ook nog in orde rest weet ik nog niet.

nu is de vraag: iemand enig idee wat er in godsnaam gebeurd is?

mijn systeem:
ECS K7S6A pcb1.0 bios 1.0f (nieuwste)
maxtor 80gb harde schijf 7200 RPM
LG 16x48 dvd speler
cdrw 4x4x32
amd xp 1800+ proc
de videokaart die er toen inzat: connect3d radeon 9000 128mb ddr
en een paar coolertjes (kast cooler chipset cooler)

de voeding was een q-tec 300watt die gratis bij een 24,- kast kwam (erg brak maar deed het wel)

nu ga ik vandaag een nieuw zekeringetje erin zetten en een nieuwe voeding kopen. want zeker dat ik deze niet meer in mijn systeem laat! :(

Verwijderd

Wat wil je nu eigenlijk weten? Je geeft zelf al aan dat de zekering ontploft is en vervolgens vraag je aan ons wat er gebeurd is?

Verwijderd

Topicstarter
ja want ik was er niet bij toen het gebeurde. het kan namelijk zo zijn dat de voeding dadelijk weer ontploft... en dan ligt het dus aan mijn bak.

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:14
Ik denk dat je videokaart je brakke voeding een beetje te zwaar belast heeft. Tegen iets dergelijks liepen ook gebruikers van nieuwe GeForce4 kaarten aan. Die kregen ineens volledig instabiele systemen, doordat hun voltages nogal zwaar begonnen te schommelen na installatie van de nieuwe kaart.

bij jou is het alleen wat Xtremer gegaan...

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:40

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 09:53:

mobo boot nog met andere voeding en videokaart is ook nog in orde rest weet ik nog niet.

nu is de vraag: iemand enig idee wat er in godsnaam gebeurd is?

mijn systeem:
ECS K7S6A pcb1.0 bios 1.0f (nieuwste)
maxtor 80gb harde schijf 7200 RPM
LG 16x48 dvd speler
cdrw 4x4x32
amd xp 1800+ proc
de videokaart die er toen inzat: connect3d radeon 9000 128mb ddr
en een paar coolertjes (kast cooler chipset cooler)

de voeding was een q-tec 300watt die gratis bij een 24,- kast kwam (erg brak maar deed het wel)

nu ga ik vandaag een nieuw zekeringetje erin zetten en een nieuwe voeding kopen. want zeker dat ik deze niet meer in mijn systeem laat! :(
Ik denk dat je te weing watt hebt als ik het zo bekijk. Die videokaart zuipt ook veel watt natuurlijk...

Wauw, een sig!

Verwijderd

EUUUUUH LIJKT ME DUIDELIJK.......(oeps capslock) overbelast........
in de container met die voeding en er gauw een nieuwe inbouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan het dan zo zijn. dat deze voeding het wel deed met hetzelfde systeem en met mijn eigen videokaart namelijk een gf3? die verbruikt toch meer dan een radeon 9000?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 09:58:
EUUUUUH LIJKT ME DUIDELIJK.......(oeps capslock) overbelast........
in de container met die voeding en er gauw een nieuwe inbouwen.
Is het voor jou echt zovéél moeite om even de backspace toets in te drukken en opnieuw te typen .. ?? 8)7

Laat ik eens duidelijk zijn: GoT is géén chatforum, maar een discussieforum. Er is totaal geen haast bij het reageren, besteed dan ook aandacht aan je postings :)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 05-06-2003 10:39 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat de zekering is ontploft en niet een elco? Anders gezegd, heb je je psu al open gehad, want onploffende zekeringen is redelijk extreem. (alleen als de zekering heeeeel erg brak is)

Verwijderd

BalusC schreef op 05 juni 2003 @ 10:35:
[...]
Is het voor jou echt zovéél moeite om even de backspace toets in te drukken en opnieuw te typen .. ?? 8)7

Laat ik eens duidelijk zijn: GoT is géén chatforum, maar een discussieforum. Er is totaal geen haast bij het reageren, besteed dan ook aandacht aan je postings :)
Dan mag je dat ook tegen diverse anderen zeggen :/

Ik geef alleen maar een tip om een defecte voeding gewoon niet te repareren omdat het maar al te vaak gebeurd dat na reparatie de voeding weer defect raakt en het hele systeem erbij mee neemt.

Aan de TS: koop een nieuwe voeding en gooi die defecte snel weg.De prijs van een nieuwe voeding weegt niet op aan de waarde van de componenten die er achter hangen.

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:14
Aan de TS: koop een nieuwe voeding en gooi die defecte snel weg.De prijs van een nieuwe voeding weegt niet op aan de waarde van de componenten die er achter hangen.
Second that. Goede voeding is belangrijker dan heel wat mensen denken.

Verder: ALS je de voeding openschroeft voor reparatie, kijk dan goed uit. Er KAN restspanning op staan. En dan niet zo'n beetje.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn broertje heeft ook zo'n ding en die is echt brak. een tijdje geleden wilde zijn PC helemaal niet booten, als je het knopje op de voeding aanzette ging de mobo led branden, zette je de PC dan aan sloeg hij helemaal af :/ Nu doet hij het weer enigzins :)

Verwijderd

Topicstarter
het is echt de zekering die ontploft is (dat idd niet normaal is) misschien was de zekering gewoon ook wel defect. ik laat hem vervangen en dan gaat hij een oud p2-systeem in. ik heb nu een nieuwe PSU gekocht (q-tec 450w gold dual fan) en die doet het tot nu toe prima. wordt ook niet overdreven heet ofzo. nog bedankt voor jullie replies :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 16:50:
Maybe, maar een beter GoT begint bij jezelf he :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op 06 June 2003 @ 08:59:
[...]

Maybe, maar een beter GoT begint bij jezelf he :P
Thats right..... :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 16:50:
Je bent heus niet de enige die ik op de postgedrag wijs, hoor :) Meestal stuur ik gewoon subtiel een Pushmessage of een Mailtje, behalve als het erg opvalt. Dan zeg ik het gewoon binnen de topic, dan leren de anderen er namelijk ook van en dat voorkomt ook nog dat de anderen jou erop gaan wijzen, waaruit mogelijk een flamewar kan ontstaan ;)

Maargoed, genoeg offtopic geneuzel. Laten we weer over ontploffende Q-Tec's kleppen :)
Pagina: 1