"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
[ Voor 7% gewijzigd door Trefwoord op 05-06-2003 09:23 ]
...gevonden!
Verwijderd
ik denk dat het dan alleen maar storing gaat geven aan andere onderdelen
het beste is gewoon een standaart kabel hoes (hoe heet zon ding nu ookalweer) kan kopen
en die dan er om heen wikkelen
ik kan namelijk ook niet in denken dat er ook maar iets in je pc zo heet is dat het plastic weg kan smelten
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Lijkt mij van niet, de lucht die van je cpu af komt is niet zo hoog, dat je kabels gaan smelten ozid. Maar je kan beter denk ik wel die power kabels ff met zo'n bundel stripje (zo'n ding waarmee de meeste kabels bij elkaar gebonden zijnsiggy schreef op 05 June 2003 @ 09:20:
Om een aantal redenen komen bepaalde kabels en snoertjes in mijn kast erg dicht bij de hetere onderdelen van de pc zoals de videokaart cpu en zelfs de hd. nu heb ik het dan vooral over de ide kabels (geen s-ata) en de powerconnecterkabelbundel. Vooral de laatste omt erg dicht langs de koeler van mijn cpu.
Nou heb ik er nooit problemen mee gehad maar ik heb er nu een fan geplaatst die dus de hete lucht van de cpukoeler naar buiten moet zuigen waardoor er imo meer warmte over die kabels gaan. Is het nu zinvol om een beetje aluminiumfolie om die kabels heen te wikkelen?
Dammit mensen zijn tegenwoordig veel te snel voor mij
[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 05-06-2003 09:24 ]
Nah dan maar mn indeling herschikken :0
Bedankt voor de snelle replies!
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Verwijderd
Juist niet. Kijk maar naar racers, zijn genoeg mensen die hun cdi verpakken in allu om juist te voorkomen dat er storingen ergens voordoen.Shunt schreef op 05 juni 2003 @ 09:23:
niet echt![]()
ik denk dat het dan alleen maar storing gaat geven aan andere onderdelen
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 13:01 ]
Tegen die tijd is de computer al lang overleden.
Het is dus niet nodig om in een huis- tuin- en keukencomputer (zoals je pc) om aan thermische bescherming van je kabels te gaan denken.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
veel makkelijker
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Bovendien zou ik alu ook niet aanraden.
Wat gewoon beter is, is om met een bos tie-wraps de hele bekabeling te lijf te gaan. Een beetje de kabels verder om de cpu heen leiden kan nooit kwaad.
Rounded kabels kunnen niet per sé veel beter tegen hitte, maar helpt wel mbt airflow.
{signature}
Je hebt er dan ook meer aan om de kabeltjes met tyj rippetjus gewoon te monteren op punten inj e kast, zodat ze gewoon niet in de weg zitten ( en in de buurt komenvan je kabelsmelters
heb ik ook gedaan met 't beginstukje van mijn mobo-voedingstekker, toen ie tegen mijn MCX4000 aankwam...
helpt goed genoeg naar mijn mening..
Je start je pc op. CPU is koud, lucht om de kabels is koud, kabels zijn koud.
Zonder spul: Cpu warmer -> Lucht warmer -> kabels warmer, tot +- de omgevindtemperatuur.
Met spul: Cpu warmer -> Lucht warmer -> kabels langzaam aan warmer, maar worden toch og net zo warm omdat de omgevingstemperatuur net zo hoog is als zonder isolatie! (maar dit duurtlanger)
Precies.. 't heeft geen nut, en bovendien loop je inderdaad de kans om kortsluiting te veroorzakenANdrode schreef op 06 juni 2003 @ 09:33:
Even een uitlegje waarom het er omheen wikkelen van isolerend spul etc niet helpt:
Je start je pc op. CPU is koud, lucht om de kabels is koud, kabels zijn koud.
Zonder spul: Cpu warmer -> Lucht warmer -> kabels warmer, tot +- de omgevindtemperatuur.
Met spul: Cpu warmer -> Lucht warmer -> kabels langzaam aan warmer, maar worden toch og net zo warm omdat de omgevingstemperatuur net zo hoog is als zonder isolatie! (maar dit duurtlanger)
Ik zou er dus niet aan beginnen