Ik heb een printer (Infotec 4220) als raw printer gedeeld op een Linux box. Het werkt allemaal prima, tot op 1 probleem waar ik maar niet omheen kom. Namelijk als ik van een willekeurige client PDF documenten wil printen, wil hij ze niet afdrukken. De printer zegt dan "processing" maar er gebeurt niks. De spooler verstuurt niet meer dan 667kb naar de printer, terwijl de printfile voor sommige documenten wel 1.8MB kan zijn. Andere bestanden, zoals AutoCAD tekeningen en Word documentjes print hij wel gewoon (dan is de printfile meestal ook veel kleiner).
Nu is het zo dat deze printer 20MB onboard memory heeft, dus daar ligt het niet aan.
Waarom kan ik dan geen grote opdrachten naar de printer sturen? Ook als ik naar een bestand print en dit op de server handmatig spool, heb ik hetzelfde effect. Hij wil het gewoon niet printen.
Bijzonder lastig, want we krijgen de laatste tijd nogal wat PDF bestanden binnen
Het moet werken
Nu is het zo dat deze printer 20MB onboard memory heeft, dus daar ligt het niet aan.
Waarom kan ik dan geen grote opdrachten naar de printer sturen? Ook als ik naar een bestand print en dit op de server handmatig spool, heb ik hetzelfde effect. Hij wil het gewoon niet printen.
Bijzonder lastig, want we krijgen de laatste tijd nogal wat PDF bestanden binnen
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.