[cups] Printen van grote bestanden?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb een printer (Infotec 4220) als raw printer gedeeld op een Linux box. Het werkt allemaal prima, tot op 1 probleem waar ik maar niet omheen kom. Namelijk als ik van een willekeurige client PDF documenten wil printen, wil hij ze niet afdrukken. De printer zegt dan "processing" maar er gebeurt niks. De spooler verstuurt niet meer dan 667kb naar de printer, terwijl de printfile voor sommige documenten wel 1.8MB kan zijn. Andere bestanden, zoals AutoCAD tekeningen en Word documentjes print hij wel gewoon (dan is de printfile meestal ook veel kleiner).

Nu is het zo dat deze printer 20MB onboard memory heeft, dus daar ligt het niet aan.

Waarom kan ik dan geen grote opdrachten naar de printer sturen? Ook als ik naar een bestand print en dit op de server handmatig spool, heb ik hetzelfde effect. Hij wil het gewoon niet printen.

Bijzonder lastig, want we krijgen de laatste tijd nogal wat PDF bestanden binnen :( Het moet werken |:(

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Ik heb wel eens in een windows omgeving weliswaar op een HP LJ3200 oid PDF's geprint.
Dit duurde ruim een kwartier voor hij uberhaupt begon. Het hielp iets toen ik de res verlaagde naar 300dpi..

[ Voor 3% gewijzigd door bolluserectus op 05-06-2003 09:36 ]

Actions speak louder than words

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Hmm, zoiets hhad ik een weekje terug ook, ik zou via cups vanaf een Gentoo bak een printje maken met kwrite (direct naar de cups server). Ik kreeg de geprinte stukken een goede 8 uur nadat ik de opdracht had gegeven :P

Weet nog steeds niet waar het aan ligt, vanaf een andere win98 bak print hij alles direct uit.

Nu ook zonder stropdas

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
8 uur :| Ik vind 8 minuten al veel te veel :(

Als we even een stuk of 50 PDF bestanden moeten printen, zit ik nogal met een probleem.. we hebben nog een PC met een deskjet printer op Windows en die print ze wel direct. Het moet dus op de 1 of andere manier aan mijn Linux server en de spooler software liggen. Zowel CUPS, LPRng als BSD LPR doen er moeilijk over.

*moet toch echt weten waaraan het ligt .. baas denkt steeds negatiever over Linux hier* :/

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.