HP LaserJet II-P Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Ik heb een oude HP LaserJet op de kop kunnen tikken voor een paar tientjes. Echter, hij werkt niet :'( .

Dat wist ik vantevoren, maar ik hoopte het probleem op te kunnen lossen. Ik ben alleen geen LaserJet-professional. Heeft iemand verstand van LaserJets? Misschien is het alleen maar een Jumpertje overzetten of een teller op nul zetten ofzo...

Foutmelding: 50 Needs service.

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Op zaterdag 25 november 2000 15:41 schreef Valium het volgende:
Misschien is het alleen maar een Jumpertje overzetten of een teller op nul zetten ofzo...

Foutmelding: 50 Needs service.
Twee woorden: fuser kapot

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Of de corona draden? Een fuser kost bij rijnmond supplies ongeveer 175 gulden.

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Goed forum. Ik heb wat verdere info erover en nog een vraagje...

De printer werd nog wel heet. Ik neem aan dat de fuser dan waarschijnlijk nog werkt?? (Geen idee of de fuser het hete gedeelte is eigenlijk, maar vergat het te melden.)

Corona-draden??????
Huh? Ik niet snap niet....vertel, wat zijn het en wat kan ik er aan doen?

Op internet las ik iets over eventuele zekeringen en een "thermistor". Ik ben redelijk technisch (soldeerboutmatig dus (8>), dus als het thuis gerepareerd kan worden lukt het mij waarschijnlijk wel. Maar voorlopig weet ik niet waar ik moet beginnen.:?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

* Tony Vroon Vroon pakt het LaserJet Series II User's Manual er even bij.

Daar staat dus alleen bij het een internal service error is, maar als ik het me goed herinner is 50 dat de temperatuur te laag is (en er dus waarschijnlijk een thermistor of een verwarmingsspoel uitligt) en 60 dat de temperatuur te hoog is geworden (dus thermostaatregeling kapot).
Nergens een verragde LaserJet staan met slechte papierinvoer ofzo? Dan kun je zo overzetten. De fuser van de Series II is in ieder geval uitwisselbaar met die van de Series III (paar schroeven los en klik, klak, gewoon cartridgesysteem).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Hmmmz, je hebt dat ding zeker op de HCC dagen gekocht? Daar zag ik ze ook staan.

• php
  • Niet online

php

Ik heb die dingen nog op de zijkant gegooid, om te kijken of er nog geheugen in zat. Maar dat was dus niet zo......

Stonden ook twee II-series bij het vuilnis. Hebben we open geript voor het geheugen (wat er dus ook niet in zat. :()

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
We hebben die hele HP open gemaakt (ik ben een huisgenoot van Valium), en het probleem bleek de 'lamp' te zijn die voor in de klep zit, en die voor de hitte zorgt (nemen we aan). Deze is aan een kant kapot. Is dat fuser? Of heeft iemand toevallig ergens nog zo'n ding liggen?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ja die lampenset is inderdaad de fuser.
Je kunt even goed kijken of het niet door slecht contact komt dat de tweede lamp niet brandt (multimeter, als je 't gefixt hebt even een weerstandsmeting uitvoeren voor je de printer inschakelt, beide lampen moeten zelfde weerstand hebben, komt niet op de ohm uit, maar je snapt wel wat ik bedoel).
Hier zie je btw waar een gloeilamp wel goed voor is, verhitting :) (want als verlichting zuigt 'ie, teveel hitte en te weinig licht).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Nee sorry, dat zal he probleem niet zijn. Hij ligt echt in 2en. Het glas is aan 1 uiteinde door midden gebroken. We zullen een nieuwe moeten kopen denk ik. Of heeft iemand een Laserjet IIP liggen of wil iemand ruilen tegen wat andere oude spullen ofzo???

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

ik geloof dat je ze bij www.theprinterworks.com (URL niet gechecked was iig iets in die trend) kan bestellen.

heb zo ook een z.g.a.n. LaserJet 5M gekregen :7 (dit is de netwerk versie :))

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Hahaa, Meester van de situatie.
Wat je al niet kan doen met een ijzerzaagje, een paperclip en een fuser uit een Laserjet 4.
:):):):):):):):):):):)
Een echte Hardware-patch gemaakt. Het KAN dus wel. Bedankt voor alle antwoorden die ik hier heb gekregen. lamp werkt, laserjet werkt. En dat voor 30 piek.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Cool Valium :).
Enjoy your laserjet.
Roelende apparatuur is 't nog steeds.

Pagina: 1