Alternatieve aansluiting DVD speler?

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb van de week (als kado) een dvd speler gekocht voor mijn vriendin. Nu kwam ik erachter dat er op het tv-tje dat ze heeft geen scart aansluiting zit.

Nu is mijn vraag. Is het ook mogelijk, of zijn er verloopstukjes voor om de speler aan te sluiten via de antenne? Of is het slechts aan te sluiten via scart cable?

• JWO
  • Laatst online: 01:36

JWO

heeft ze niet toevallig een video recorder met scart?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 09:08
je hebt ook 3 van die tulp ingangen die je kan gebruiken.
1 witte, 1 rode en een gele (geluid links , geluid rechts, en video)
Daar kan je hem ook mee aansluiten.

Als ze die niet heeft, dan is er geen andere optie.
Het lijkt mij vrij zonde om via een video je DVD te zien, dan gaat er veel kwaliteit verloren en is het princiepe van DVD kijken een beetje door de goot.

American Express vraagbaak

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024

Verwijderd

Wat moet ie hier nu mee? er zit geen apparaatje bij wat van svhs/composite naar antennesignaal kan...

Als de TV geen ingang heeft zoals hierboven beschreven (met drie tulppluggen of een scart) dan is een videorecorder er tussen zetten de enige oplossing denk ik. waarschijnlijk loop je dan ook nog tegen een probleem aan met macrovision.

Dus, hmz ehm misschien moet je binnenkort wat anders met haar vieren en haar een TV kado doen :P :D

• MauriX
Damn! Dat word shit dus. Ik weet niet of de tv een video in heeft. In dat geval is er niets aan de hand, maar ja.... Afwachten dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels_bestanden/SCART32.jpg
dIT IS DAN de enigste oplossing. :(

Verwijderd

koop der dan ook als je toch bezig bent een nieuw tvtje :)

maar bij het lokale electro warenhuis zullen meer dan genoeg oplossingen voor je probleem hebben.

en dan de keus van vcr of tvtje kopen bijden zijn er al onder de 100 Euro met scart aansluiting.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 09:59 ]

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 14:30
Er zijn apparaatjes op de markt die van scart naar coax gaan, ik heb er ooit eens 1 in m'n handen gehad. Ze zijn tamelijk prijzig, geloof iets van € 50,- ofzo.

Waar je ze kan kopen? probeer eens een zaak als RAF, ik denk dat zij wel zoiets hebben.

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op 05 June 2003 @ 09:06:

Als ze die niet heeft, dan is er geen andere optie.
Het lijkt mij vrij zonde om via een video je DVD te zien, dan gaat er veel kwaliteit verloren en is het princiepe van DVD kijken een beetje door de goot.
Waarom zou er via de videorecorder kwaliteit verloren gaan? lijkt mij niet en is dus onzin.
Scart wordt alleen maar omgezet naar antennesignaal en antennesignaal is normaal gesproken ook uitstekend.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
Ik denk dat je ipv €50 aan een kastje je beter voor iets meer geld ook een VCR kan kopen.
MIsschien heeft nog iemand een ouwe video staan, waarvan de koppen versleten zijn ofzo, je gebruikt dat deel toch nooit.

• MauriX
maar er moet toch een ander mogelijkheid zijn zonder dag ik nog een videorecorder moet kopen om dvd te bekijken?

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:13
Plus dat het aansluiten via een videorecorder weinig nut heeft, omdat dan de macrovision beveiliging om de hoek komt kijken :|

Verwijderd

hmm, ik dacht dat tegenwoordig er geen macrovision meer op zat ?!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

BaSsDruM schreef op 05 juni 2003 @ 11:12:
Plus dat het aansluiten via een videorecorder weinig nut heeft, omdat dan de macrovision beveiliging om de hoek komt kijken :|
dat is volgens mij alleen bij opnenem op band..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MauriX
sorry, maar wat is macrovision? Wat houdt het in?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MauriX schreef op 05 June 2003 @ 11:40:
sorry, maar wat is macrovision? Wat houdt het in?
Alstu: Wat is macrovison?

Xbox Live ID:Notna8310

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Freez schreef op 05 June 2003 @ 09:35:
Er zijn apparaatjes op de markt die van scart naar coax gaan, ik heb er ooit eens 1 in m'n handen gehad. Ze zijn tamelijk prijzig, geloof iets van € 50,- ofzo.

Waar je ze kan kopen? probeer eens een zaak als RAF, ik denk dat zij wel zoiets hebben.
dat heet een RF-Modulator, de meeste zijn alleen van composiet naar antenne

Verwijderd

zandpaddo schreef op 05 juni 2003 @ 11:54:
[...]

dat heet een RF-Modulator, de meeste zijn alleen van composiet naar antenne
Ik denk dat jij het over wat anders hebt.
RF modulator heeft er niets mee te maken.

een video stabalizer zorgt ervoor dat de macrovision eruit gefilterd wordt.
En dat is gewoon video in video uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 12:05 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
JvS schreef op 05 juni 2003 @ 11:19:
[...]

dat is volgens mij alleen bij opnenem op band..
Nee hoor, dat speelt bij een hoop videorecorders ook mee als je de videorecorder misbruikt als RF-modulator, oftewel een converter van composite naar antenne-signaal. (dit laatste voor de laatste reactie boven mij)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• MauriX
On topic again.

Ik zal mijn electrowarenhuis raadplegen, en kijken wat zij kunnen doen....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MauriX schreef op 05 juni 2003 @ 09:30:
Damn! Dat word shit dus. Ik weet niet of de tv een video in heeft. In dat geval is er niets aan de hand, maar ja.... Afwachten dus.
[afbeelding]
dIT IS DAN de enigste oplossing. :(
MauriX schreef op 05 juni 2003 @ 13:06:
On topic again.

Ik zal mijn electrowarenhuis raadplegen, en kijken wat zij kunnen doen....
Je geeft zelf al aan dat je die converteer (van tulp naar SCART) moet gaan gebruiken.
Dus wat is het probleem dan nog :?

Gezien het feit dat je voor je vriendin even een DVD speler hebt gekocht *plus* het feit dat de TV geen SCART heeft, ga jij echt geen kwaliteitsverschil zien tussen tulp, scart of s-video hoor.

Tijd voor een nieuwe sig..

• MauriX
Ow sorry hoor. Ik baal soms zo van dit Tweakers. Als je het allemaal zo goed weet jonge, ga dan mensen die er minder verstand van niet zo lopen imponeren en kleineren door er weer zo'n belachelijke kreet door te gooien. Jammer is dat. SLotje is goed btw.

Verwijderd

De vraag is welke aansluiting er wel op de TV zit, als er drie keer tulp zit kun je die gebruiken om de DVD speler op aan te sluiten, is die niet aanwezig zul je er een video met scart/ 3x tulp ingang tussen moeten zetten om het aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 10:46:
De vraag is welke aansluiting er wel op de TV zit, als er drie keer tulp zit kun je die gebruiken om de DVD speler op aan te sluiten, is die niet aanwezig zul je er een video met scart/ 3x tulp ingang tussen moeten zetten om het aan de praat te krijgen.
2x tulp stekker kan ook, als het een Mono TV is (heb er zelf ook zo eentje)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
uh ik heb hetzelfde, mijn dvd speler op mijn video aangesloten via scart en vervolgens via de antenne (coax) van de video de tv aangesloten. Ik kan nu op mijn videokanaal op de TV gewoon dvd kijken, macrovision me reet.

Overigens kan ik op mijn dvd speler (grundig) macrovision gewoon uitzetten, dat kan bij de meeste cheapo dvd spelers ook wel via de afstandsbediening, welk merk en type heb je, dan zoek ik het even op voor je. Dan is dat geen probleem meer.

Ik zou dus op zoek gaan naar een (oude) video voor dit doel. heb je er niet al eentje toevallig?

overigens: er bestaan wel RF-modulators, hier een voorbeeld van zo'n ding: link

en hier eentje met geluid (na zoeken): http://xaosearch.com/8938...x_Video_RF_Modulator.html

en nog een linkje: hiero

[ Voor 70% gewijzigd door BuG2FiX op 06-06-2003 11:20 ]

Pagina: 1