A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
Wil je kunnen booten van die S-ATA zal je BIOS wel ingesteld moeten kunnen worden op SCSI-boot. De meeste kunnen dat zonder probs, maar ik ben er 1 of 2 tegen gekomen die het niet ondersteunden.
Want ik zit dus een beetje met hetzelfde probleem een beetje.
Maar heb wel de Asus P4PE (met s-ata aansluiting)
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
Is S-ATA nou extreem veel sneller als "gewone" ATA?
(dat zie ik namelijk niet echt terugkomen op die links...
SATA en PATA verschillen slechts in de maximale doorvoersnelheid van de interface en het gebruikte protocol. Ook niet onbelangrijk is dat de bekabeling bij SATA veel dunner is, wat dus veel prettiger is in gebruik
Maar nu het volgende :
Ik wil een controller die geheugen bankjes heeft zodat ik er bijvoorbeeld ddr geheugen op kan planten .
Nu had ik vroeger een HDD controller met 4 30 pins bankjes en daar had ik 4 x 1 mb in zitten en dat ging als een speer maar dat was nog in de vezalocalbus tijd of hoe je dat ook schrijfen moet .
Heeft iemand een idee of zoiets nog bestaat ?
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
onder de sata controllers bestaat zoiets denk ik niet, er zijn wel nog scsi en voornamelijk raid controllers die extra geheugen kunnen hebbenmmxmmx schreef op 05 June 2003 @ 22:22:
Ik ga deze maand ook een serial ata schijf er bij planten en ik weet al welke ook das dus niet het probleem ! Dit word hem : Western Digital 360GD/36.7GB S-ATA150 10000rpm 8MB
Maar nu het volgende :
Ik wil een controller die geheugen bankjes heeft zodat ik er bijvoorbeeld ddr geheugen op kan planten .
Nu had ik vroeger een HDD controller met 4 30 pins bankjes en daar had ik 4 x 1 mb in zitten en dat ging als een speer maar dat was nog in de vezalocalbus tijd of hoe je dat ook schrijfen moet .
Heeft iemand een idee of zoiets nog bestaat ?
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
nieuws: LSI Logic introduceert MegaRAID SATA controllers
Ik denk dat er nog hoop is ik ge nu verder zoeken .
nice , denk dat zo'n kaartje ook wel aardig wat zal gaan kostenmmxmmx schreef op 07 juni 2003 @ 01:37:
Whoei na heel erg lang gezocht te hebben kom ik hier uit hahhahah
nieuws: LSI Logic introduceert MegaRAID SATA controllers
Ik denk dat er nog hoop is ik ge nu verder zoeken .
LSI is redelijk professioneel
http://www.lsilogic.com/p...od/raid/index.html#serial
zoals ik al zei : geen uitbreidingsmogelijkheden

wat wil je btw gaan doen met die extra ram ?
[ Voor 20% gewijzigd door KaMiKaZe op 07-06-2003 01:45 ]
64 mb aan mem tussen hdd en controller lijkt mij de ideale oplossing voor het trage harddisk gebeuren in mijn pc . Oke die raptor heeft ook 8 mb geheugen in de hdd maar dit lijkt mij tog wel lekker .
Inderdaad das de vraag nu !! Wat gaat me dat kosten ?
Zie ik dat nu goed ? Gaat die wel in een pci slot ?
http://www.lsilogic.com/products/stor_prod/raid/1506.html
[ Voor 11% gewijzigd door mmxmmx op 07-06-2003 02:05 ]
mmxmmx schreef op 07 juni 2003 @ 01:58:
Nou ik denk maar zo alles wat het systeem meteen uit het ram kan pakken is sneller dan dat hij het van of naar de hdd moet schrijfen en als het tog naar de hdd moet dan kan hij dat doen op een moment dat de hdd ff niks staat te doen .
64 mb aan mem tussen hdd en controller lijkt mij de ideale oplossing voor het trage harddisk gebeuren in mijn pc . Oke die raptor heeft ook 8 mb geheugen in de hdd maar dit lijkt mij tog wel lekker .
Inderdaad das de vraag nu !! Wat gaat me dat kosten ?
Zie ik dat nu goed ? Gaat die wel in een pci slot ?
http://www.lsilogic.com/products/stor_prod/raid/1506.html
dat wordt ook een nieuw moederbord vrees ik, en niet al te goedkoop ook zeg met 64-bit pci sloten + die kaart64-bit, 66 MHz PCI 2.2
Dit moet tog snel zijn dat kan niet anders ? Waarom is dit niet gewoon bekender of standaard . Iedereen wil snelle hdd tjes dus geheugen tussen de controller en hdd is de oplossing volgens mij en dat moet ook gewoon voor ons leken beschikbaar kunnen zijn
Er moet meer onder de zon zijn lijkt mij
[ Voor 36% gewijzigd door mmxmmx op 07-06-2003 02:23 ]
[ Voor 37% gewijzigd door KaMiKaZe op 07-06-2003 02:24 ]
64-bit PCI kaarten kunnen doorgaans ook functioneren in 32-bit slots. Dit is bij alle LSI kaarten het geval en zal bij de MegaRAID SATA 150-6 waarschijnlijk niet anders zijn. Het zal dus geen probleem zijn om deze kaart in je desktop plank te stoppen.
Dat zal zeker het geval zijn, maar is wel geld weggooien. Controller wordt geknepen door 32 bit 33 MHz PCI bus.mmxmmx schreef op 07 June 2003 @ 02:28:
Ik lees net op tweakers dit .
64-bit PCI kaarten kunnen doorgaans ook functioneren in 32-bit slots. Dit is bij alle LSI kaarten het geval en zal bij de MegaRAID SATA 150-6 waarschijnlijk niet anders zijn. Het zal dus geen probleem zijn om deze kaart in je desktop plank te stoppen.
Zo te zien zit er geen backup batterij op, dus als de stroom uitvalt kan de cache niet teruggeschreven worden naar de array, dan is het hele zaakje corrupt.
Specificaties zijn prima, dus even een plank met 64 bits PCI slots erbij kopen.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Het word wat ingewikkeld .
Nogmaals jammer dat er niet een 16 mb kaartje ofzo is voor de gewone consument .
Ik zie er denk ik maar van af en koop een gewone controller .
De MegaRAID SATA 150-6 kost 494 euro (bij een overigens dure leverancier) en is dus behoorlijk aan de prijs, hoewel goedkoper dan de 3ware Escalade 8500-4.
Ik heb gisteren trouwens een Escalade 8500-8 ontvangen van 3ware die ik een keer wil testen met een paar Raptors. Ik moet nog wat hardware voor de test regelen en hoop dan ook intelligente Serial ATA RAID adapters van LSI en ICP Vortex in de test te kunnen meenemen.
Ik zal als ik deze maand die schijf heb ook wel wat reacties plaatsen hier zodat men kan zien of het wat is .
Ik ga hem dan vergelijken met een maxtor ata 133 want daar heb ik er 2 van nu .
Eentje die iets minder duur en minder geafanceerd is ?
[ Voor 79% gewijzigd door mmxmmx op 11-06-2003 16:06 ]
ik zit een beetje te scannen naar info op de forums over SATA Raid controllers, en jouw naam komt twee keer langs met 'Ik krijg binnenkort controller XXX binnen, en zal eens gaan testen'.
Nu ben ik erg benieuwd naar je resultaten; want er zijn nergens resultaten bekend van bijvoorbeeld de LSI Sata MegaRaid controller. Heb je er inmiddels mee kunnen stoeien?
In de specs van die controller staat ook dat hot-swap native ondersteund wordt. Werkt dat ook al als ik direct de SATA plug eruit trek of beschadig ik dan de HD?