Beste netwerkers,
Ik heb 2 pc's op de router vigor 2200E gehangen. In beide pc's zit een 3com NICs(chellokaartjes). Nu heb ik het volgende probleem:
Even de volgende resulaten:
PC 1 heeft ipadres 192 168 1 10 gekregen van de dhcp
PC 2 heeft ipadres 192 168 1 11 gekregen van de dhcp
Pingen van pc 1 naar pc 2 lukt niet (krijg timeout melding)
Pingen van pc 1 naar pc 1 lukt
Pingen van pc 2 naar pc 1 lukt
Pingen van pc 2 naar pc 2 lukt
Daarnaast zie ik in de netwerkomgeving op pc1 beide computers staan maar kan alleen de inhoud van pc1 bekijken. Als ik op PC2 klik geeft hij de foutmelding "kan de computernaam / sharename niet vinden"
Bij de netwerkeigenschappen van PC2 zie ik helemaal niet en krijg de foutmelding "kan het netwerk niet doorzoeken"
Wat mag dit allemaal betekenen???? Volgens mij meld PC2 zich niet aan op de router.
Internetten kan op beide pc's
Wie heeft de gouden tip / hint....ik zou hem eeuwig dankbaar zijn....
Alvast bedankt,
ps vorige item kan gesloten worden deze ging off topic
Ik heb 2 pc's op de router vigor 2200E gehangen. In beide pc's zit een 3com NICs(chellokaartjes). Nu heb ik het volgende probleem:
Even de volgende resulaten:
PC 1 heeft ipadres 192 168 1 10 gekregen van de dhcp
PC 2 heeft ipadres 192 168 1 11 gekregen van de dhcp
Pingen van pc 1 naar pc 2 lukt niet (krijg timeout melding)
Pingen van pc 1 naar pc 1 lukt
Pingen van pc 2 naar pc 1 lukt
Pingen van pc 2 naar pc 2 lukt
Daarnaast zie ik in de netwerkomgeving op pc1 beide computers staan maar kan alleen de inhoud van pc1 bekijken. Als ik op PC2 klik geeft hij de foutmelding "kan de computernaam / sharename niet vinden"
Bij de netwerkeigenschappen van PC2 zie ik helemaal niet en krijg de foutmelding "kan het netwerk niet doorzoeken"
Wat mag dit allemaal betekenen???? Volgens mij meld PC2 zich niet aan op de router.
Internetten kan op beide pc's
Wie heeft de gouden tip / hint....ik zou hem eeuwig dankbaar zijn....
Alvast bedankt,
ps vorige item kan gesloten worden deze ging off topic