Toon posts:

[gentoo] aoi 1.4 kan geen textures maken/importeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde mij eens wagen aan 3d tekenen en heb daarvoor een leuk programma gevonden aoi. Het modeleren van objecten gaat al behoorlijk, maar het skinnen des te beroerder ik kan namelijk geen textures maken. Als ik een nieuwe texture wil importeren of een bestaande texture wil gebruiken knippert het beeld van aoi even om vervolgens niets te doen ;(
Kleuren en transparancy effecten lukken wel, maar textures zoals hout, marbles, water ect willen niet uitvoeren. Nou dacht ik in eerste instantie dan zouden die textures wel niet bestaan in gentoo en dus heb ik zelf geprobeerd een texture te importeren, maar ook dat weigerd aoi te doen :(
Java is geinstaleerd, wat vereist is voor aoi en ook quicktime4linux heb ik gemerged.

Ik zou graag meer informatie willen geven, maar dat kan ik niet er is nl geen error alleen dat het niet werkt.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

donno misschien dat v1.5 een bug fix heeft?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
1.5 geinstaleerd, maar blijf het probleem houden ;(

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
misschien is het pakket afhankelijk van een libjpg of libpng die niet lekker draait? <-wilde gok

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
8)7
Daar had ik al gekeken, maar ik kan gewoon geen textures maken op een of andere manier ik kom niet verder dan hier ;(
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/snapshot1.jpg

Het forum wat ze daar hebben heeft niet echt en zoekfunctie dus daar zoeken gaat jammer genoeg wat moeilijk en alle libs zijn goed zover ik kan nagaan, omdat alle andere grafische pakketen normaal werken.
Ik kan wel transparant en kleur gebruiken voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/tafel.jpg
maar op deze manier ziet het er niet echt uit zoals ik bedoel. als voorbeeld het glas moet nl een texture hebben voor inhoud incl. glas en de muur moet een lucht met wolken texture krijgen, na kan ik alleen met kleur werken en dat is niet echt super ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 08:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
|:(

zeer slimme actie van me 8)7

Je kent het wel de woordemn of je stopt de stekker erin, nou dit is iets soortgelijks

namelijk het venster vergroten wil ook wel eens helpen :X
Pagina: 1