ADSL + Linksys wireless, juiste oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Zo,

Ik heb ADSL via een SpeedTouch home. Deze is getweaked.

Sinds vandaag heb ik een accesspoint/router/switch van Linksys.
Ik wilde het modem terugtweaken en de linksys laten inbellen. Op die manier had ik namelijk al mijn router/filter/etc. op de Linksys.

Het terugtweaken is echter niet gelukt :( maar nu heb ik het als volgt opgelost en ik vraag me af of dit hetzelfde resultaat geeft als ik zou willen via de eerder genoemde methode. Ik heb nu dus mijn modem die de internet verbinding maakt. Deze heeft de firewall uit en als defserver staat mijn Linksys (de router dus) ingesteld. Op die manier zou al het verkeer naar mijn router moeten gaan.
Op mijn router staat mijn server (win2k3 bak) ingesteld als DMZ. Voor de rest staat het overige aangesloten op de ingebouwde switch.

Klopt het dat mijn Linksys nu in principe al mijn routering etc. afhandeld en dat mijn server hierbuiten valt (is dus DMZ) :)

Verwijderd

PPTP werkt toch ook op de getweakte versie? Je kunt dan de linksys een pptp laten maken met je alcatel. Dit is volgens mij beter dan PPP met defserver ed. Desnoods kun je geloof ik gebruik maken van DHCP_SPOOFING.

• Stealth2000
Ik weet dat ik kan connecten via PPTP zelfs als het een pro is maar ik ben inmiddels de pogingen gestaakt omdat ik niets dan ellende lees wat betreft router <--> adsl via PPTP.

Mijn vraag is en was, kan ik er vanuit gaan dat mijn modem al het verkeer doorstuurt naar mijn router met de config die ik in mijn startpost heb gezet.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
gaat je alcatel nu werken in router of in bridge mode ?
Als die in bridge mode staat heeft die geen ip adres meer en kun je alles via je Linksys regelen. Misschien heb je ook iets aan deze link:
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5243

• Stealth2000
@arikkert:

Die link had niet echte nieuwe informatie.
Mijn alcatel werkt nu nog steeds als router. Als ie enkel als bridge zou werken dan zou dat ideaal zijn.
Maar ik heb die optie niet gezien om hem enkel als bridge te laten fungeren?

-edit:
Hier staat als oplossing wat ik op dit moment heb(Mijn router instellen als DMZ.):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/721188

[ Voor 26% gewijzigd door Stealth2000 op 05-06-2003 16:55 ]