Zo,
Ik heb ADSL via een SpeedTouch home. Deze is getweaked.
Sinds vandaag heb ik een accesspoint/router/switch van Linksys.
Ik wilde het modem terugtweaken en de linksys laten inbellen. Op die manier had ik namelijk al mijn router/filter/etc. op de Linksys.
Het terugtweaken is echter niet gelukt
maar nu heb ik het als volgt opgelost en ik vraag me af of dit hetzelfde resultaat geeft als ik zou willen via de eerder genoemde methode. Ik heb nu dus mijn modem die de internet verbinding maakt. Deze heeft de firewall uit en als defserver staat mijn Linksys (de router dus) ingesteld. Op die manier zou al het verkeer naar mijn router moeten gaan.
Op mijn router staat mijn server (win2k3 bak) ingesteld als DMZ. Voor de rest staat het overige aangesloten op de ingebouwde switch.
Klopt het dat mijn Linksys nu in principe al mijn routering etc. afhandeld en dat mijn server hierbuiten valt (is dus DMZ)
Ik heb ADSL via een SpeedTouch home. Deze is getweaked.
Sinds vandaag heb ik een accesspoint/router/switch van Linksys.
Ik wilde het modem terugtweaken en de linksys laten inbellen. Op die manier had ik namelijk al mijn router/filter/etc. op de Linksys.
Het terugtweaken is echter niet gelukt
Op mijn router staat mijn server (win2k3 bak) ingesteld als DMZ. Voor de rest staat het overige aangesloten op de ingebouwde switch.
Klopt het dat mijn Linksys nu in principe al mijn routering etc. afhandeld en dat mijn server hierbuiten valt (is dus DMZ)