Beste heren tweakers,
Vandaag overkwam mij een wel heel raar geval, althans in mijn ogen:
We kwamen op het idee om ons nieuwe Ventrilo-servertje eens te testen, ware het niet dat mijn microfoon op mijn (gloednieuwe) pc nog niet werkte. Een beetje gekloot en gerommel met NVIDIA's nForce Control Panel én...ziedaar, de microfoon werkte; m'n vriends konden me horen althans !
Ik was toch al een half uurtje bezig geweest (
) en was opgelucht dat dat ding het deed. Er was echter één 'klein' nadeel: ik kon met geen mogelijkheid de andere personen op Ventrilo horen. Echter, dat moest makkelijk te verhelpen zijn...d8 ik.
Het liep wat anders. Na een kort onderzoek bleek dat ik nergens geluid uit de speakers kon krijgen, noch in Winamp, noch in andere situaties. Mijn vrienden konden me echter gewoon verstaan op de Ventrilo-server wanneer ik door de microfoon praatte.
Ik heb toen een aantal dingen onderzocht en geprobeerd om dit probleem te fixen, te weten de volgende:
AMD Athlon 2100+
2*256Mb DDR400 TwinMOS
ASUS A7N8X DeLuxe
GeForce4 Ti4200
IBM 60Gb 7200r
Creative Inspire 6.1 6700
US Blaster USB 360 (headset inclusief microfoon)
OS = Windows XP
Weet er iemand een oplossing voor dit probleem?
Wat ben ik vergeten? What should I do?
Want een pc zonder geluid is best sucky
Veel dank voor jullie hulp bij voorbaat
Vandaag overkwam mij een wel heel raar geval, althans in mijn ogen:
We kwamen op het idee om ons nieuwe Ventrilo-servertje eens te testen, ware het niet dat mijn microfoon op mijn (gloednieuwe) pc nog niet werkte. Een beetje gekloot en gerommel met NVIDIA's nForce Control Panel én...ziedaar, de microfoon werkte; m'n vriends konden me horen althans !
Ik was toch al een half uurtje bezig geweest (
Het liep wat anders. Na een kort onderzoek bleek dat ik nergens geluid uit de speakers kon krijgen, noch in Winamp, noch in andere situaties. Mijn vrienden konden me echter gewoon verstaan op de Ventrilo-server wanneer ik door de microfoon praatte.
Ik heb toen een aantal dingen onderzocht en geprobeerd om dit probleem te fixen, te weten de volgende:
- Computer rebooten --> geen succes
- Speakers/headset functioneerden normaal op andere pc
- Volumeschuiven stonden maximaal en niks gedempt
- Drivers opnieuw geïnstalleerd --> geen succes
- Stekkertjes stevig aangedrukt en gecontroleerd of ze op de juiste plaats zaten (ze zitten/zaten in de analoge aansluitingen) --> geen succes
- Probleemoplosser doorlopen --> geen succes
- Wizard speakerinstelling doorlopen --> geen succes
- 'Het apparaat werkt correct' geeft XP aan.
AMD Athlon 2100+
2*256Mb DDR400 TwinMOS
ASUS A7N8X DeLuxe
GeForce4 Ti4200
IBM 60Gb 7200r
Creative Inspire 6.1 6700
US Blaster USB 360 (headset inclusief microfoon)
OS = Windows XP
Weet er iemand een oplossing voor dit probleem?
Wat ben ik vergeten? What should I do?
Want een pc zonder geluid is best sucky
Veel dank voor jullie hulp bij voorbaat
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 00:47 ]