Toon posts:

Cobalt Raq3i: hoe een total reset te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar uur een cobalt ra3i webserver.... nou wil ik voor dat ding een totale reset doen dus terug naar alle beginwaarden, iemand een idee hoe dat moet heb me al zolang rotgezocht....

edit: er moet een telnet commando zijn...iemand die dat weet om een reset naar factory defaults te doen... een nder optie is ra3 helemaal opnieuw te installeren van een cd rom en eerst te formatteren maar dat gaat gecompliceerd worden....

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 01:12 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoewel ik geen enkele ervaring ende verstand van cobalts heb, lijkt een format C: mij toch echt de enige optie.

Het is en blijft een OS wat erop staat, je kunt in Windows ook niet zomaar ff alles resetten naar een outofthebox setup

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

offtopic:
Alain G..... Geinig, zo heet ik ook... ;)

afaik kun je gewoon met de cd alles terug zetten. Booten vanaf cd dus.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

At 01:59 PM 3/15/00 -0800, you wrote:

>I just aquired a RaQ3 that's a month or so old... and the prior owner has
>it pretty screwed up... Is there a magic button somewhere that can be
>pushed to reset the whole thing to factory standards/default?

You need the cobalt restore CD-ROM for the RaQ3. I don't know the product
number, but I was told yesterday that...

>Please say yes...

"YES"

It is available <smile>.

Jeff

--

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 05-06-2003 11:09 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
http://ftp.cobalt.sun.com/pub/iso/

Daar download je de nieuwste RaQ4 CD (Niet de Raq3 CD, daar komen geen patches meer voor uit, Raq4 software werkt prima op een Raq3)

Die CD fik je (duh), gooi je in een PC en boot je...., nu gooi je OF de raq met een crosscable aan die PC, of je gooit 'em op het netwerk, en zet je de Raq3 aan terwijl je de S knop ingedrukt houd.., je wacht tot 'ie de bootmethode in de display vraagt, en selecteer je 'Boot from net', dan gaat 'ie een verse reinstall doen..

Zorg er wel voor dat je alle patches van

http://sunsolve.sun.com/p...lt/raq4.eng&nav=patchpage installeert, en eventueel wat makkelijke pkg's van http://pkgmaster.com/ (Zoals openSSH en een nieuwere PHP)

Suc6

*footnote voor de mensen die de Raq's niet kennen: Reden dat de restore van een cobalt is beetje tricky is, is omdat er geen VGA uitgang op zit, en alleen een SUN achtige bootrom methode, ook zit er geen CD-rom speler of andere disk aansluitingen op, 't is een verbouwde Redhat linux versie met een 2.2 kernel..

[ Voor 21% gewijzigd door Wunk op 05-06-2003 12:53 ]

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
Modbreak
*removed*

Dat zet je maar in V&A op de frontpage

Maar is het nou slim om nog z`n rack te nemen. Want ik ken mensen die vinden het je van het. Maar dan is mijn vraag waarom dan ?

[ Voor 50% gewijzigd door Predator op 06-06-2003 13:38 ]

Verwijderd

Als je absoluut geen verstand hebt van linux of van mij part windows, dan is een raq een goede oplossing. Anders vind ik persoonlijk dat je er niet aan moet beginnen. cobalt is oa namenlijk niet erg flexibel en heeft nog wel meer nadelen. Belangrijkste voordeel is dat je zonder veel kennis toch oa hosting kunt aanbieden.

• Wunk
  • Laatst online: 19-11-2025
Raq is mooi als je 1 of 2 machines hebt, niet zoveel verstand van Linux hebt, en een kant en klare simpele interface wilt die makkelijk te beheren is..

Ikzelf vind het kl#tedingen.., de patches duren eeuwen voor ze uitkomen, en de kernel is zo opgepatched dat er links en rechts gaten in zitten, tevens is het onderhouden van 20+ raq's een enorm karwei als er weer eens een patch uitkomt...
Pagina: 1