Toon posts:

[PHP] icm Submit

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje:

Ik wil de volgende tag gebruiken:
<input type=image name=do_this src="images/bla.gif">

en deze vervolgens afvangen met:
if (isset($_POST['do_this'])) {
$bla=$_POST['blabla']; // blabla staat in een hidden field in de <FORM>
}

Echter de browser heeft volgens mij niet echt door dat de <input type=image blabla> een submit button is aangezien het niet werkt. Als ik type=image vervang door type=submit werkt het wel.

Weet iemand misschien een workarround voor dit? Een saaie grijze submit button wil ik niet :)

Verwijderd

Je browser zal met een input type="image" twee variabelen meesturen: de x- en y-coördinaat. Deze hebben de naam do_this.x en do_this.y, maar PHP zet in de namen de punt om naar een underscore, dus zijn die waarden in je PHP script beschikbaar als $_POST [ 'do_this_x' ] en $_POST [ 'do_this_y' ]. Doe maar eens print_r ( $_POST );

Verwijderd

Topicstarter
w00t!
Het werkt, Thx
Was al bang dat het niet kon, had mezelf al helemaal dood gegoogled :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben totaal niet gecharmeerd van de if ($submit) manier om af te vragen of er een form is gesubmit en wel om de volgende redenen:

1) Als je dmv <enter> een form submit geeft IE niet de value van je submit button mee
2) submit is een bestaande javascript method voor het <form> element; gebruik je name="submit" dan wordt die overschreven en kan je dus met javascript je form niet meer submitten
3) het genoemde probeem dat een plaatje als submit niet de name zelf als variabele doorstuurd, maar alleen een x en y variabele (kan handig zijn, maar meestal niet).

Hoe dan wel te detecteren of er een form is gesubmit?
simpel:

PHP:
1
2
3
4
5
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {

// he, we hebben een form die gesubmit is met method="post" :)

}

Intentionally left blank

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.