[Delphi] Batch processing word doc*

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Ik ben bezig met het drukken van kaarten voor de leden van onze vereniging. We hebben 1230 leden en ik wil een Delphi App maken met daarin de opties die voor leden gelden.

Opties :
Brief over niet betalen van lidmaadschap sturen
Brief over een feest avond sturen
Kaartjes voor alle leden maken

Mijn idee is dat ik een word template maak van de doc's en die dan via mijn Delphi Applicatie aanpas en dan dus gewoon een voor een kan afdrukken via Delphi.

Maar daar verwacht ik geen problemen mee,

Waar ik wel problemen verwacht, is het kaartjes maken voor de leden. Er kunnen 10 kaartjes op 1A4tje... en ik wil dus eigenlijk via een druk op de knop alle 1230 kaartjes gemaakt hebben. Maar hoe pak je dit aan? Of zit ik helemaal op het verkeerde pad?

Kan me voorstellen dat ik Delphi met een Access koppeling moet gaan gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door Parcye op 05-06-2003 00:17 ]

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

Mischien nogal dom . maar waarom ga je niet lekker samenvoegen in word. das ontzettend eenvoudig en volgens mij precies wat je wilt

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
Ik heb ooits iets gehuurd over mailmerge -> hint hint :)

|>

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Je kunt idd een template maken in Word, en daar dan 'bookmarks' in definieren die je gebruikt om vanaf je Delphi applicatie bepaalde gegevens in te laten vullen (zoals de naam ed).

Echter, zoals al gezegd, kan je het word zelf ook laten doen...

https://fgheysels.github.io/

• Parcye
Heb je dan extra componenten nodig als je dat vanuit Delphi wil doen.

En hoe zit het dan met 1230 leden in een datbase, hoe krijg je die dan in je word omgeving gepompt.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Parcye schreef op 05 juni 2003 @ 09:59:
Heb je dan extra componenten nodig als je dat vanuit Delphi wil doen.

En hoe zit het dan met 1230 leden in een datbase, hoe krijg je die dan in je word omgeving gepompt.
for i := 0 to 1229 do
MaakNieuwKaartjeMetGegevensVan(leden[i]);

My personal website

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

In Nederlandse Wordversies heet dit menu-item Extra - Brieven en verzendlijsten. Word heeft een prachtige wizard, die je ook de mogelijkheid geeft om via een ODBC-verbinding de juiste database te selecteren. Gewoon vooraf even die ODBC-koppeling maken via D:\WINDOWS\system32\odbcad32.exe en vervolgens in Word de wizard doorlopen. In Office XP en misschien ook in andere Office-versies geeft die wizard je trouwens vanzelf al de mogelijkheid om een koppeling naar de ledendatabase te maken. Zie de helpfiles in Word voor meer informatie.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Parcye
Dan maar op die manier ;) en niet via een eigen app, bedankt voor de info, ja heb ook pas ene half jaar office...

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Parcye schreef op 05 juni 2003 @ 20:19:[...] ja heb ook pas ene half jaar office...
Nu je het Shift+F7 tijdperk hebt verlaten, printen heet in MS Office afdrukken :).

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Parcye
Haha ;) niet zo zeer dat tijdperk verlaten, nu pas meer dan alleen word op de pc, beetje tegen alle ms troep, maar kon niet mere zonder

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Je kan een standaard 'samenvoegdocument' aanmaken in word. Dat wordt door ons administratiepakket @ work (K5 :r) ook gedaan.

Aan dat samenvoegdocument hang je dan je database, en je kan zo door alle verschillende brieven met verschillende waarden heenlopen :)

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1