Hoeveel datalimiet heb je?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Poll: Hoeveel datalimiet heb je per maand?
1 Gigabyte of minder
2 - 10 Gigabyte
11 - 20 Gigabyte
21 - 30 Gigabyte
31 - 40 Gigabyte
Meer dan 40 Gigabyte
Ik heb een "Fair Use Policy"
Limiet?? Wat is dat? 8)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2448&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Onder welke stricte voorwaarden moet je DivX-jes downloaden? Onder welk juk ga je gebukt? Heb je alle vrijheid en ben je een warezparadijs voor je vrienden?

Vertel het ons!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fair Use Policy (XS4ALL) :). Hoe doen de meeste ISP's dat eigenlijk in The States?

• maartena
Ik heb zelf een "Fair Use Policy" maar ook in de Verenigde Staten gaan nu verhalen de ronde dat verschillende providers zo langzaam aan over willen stappen op limieten. Belangrijkste reden: meer dan 60% van het verkeer is afkomstig van peer-to-peer applicaties en het wordt alleen maar meer.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Die peer-to-peer software is wel de reden dat breedband zo explosief gegroeid is.

You can't have everything. Where would you put it?

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:19

Zym0tiC

^_^

FUP @home. De eerste 3 maanden had ik dus met 3 pc's dik 60-70 GB. Ja breedband is leuk als het net nieuw is. Nu zal het tussen 20-40 GB zitten

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Fair Use Policy hier, en nog geen problemen mee gehad
en toch download ik +/- 50gig per maand (hccnet lite }))

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 19:16
*opsomtopic*

die beland dus in HK denk ik ;)

Anyway: Ik zit zelf ook gewoon aan fair-use.
Nix mis mee imho...

[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 05-06-2003 00:16 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
DJSmiley schreef op 05 June 2003 @ 00:16:
*opsomtopic*

die beland dus in HK denk ik ;)
Niet als iedereen zijn posts voldoende onderbouwt en posts als deze achterwege laat.

• Vorkie
  • Niet online
Ik zit helaas nog vast aan 1Gb per maand... maarja... alleen verdiener :( dus zoveel kan ik niet missen :)

Maar het is te doen hoor.... filmz doet me broer maar ;)

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

[belgie modus]
zit bij wanadoo; basis pakketje voor 36€ per maand; 15giga limiet; voor up en down samen; 3.3mbit downstream (kan dl"den tegen 230-300kbps) ; en 128k upstream.
ga je over de 15 giga; dan zit je op "smallband" tot het einde van de maand; je snelheid wordt beperkt op 128k up en down dan.

vind het wel een leuk regelinkje; ze letten er wel pas op sinds januarie of zo; verleden jaar kon je zonder probs 30-40 gig afhalen zonder dat je iets hoorde; maar sinds 2003 letten ze echt strikt op de limieten.

nu ja; ik ben tevreden; tis lekker snel; alleen spijtig dat ik gewoonlijk na 1 week al op smallband zit :(

voor paar euro meer heb je een "up" abonnement; dan heb je 20 giga limiet.
ps > alle belgische adsl providers hebben limieten tussen de 10 en 15 gig voor hun basis abo's; en snelheid is altijd 3.3/128 :-)

[ Voor 16% gewijzigd door FlashBlue op 05-06-2003 00:19 ]

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 15:18

japaveh

Jield BV

Ik heb 15 gigabyte dataverkeerslimiet via XS4All (belgie) Dit is echter de eerste maand en ben er dus nog niet overheen. Ik heb dus ook nog geen ervaring met de overschreiding van deze limiet en weet dus ook niet wat er daarna gaat gebeuren. Van Planet internet in Belgie begreep ik dat de datalimiet mee als een richtlijn wordt gehanteerd en dat er (nog) geen sancties volgen na een overschreiding daarvan.

Na het posten las ik dat er bij wanadoo dus wel strengere regels op na gehouden worden, we zullen zien.

[ Voor 12% gewijzigd door japaveh op 05-06-2003 00:20 . Reden: reactie op vorig bericht toegevoegd ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• maartena
tweakerbee schreef op 05 June 2003 @ 00:14:
Die peer-to-peer software is wel de reden dat breedband zo explosief gegroeid is.
Niet helemaal. De breedband technologien waren er al voordat de eerste P2P applicatie (napster?) grote bekendheid kreeg.

In Nederland (en eigenlijk geheel west Europa) is de voornaamste reden voor het aanschaffen van een breedbandverbinding dat het geen telefoonkosten met zich meebrengt.

In de Verenigde Staten groeit breedband om die reden ook veel minder hard dan in Europa. Sterker nog, intussen is Europa de VS voorbijgestreefd in het aantal breedband aansluitingen.

Wel ben ik er mee eens dat P2P invloed heeft op de aanschaf van een breedband verbinding (buurman: kijk eens naar al de muziek die ik heb!) maar het is niet de primaire reden voor de aanschaf.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Niet zo bedoeld. Ik heb dit topic geopend omdat er in dit topic zoveel werd gesproken over datalimieten.

[ Voor 13% gewijzigd door maartena op 05-06-2003 00:22 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat eigenlijk geld denk ik is

Fair Use Policy = Limietloos :Y)

als je eens ziet hoeveel sommige mensen downloaden, 120 GB/maand met een Basic lijntje (ADSL) en dan alsnog geen gezeik krijgen :o

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

50GB/week, actie wordt pas ondernomen bij meer dan 150GB/week

Top20 gebruikers zit ook allemaal op 49,5GB aan het einde van de maand :P

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 01:12 ]

• Emcee
  • Laatst online: 15-05 16:11
Zit hier op het uni-netwerk van wageningen, en voor zover ik weet is er geen datalimiet, denk dat ze pas langskomen als je extreem veel verkeer veroorzaakt, heb net even m'n stats van DU meter bekeken en ik schrok best wel een beetje...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/stats.jpg

Ik vermoed dat een groot deel van de upload/download binnen het lokale netwerk is, en een groot deel emule, ik vraag me nu alleen af of ik in januari vergeten ben een uploadlimiet voor emule in te stellen ;)

• maartena
dual-zip schreef op 05 June 2003 @ 00:24:
Fair Use Policy = Limietloos :Y)
Nee. Chello heeft een FUP bijvoorbeeld maar als je bij een bepaald percentage downloaders hoorde werd er een limiet van 5Gbyte opgesteld.

Een FUP betekend dus eigenlijk: "Als de ISP erzin in heeft haalt ie de zweep weer eens uit de kast".

Echt limietloos is een provider die adverteerd met "zonder datalimiet!" Ik denk dat de meeste studentenhuizen met snelle glasvezel hier ook wel onder vallen....

Proud to be an American.
Hier woon ik

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

FUP met basic van XS4all, me eerste maand was 13Gb..erg netjes.
Zal echt nooit meer dan 15Gb gaan halen hoor, ik ga vaak genoeg naar LANs :)
Tis meer Simpsons en Xena eps , mp3..en wat tools.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

Wildfire

Joy to the world!

@Home, Fair Use Policy. Zolang ik maar 's ochtends / 's middags / 's nachts download, kan ik in principe onbeperkt m'n gang gaan. Maar de uren tussen 17:00 en 0:00 zijn heilig, meer dan een gig doe ik dan niet - anders krijg ik problemen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Hmm, @Cistron MAXX met 100GB limiet. Gelukkig kijken ze niet op een GB'tje meer of minder (meestal tussen de 150-190GB per maand). En dan niet eens tot de grootverbruikers horen...echt werelds :D

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Zeg Wildfire, hoe weet je dat de uren tussen 17 en 00 heilig zijn? Heb je een mailtje van @home gekregen waarin dat stond? Het gaat @Home toch vooraal om de hoeveel bandwidth die je opeet (daar betalen ze voor). Waneer je dat doet boeit ze toch niet.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 08:15
maartena schreef op 05 June 2003 @ 00:27:
[...]

Nee. Chello heeft een FUP bijvoorbeeld maar als je bij een bepaald percentage downloaders hoorde werd er een limiet van 5Gbyte opgesteld.

Een FUP betekend dus eigenlijk: "Als de ISP erzin in heeft haalt ie de zweep weer eens uit de kast".

Echt limietloos is een provider die adverteerd met "zonder datalimiet!" Ik denk dat de meeste studentenhuizen met snelle glasvezel hier ook wel onder vallen....
Nou zit ik met chello maandelijk toch 2 tot 3 keer zo hoog. Gemiddeld heb ik 10 tot 15 GB download. Upload is een stuk lager, paar 100 MB maar.

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 11:18
Limiet bij casema premium is 5 GB. Maar ik heb nooit problemen met ze,
als het wat meer :*) is .

[ Voor 4% gewijzigd door Renard op 05-06-2003 00:43 ]

Verwijderd

Niet te geloven!!!
Ik ben 10 maanden geleden verhuist naar Australie en was verbaasd dat hier dus in Sydney een 512/128 ADSL lijntje met 3Gb download limiet 50 euro kost, op dat moment wou ik dus heeeeeeel snel weer terug naar NL waar ik een godelijke 4mbit had met @home zonder gezeik van limiet maar nu wil ik dus ook niet meer terug naar NL :( :( :(
Hoe zit het eigenlijk met mensen die op een FUP zitten kunnen ze die mensen beperken en een datalimiet aanbrengen?
En met nieuwe abbo's dan? zit je nu aan een datalimiet vast of kun je nog FUP krijgen?
het wordt per dag erger op deze planeet.
ik verkas naar de maan met een rol prikkeldraad, houten palen en een bordje "dit is van mij oprotte!!!" en natuurlijk een T3 lijn
Trouwens elke Mb over mijn limiet kost dus 0.10 cent duur geintje
Monopolisten.....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 00:45 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FUP van chello schijnt op 5GB ingesteld te staan... dat trek ik in 1 weekje surfen al weg, maargoed...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 00:35:
Hmm, @Cistron MAXX met 100GB limiet. Gelukkig kijken ze niet op een GB'tje meer of minder (meestal tussen de 150-190GB per maand). En dan niet eens tot de grootverbruikers horen...echt werelds :D
Same here. Ik heb het pas 2 maanden en het is me nog niet gelukt om die 100gb bijelkaar te rapen. Wel bijna, 89gb vorige maand. Redelijk ok!

Met Chello zat ik op maximaal de helft. :O

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-05 21:19
Euronet, FUP , ik download zo'n 40GB per maand (voornamelijk wat films, daarnaast surf ik veel en speel ik CS). Voorheen toen ik nog @home had trok ik dik over de 100gig in de maand :X. Gelukkig nooit gezeik mee gekregen (@home hanteerde toen ook nog een fup) je mocht alleen geen FTP server draaien (althans niet op poort 21 ;)).

Vroeger downloade ik ook echt alles waar ik m'n handen aan kon krijgen. ik zat ook op een aantal "grote" fxp boards waarvandaan ik natuurlijk vrij veel spul kon halen (en met @home ging dat lekker @475KBps) tegenwoordig koop ik wat meer spellen en dvd's en download ik minder. zeker de illegale dingen zijn een stuk minder geworden (voornamelijk nog oude muziek en films dus)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

miijn upload is beperkt tot 50GB per maand, de download is onbeperkt

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

> 40 GB : Cistron MAXX (>100 GB).

Naar verluidt zal er in de toekomst strenger gemonitord worden door Cistron...

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wolfboy schreef op 05 June 2003 @ 00:15:
Fair Use Policy hier, en nog geen problemen mee gehad
en toch download ik +/- 50gig per maand (hccnet lite }))
Die gasten daaro zijn hardstikke gek bij hccnet .. daar moet geld bij :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
Fair Use Policy (HCCnet). Ik download zo'n 55 gieg per maand.
Ik hoop dat ik zo door kan gaan >:)
(Ondanks nieuws: HCCnet gaat excessief gebruik ADSL bestrijden)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Pacjack schreef op 05 juni 2003 @ 01:05:
Fair Use Policy (HCCnet). Ik download zo'n 55 gieg per maand.
Ik hoop dat ik zo door kan gaan >:)
(Ondanks nieuws: HCCnet gaat excessief gebruik ADSL bestrijden)
Abbotje hoger danmaar?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 19:45

The-Force

Mashup MasterKing

Ik zit bij xs4all en die heeft zoals jullie weten Fair Use.
Ben in april overgestapt van XS4ALL Basic Adsl naar Fast.
Totaal in april 77,14 gig gedownload en in mei 83,55 Gig.

't gaat ook allemaal zo lekker snel :9

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Zym0tiC
  • Laatst online: 20-05 13:19

Zym0tiC

^_^

Emcee schreef op 05 juni 2003 @ 00:25:
Zit hier op het uni-netwerk van wageningen, en voor zover ik weet is er geen datalimiet, denk dat ze pas langskomen als je extreem veel verkeer veroorzaakt, heb net even m'n stats van DU meter bekeken en ik schrok best wel een beetje...

[afbeelding]

Ik vermoed dat een groot deel van de upload/download binnen het lokale netwerk is, en een groot deel emule, ik vraag me nu alleen af of ik in januari vergeten ben een uploadlimiet voor emule in te stellen ;)
OMG! doe ff gezond, dit is toch niet normaal meer, zeker je upload 8)7

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
Erg leuk allemaal, maar dit is wel een opsomtopic. Daarnaast zie ik geen fundumenteel goede discussies ontstaan, dus dit topic heeft dan weinig nut :)

Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.